Toon posts:

FTP-server toegankelijk voor Telenet, niet voor ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een BulletProof FTP-server op het volgend Telenet-adres:
3g0.no-ip.com

Nu kan iedereen die Telenet heeft connecten, maar gebruikers met ADSL krijgen geen connectie en deze fout in MS-DOS: onbekend foutnummer
Bij een FTP-programma krijgen de ADSL-gebruikers dit te zien:

Finding host 3g0.no-ip.com
Connecting to 213.119.162.166:21
Connect failure

Terwijl Telenet-gebruikers gewoon kunnen connecten...
Hoe komt dit??? Ligt dit aan Telenet?
Instellingen zijn volledig correct, want mijn maat draait dezelfde serversettings met ADSL en daarop kunnen zowel Telenet- als ADSL-klanten connecten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 19:30 . Reden: Ikzelf ben bij Telenet ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Port 21 geforward op je ADSL modem? BP in passive mode gezet met het juiste adres van je externe IP nummer?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Dit probleem doet zich voor bij alle ADSL gebruikers die zich niet kunnen connecteren met Telenet hosted FTP-server. Ik denk dus niet dat elke ADSL gebruiker instellingen moet veranderen om op een Telenet ftp-server te kunnen connecteren.

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 10:26

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Staat telenet wel servers toe? Het kan zijn dat zij gewoon poort 21 en 80 blokkeren. Probeer je ftp eens te draaien op een andere poort (bv. 1337).

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Telenet blockt inkomend alle poorten onder de 1024, intern telenetgebruikers hebben daar geen last van. Mensen van buitenaf wel.

Oplossing draai je ftp bv op poort 20021 dan kan iedereen er wel aan.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Tomsworld schreef op 21 maart 2004 @ 19:42:
Telenet blockt inkomend alle poorten onder de 1024, intern telenetgebruikers hebben daar geen last van. Mensen van buitenaf wel.

Oplossing draai je ftp bv op poort 20021 dan kan iedereen er wel aan.
Nop, lukt niet.
Nu geeft hij: Onbekende host

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 21 maart 2004 @ 19:34:
Port 21 geforward op je ADSL modem? BP in passive mode gezet met het juiste adres van je externe IP nummer?
ADSL? ik heb Telenet

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 10:26

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Het gaat om de router, de vraag is dus of je de BulletProof FTP-server lokaal op poort 21 laat draaien. Is dit het geval dan moet je die dus in je router port-mappen naar een hogere poort.
Pagina: 1