SPDIF in Notebook, maar welke 2.1 speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 14:35
Hoi,

Ik heb een SPDIF aansluiting op mijn notebook zitten en ben eigenlijk op zoek naar speakers die ik daarop kan gebruiken. Een 2.1 setje. Weet iemand iets? Ik heb deze gezien, maar is het wat? http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=374&page=6
Ik vind de Logitech modellen eigenlijk veel mooier, maar daar kan ik dus weer nergens vinden of die een SPDIF aansluiting hebben. Iemand ervaring hiermee? Andere suggestie met betrekking tot speakers zijn ook welkom.

Bedankt voor de info

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

je kunt alle speakers op je notebook gebruiken ook die zonder SPDIF aansluiting.

De meeste 2.1 speakersets hebben geen SPDIF, vaak alleen de 5.1 sets.

Je zou ook aan een gewone versterker kunnen denken met een SPDIF ingang, daar kun je dan twee losse hifi speakers op aansluiten.

[ Voor 57% gewijzigd door j-w op 21-03-2004 19:55 ]

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 14:35
j-w schreef op 21 maart 2004 @ 19:50:
je kunt alle speakers op je notebook gebruiken ook die zonder SPDIF aansluiting.

De meeste 2.1 speakersets hebben geen SPDIF, vaak alleen de 5.1 sets.
Ja ok dat begrijp, maar ik wil natuurlijk wel die aansluiting benutten. Is het genoemde speaker systeem van Creative iets? Een losse versterker is geen optie. Een 5.1 systeem vind ik een beetje te veel van het goede voor mijn notebook. Ik ga daar toch geen films op kijken. Het wordt hoogstens gebruikt om wat muziek te draaien en games te spelen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

anders google je gewoon even, dan vind je dit soort dingen:

http://www.techtree.com/t...howstory.jsp?storyid=2546

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet gewoon speakers nemen die het beste klinken, s/pdif gaat het namelijk echt niet beter laten klinken. Als jij uit principe perse met spdif wil aansluiten, heb je daar alleen jezelf mee. Neem dus gewoon de speakers die jij het leukst vindt klinken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.