Toon posts:

Geforce 4 dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GF 4 Ti-4200 128 mb in mn pc zitten. Prima kaart, nooit problemen mee gehad tot voor kort. Ik krijg rare kleine vierkante blokjes in mn scherm, continu. Bij donkere plekker in spellen, zitten er fel gele en blauwe pixels tussen. Nu is mijn vraag : Is mijn videokaart aan t overlijden :)? Als ik een divx opstart, bevriest mn hele pc, reboot is dan noodzakelijk. Verder is ie niet overclockt, en heb ik ook al verschillende drivers geinstalleerd, zelfs na een verse windows install.

AMD Athlon XP 2500+
512 MB RAM
Geforce 4 Ti-4200 128 mb
Windows XP

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Controleer eens of de koeling wel goed op je videokaart zit, ik heb een soortgelijk probleem gehad en bij mij hing de koeler er gewoon half af :)

The devil is in the details.

Verwijderd

klinkt als brak geheugen valt niks aan te doen ? Garantie ? als dat nog kan :Y)

Verwijderd

Misschien wordt de videokaart te warm? Draait de koeler wel goed? Haal al het stof er eens uit...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je het ook tijdens de boot en in de BIOS? Dan is het vrijwel zeker dat je kaart aan zn einde is. Wat je kan doen om het ff te rekken is de snelheid van de kaart lager zetten, maar dat is een lapmiddel. Uiteindelijk zal je toch een nieuwe kaart moeten kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
In bios geeft ie ook hier en daar rare leestekens en letters.. Toen ie raar begon te doen heb ik hem uit mn pc gehaald, en de fan gecheckt die boordevol stof zat. Helemaal schoon gemaakt, maar hij is niet meer de oude geworden.. En ja ik heb m nog maar 6 maanden, morgen ga ik ermee terug naar alternate dan maar :(

Verwijderd

Heb ik ook gehad, alleen dan door installen 53.03 drivers kwam het bij mij.

Hierna is het nooit meer goed gekomen met die kaart... tevens hetzelfde prob bij een mx 640 64mb, deze was na verwijderen drivers en cd drivers weer ok. mn Ti 4200 8x agp 128 mb niet met zijn cd drivers.

Ik had ook niks overclocked, kaart half jaar oud, dus had nog garantie, aardig gasten daaro dus "goedkoper" een ati 9800 xt LE gekocht voor inwisselen kaart

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:34:
Heb ik ook gehad, alleen dan door installen 53.03 drivers kwam het bij mij.

Hierna is het nooit meer goed gekomen met die kaart... tevens hetzelfde prob bij een mx 640 64mb, deze was na verwijderen drivers en cd drivers weer ok. mn Ti 4200 8x agp 128 mb niet met zijn cd drivers.

Ik had ook niks overclocked, kaart half jaar oud, dus had nog garantie, aardig gasten daaro dus "goedkoper" een ati 9800 xt LE gekocht voor inwisselen kaart
Oh god dat meen je niet... Die drivers gebruikte ik dus om mn oude drivers te updaten, en dat deed ik een dag voordat ie raar begon te doen.!?!?!

En kreeg je bij alternate korting omdat je die kaart inleverde toen je een andere kocht? Ik heb namelijk deze videokaart op het oog als vervaning bij geen garantie o.i.d.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:59:
[...]

Oh god dat meen je niet... Die drivers gebruikte ik dus om mn oude drivers te updaten, en dat deed ik een dag voordat ie raar begon te doen.!?!?!

En kreeg je bij alternate korting omdat je die kaart inleverde toen je een andere kocht? Ik heb namelijk deze videokaart op het oog als vervaning bij geen garantie o.i.d.
Als je dan een andere beeldkaart gaat halen... raad ik u wel de 5900xt aan, is ongeveer even duur (moest je de club 3d versie halen) die van asus zal rond de 200€ kosten denk ik.

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
jellabie schreef op 21 maart 2004 @ 21:04:
[...]

Als je dan een andere beeldkaart gaat halen... raad ik u wel de 5900xt aan, is ongeveer even duur (moest je de club 3d versie halen) die van asus zal rond de 200€ kosten denk ik.
Als ie even goed is als een gf4 ti4200 vind ik het al goed eigenlijk...

Verwijderd

Of voor 228euro een Radeon 9800Pro van Club3D 8)

Verwijderd

Zelfde problemen gehad vorige week, kaartje was ook kapot aan het gaan ;(

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:20
Wanneer gaat mijn gf4 es dood??? :'(

Dan krijg ik tenminste een nieuwe van mijn ma, maar anders moet ik hem zelf kopen. :(

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Installeer die killer drivers van Nvidia >:) , of zorg dat de fan blijft steken gaat hij ook stuk })
Pagina: 1