Ik ben nu al een paar dagen bezig om mijn VPN aan 't werk te krijgen, maar het wil niet lukken. Ik heb al meerdere howto's doorgelezen, maar het wil maar niet werken.
Mijn uiteindelijke doel: een werkende VPN server waar mijn vrienden op in kunnen loggen (en wij zodoende op 'hetzelfde' LAN zitten)
Windows users kunnen connecten naar mijn VPN server, maar ze kunnen elkaar NIET zien en NIET pingen
Mijn VPN server zegt wel dat er mensen ge-connect zijn, maar ze verschijnen ook niet in mijn Network Neighbourhood.
Nadat ik een paar sites had doorgespit, las ik ergens dat ik WINS server nodig had, zodat de VPN werkt... Zo gezegd, zo gedaan. Helaas wilde dit het probleem ook niet verhelpen. HELP!!!!!!
Internet <> Router <> LAN (VPN server + mijn normale LAN computers)
Router IP: 192.168.1.1 (Sweex modem/router)
VPN server IP: 192.168.1.11 (ClarkConnect Firewall/VPN edition beta)
WINS server IP: 192.168.1.10 (via Samba op een Debian PC)
Mijn uiteindelijke doel: een werkende VPN server waar mijn vrienden op in kunnen loggen (en wij zodoende op 'hetzelfde' LAN zitten)
Windows users kunnen connecten naar mijn VPN server, maar ze kunnen elkaar NIET zien en NIET pingen
Nadat ik een paar sites had doorgespit, las ik ergens dat ik WINS server nodig had, zodat de VPN werkt... Zo gezegd, zo gedaan. Helaas wilde dit het probleem ook niet verhelpen. HELP!!!!!!
Internet <> Router <> LAN (VPN server + mijn normale LAN computers)
Router IP: 192.168.1.1 (Sweex modem/router)
VPN server IP: 192.168.1.11 (ClarkConnect Firewall/VPN edition beta)
WINS server IP: 192.168.1.10 (via Samba op een Debian PC)