Toon posts:

randdebiel zoekt stappenplan inst. Win2K

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, voordat iedereen begint te roepen:" kijk eerst op de FAQ, zoveel over geschreven, bla bla bla", ik HEB gekeken op de FAQ, OOK op Google, en op diverse andere fora, maar het lukt me gewoon niet!
Ik heb: %@*@#* WinXP Prof. inst. op C:
Ik wil: Win2K Adv.Srv. op C:, (dus GEEN dual boot)
Hoe doen ik dat?????
Heb al Win2K cd in tray geladen in XP, krijg het bekende bericht: te oud OS, kan niet installeren, bla bla bla.
Heb geprobeert te booten van de Win2K cd, niet bootable.
Heb opgestart met WinME opstartdisk, daarna setup ingetikt, krijg de melding: kan setup niet opstarten vanuit DOS.
HELP, wat doe ik verkeerd???
Wie het weet, mijn dank is groot, en stappenplan a.u.b, ben niet voor niets randdebiel :D

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

CD naar een lege partitie kopieren in een temp directorie, en dan met DOS starten en winnt.exe starten. Voila.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Zorg gewoon dat je een bootable cd hebt, maakt het allemaal al een stuk makkelijker :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet de setup ook starten door winnt.exe te runnen vanuit de i386 directory.

Dit zijn toch echt dingen die in de FAQ staan of met de search te vinden zijn.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat dacht je van een heerlijke format over C: heen te gooien? XP is dan weg, en zeuren over een ouder OS kan hij dan ook niet meer.

Maar dan zit je nog met het niet willen booten van je 2k-CD. Is dat wel een officiële?

Nja, wat je eerst kan doen is een (bijvoorbeeld) windows98 bootdisk maken (downloaden), dan je C formatteren, dan booten met die 98-disk en DAN 2k installeren.

Zo moeilijk is het niet

[ Voor 51% gewijzigd door WFvN op 21-03-2004 19:13 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

Als ik jou was zou ik windows 2000 boot diskettes maken.
www.bootdisk.com

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt ook setup disks maken (3 stuks). Met win2k pro tenminste...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
De setupdisks zijn er 4 voor Windows 2000 :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Koop een orignele cd, stop hem in de lade, hij boot van cd, je pleurd je partities weg, ramt op enter, kiest voor ntfs, wacht een paar minuten, kiest nog wat dingen als de datum, tijd, keyboard layout en klaar ben je.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
mja leuke met dat gekut met bootdisks maar dat is het dus niet.. (mensen denk toch na wat je zegt)

je moet windows setup starten door 'winnt' in te typen ipv 'setup'

setup is de windows setup (voor alle windows versies lager dan 2k) en 'winnt.exe' is voor dos

succes

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Allen hartelijk dank voor de suggesties. heb in de folder win200/Adv_serv/bootdisk een bestandje gevonden waarme ik een bootdisk (4) heb gemaakt (moet @#%**#@ anno 2004 nog met van die K*T flopps gaan werken!!), en ga proberen het mbv de flops te installeren. Stom van een randdebiel als mij die maar lukraak op het bestand SETUP klikt, iedere idioot weet toch dat je dat met win2000/adv_serv/I368/winnt.exe doet?? Maar ja, wat kan je ook verwachten van een bedrijf dat tig miljoen mensen hun comp laat AFSLUITEN door op het knopje START te drukken :P

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

BasieP schreef op 21 maart 2004 @ 19:48:
mja leuke met dat gekut met bootdisks maar dat is het dus niet.. (mensen denk toch na wat je zegt)

je moet windows setup starten door 'winnt' in te typen ipv 'setup'
Ochja, zo kan je het ook lezen. Ik meende dat hij ook al problemen had met z'n ME-schijf.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 19:52:
[..]
(moet @#%**#@ anno 2004 nog met van die K*T flopps gaan werken)
[..]
Uhm.. De officiele CD is bootable hoor, neem dus aan dat je hem niet goed je backup hebt gedraait van het schijfie >:)

Ey!! Macarena \o/

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 19:52:
Allen hartelijk dank voor de suggesties. heb in de folder win200/Adv_serv/bootdisk een bestandje gevonden waarme ik een bootdisk (4) heb gemaakt (moet @#%**#@ anno 2004 nog met van die K*T flopps gaan werken!!), en ga proberen het mbv de flops te installeren. Stom van een randdebiel als mij die maar lukraak op het bestand SETUP klikt, iedere idioot weet toch dat je dat met win2000/adv_serv/I368/winnt.exe doet?? Maar ja, wat kan je ook verwachten van een bedrijf dat tig miljoen mensen hun comp laat AFSLUITEN door op het knopje START te drukken :P
Eeeuhm als je het gewoon koopt ipv een brakke versie te downloaden, kan je gewoon booten van CD. Verder staat dit toch echt uitgelegd op vele sites, tutorials, howto's, topics die gaan over installeren vanaf de prompt. Schelden met @$%$#% is leuk, maar doe het dan op jezelf ipv op de tools die normaliter toch echt goed werken ;)

En van dat Start/Stop verhaal heb je een punt maar dat is ondertussen wel bekend 8)7

edit;
oeh, welkom@GoT :*

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 21-03-2004 20:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.