Toon posts:

Geluid 'kraakt' om de zoveel minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even een uitleg van het probleem.
Ik heb sinds een weekje een Audigy 2 ZS geluidskaart.
Sindsdien heb ik in spellen (vooral CS) dat er een hele hoge 'kraak' toon uit mijn speakers / koptelefoon komt.
Het gebeurt ongeveer om de 5 à 10 minuten en is erg irritant omdat het er echt hard uitkomt.
Als ik muziek luister oid heb ik het nog niet gehoord, eigenlijk alleen in CS.

Op dezelfde dag dat de Audigy2 binnenkwam heb ik ook mijn PC geformatteerd.
De Audigy is helemaal up-to-date net als Windows, en de drivers van de videokaart. Overigens heb ik het onboard geluid in de BIOS uitgeschakeld.
En zojuist heb ik het BIOS geupdate naar de laatste versie, maar nog steeds dat gekraak :(

Het valt me trouwens wel op dat het 'gekraak' vaker voorkomt als ik veel toetsen tegelijk of lang indruk (het is niet dat piepje), maar dit kan ook toeval zijn.

Mijn systeem:
Abit NF7-S v2.0
AMD XP 2500+ @3200+
2x 512MB Infineon PC3200
2x 120GB SATA Seagate / 1x 200GB IDE Maxtor
3Com netwerkkaart

Herkent iemand dit probleem en is er iets aan te doen?

Ik post het hier omdat ik denk dat het iets met mijn moederbord te maken heeft...

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
probeer eens een ander pci slot!

Twitter | Linkedin

Verwijderd

kijk eens of je kaart op dezelfde irq is aangesloten als andere hardware, als dat zo is, probeer het bovenstaande

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb hetzelfde gehad! Kwam door temperatuur bij mij case temp was te warm na extra 80*80 geen pb'en meer 8)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Nu 2 andere PCI slots geprobeerd... geen effect.

Het lijkt serieus zo dat als ik meerdere toetsen tegelijk inhou in CS dat het daardoor komt ...

Verwijderd

Heb je toevallig draadloos toetsenbord+muis?
ik heb dit probleem nl ook met m'n draailoos toetsebord en muis, ff andere gebrobeerd en nergens meer last van :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:53:
Heb je toevallig draadloos toetsenbord+muis?
ik heb dit probleem nl ook met m'n draailoos toetsebord en muis, ff andere gebrobeerd en nergens meer last van :+
Nee heb een oud Trust toetsenbord (direct acces geloof ik) die ik morgen ga vervangen door zon Logitech Internet Navigator.

Muis is een Intelli 3.0

Zit er alweer aan te denken om te gaan formatteren; iemand tips welke drivers te gebruiken voor alles? :D (alhoewel ik denk dat het hier niet aan ligt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 20:59 ]

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je het alleen bij CS hebt is het nogal gek om te gaan formatteren. Waarschijnlijk kunnen de drivers van je audigy helemaal niet overweg met de geluidsaansturing die CS gebruikt?

Denk dat je beter de forums van CS eens kan afgaan of dit een frequent probleem is...

Life is simple, make choices, don't look back...

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

probeer je PC eerst eens op stock speeds te laten draaien, mss is je PCI bussnelheid gewoon te hoog voor die Audigy.

Kdenk niet dat er zo'n bekend probleem is met die kaart & CS (anders zouden we er toch wel al meer van gehoord hebben IMHO)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
PCI snelheid is gelocked op 33mhz en kan ik niet eens veranderen...

Maar ik ga het dalijk iig even op std. snelheid proberen.

Verwijderd

Probeer anders de latency van je apparaten te tunen. Ik zou de latency van je videokaart verlagen en indien nodig de latency van je audigy te verhogen.

Latency kan je aanpassen met bv powerstrip.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Probleem heb ik ook wel eens mee gemaakt.

Wat je moet doen is: Apparaatbeheer --> Computer --> Rechter muis op je computertje (en dan staat er bij was voor compu het is) --> Nieuwe driver installeren. En dan moet je kiezen: ACPI-PC.

Zo worden de kraakjes meestal opgelost.

Ik hoop dat het werkt. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de geluidskaart nu iets van 10x gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd en verschillende PCI gleufjes geprobeerd gisternacht, en het leek opgelost.

Vandaag maar es testen...

Anders zal ik de oplossing die hierboven aangedragen wordt proberen.

Iig bedankt voor jullie hulp :)

/hopelijk opgelost
Pagina: 1