Ok, even een uitleg van het probleem.
Ik heb sinds een weekje een Audigy 2 ZS geluidskaart.
Sindsdien heb ik in spellen (vooral CS) dat er een hele hoge 'kraak' toon uit mijn speakers / koptelefoon komt.
Het gebeurt ongeveer om de 5 à 10 minuten en is erg irritant omdat het er echt hard uitkomt.
Als ik muziek luister oid heb ik het nog niet gehoord, eigenlijk alleen in CS.
Op dezelfde dag dat de Audigy2 binnenkwam heb ik ook mijn PC geformatteerd.
De Audigy is helemaal up-to-date net als Windows, en de drivers van de videokaart. Overigens heb ik het onboard geluid in de BIOS uitgeschakeld.
En zojuist heb ik het BIOS geupdate naar de laatste versie, maar nog steeds dat gekraak
Het valt me trouwens wel op dat het 'gekraak' vaker voorkomt als ik veel toetsen tegelijk of lang indruk (het is niet dat piepje), maar dit kan ook toeval zijn.
Mijn systeem:
Abit NF7-S v2.0
AMD XP 2500+ @3200+
2x 512MB Infineon PC3200
2x 120GB SATA Seagate / 1x 200GB IDE Maxtor
3Com netwerkkaart
Herkent iemand dit probleem en is er iets aan te doen?
Ik post het hier omdat ik denk dat het iets met mijn moederbord te maken heeft...
Ik heb sinds een weekje een Audigy 2 ZS geluidskaart.
Sindsdien heb ik in spellen (vooral CS) dat er een hele hoge 'kraak' toon uit mijn speakers / koptelefoon komt.
Het gebeurt ongeveer om de 5 à 10 minuten en is erg irritant omdat het er echt hard uitkomt.
Als ik muziek luister oid heb ik het nog niet gehoord, eigenlijk alleen in CS.
Op dezelfde dag dat de Audigy2 binnenkwam heb ik ook mijn PC geformatteerd.
De Audigy is helemaal up-to-date net als Windows, en de drivers van de videokaart. Overigens heb ik het onboard geluid in de BIOS uitgeschakeld.
En zojuist heb ik het BIOS geupdate naar de laatste versie, maar nog steeds dat gekraak
Het valt me trouwens wel op dat het 'gekraak' vaker voorkomt als ik veel toetsen tegelijk of lang indruk (het is niet dat piepje), maar dit kan ook toeval zijn.
Mijn systeem:
Abit NF7-S v2.0
AMD XP 2500+ @3200+
2x 512MB Infineon PC3200
2x 120GB SATA Seagate / 1x 200GB IDE Maxtor
3Com netwerkkaart
Herkent iemand dit probleem en is er iets aan te doen?
Ik post het hier omdat ik denk dat het iets met mijn moederbord te maken heeft...