Toon posts:

Crash na installatie videokaart drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag met mijn nieuwe systeem aan de slag geweest, en nu kom ik tijdens de installatie keer op keer een vreemd probleem tegen. Als ik videokaart drivers installeer, en mijn computer opnieuw opstart, dan loopt windows daarna vast. Zelf dacht ik dat mijn videokaart het probleem veroorzaakte, maar dit blijkt schijnbaar niet zo te zijn omdat ik met een andere videokaart, een GeForce4 Ti 4200, precies hetzelfde tegenkom.

Ik gebruik:

Windows Me
Via Hyperion 4-1 v4.51
Catalyst 4.3
BIOS 1.005 voor Asus K8V Deluxe

Ik heb ook nog andere drivers geprobeert, Catalyst 4.2 & 4.1, maar dit gaf geen enkel resultaat. Ook heb ik FastWrite een keertje uitgezet, de AGP snelheid verandert en de graphics aperture size verhoogt en verlaagt, dit alles mocht echter ook niet baten.

Wat kan dit nou zijn? Ik loop echt vast...

Verwijderd

Je geheugen draait zeker op 400Mhz?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 21:56:
Je geheugen draait zeker op 400Mhz?
Ja, geheugen draait op 400MHz. Zou dat het probleem kunnen zijn? Memtest86 heb ik succesvol doorlopen, die heeft geen fouten kunnen vinden.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

mischien een noob vraag maar gaat amd64 wel samen met win me is nou niet de meest stabiele windows

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
gakkethijs schreef op 21 maart 2004 @ 22:31:
mischien een noob vraag maar gaat amd64 wel samen met win me is nou niet de meest stabiele windows
Athlon 64 kan gewoon op 32 bits draaien en Windows ME is 32 bits, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Maar heeft de topicstarter Windows er schoon opgezet nadat hij z'n nieuwe systeem in elkaar had gezet of heb je alleen maar de harschijf overgezet? Het is zeer aan te raden om een schone Windows installatie te doen als je een grote upgrade doet :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
gakkethijs schreef op 21 maart 2004 @ 22:31:
Tja, het lijkt me dat dat gewoon goed zou moeten gaan, Windows Me is immers een 32-bit OS en een Athlon 64 moet daar mee om kunnen gaan.

Overigens ga ik Windows Me niet als primair OS gebruiken, daarvoor ga ik Windows XP Professional gebruiken. Echter, ik wil een dual boot, en dan zal Windows Me er toch eerst op moeten.
Maar heeft de topicstarter Windows er schoon opgezet nadat hij z'n nieuwe systeem in elkaar had gezet of heb je alleen maar de harschijf overgezet? Het is zeer aan te raden om een schone Windows installatie te doen als je een grote upgrade doet :)
Gewoon een schone installatie, alles is nieuw.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 22:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:35:
Tja, het lijkt me dat dat gewoon goed zou moeten gaan, Windows Me is immers een 32-bit OS en een Athlon 64 moet daar mee om kunnen gaan.

Overigens ga ik Windows Me niet als primair OS gebruiken, daarvoor ga ik Windows XP Professional gebruiken. Echter, ik wil een dual boot, en dan zal Windows Me er toch eerst op moeten.
Het gaat niet alleen om het aantal bitjes hoor 8)7 Het is echt niet zo dat zo'n AMD64 EXACT hetzelfde is als een Athlon XP 32-bits.

Ik denk dat je beter maar zonder grafische drivers of met vmware moet werken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:37:
[...]

Het gaat niet alleen om het aantal bitjes hoor 8)7 Het is echt niet zo dat zo'n AMD64 EXACT hetzelfde is als een Athlon XP 32-bits.
De processor is natuurlijk anders, hij kan immers ook met 64-bit software omgaan, maar je kunt hem ook prima gebruiken als 32-bit processor. Daarnaast, de Cool 'N' Quiet software van AMD is ook compatible met Windows Me, en dat zouden ze er natuurlijk niet bij vermelden als Windows Me sowieso niet te gebruiken zou zijn met een Athlon 64.
Ik denk dat je beter maar zonder grafische drivers of met vmware moet werken
Dat is geen oplossing, dan kan ik alleen maar in 640x480x16 werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:43:
Dat is geen oplossing, dan kan ik alleen maar in 640x480x16 werken.
Hmmm... Ik kreeg hem altijd hoger in VMware hoor :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 09:54:
[...]

Hmmm... Ik kreeg hem altijd hoger in VMware hoor :/
Sloeg op je 'werken zonder grafische drivers' suggestie. En VMware is ook geen oplossing, dat is eerder een lapmiddel. Ik moet toch gewoon mijn videokaart aan de praat kunnen krijgen? Niemand een oplossing?

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

En hoe zit het met Windows 98se als dual boot partner met XP? Anders moet je dat eens proberen. WinMe is zoals gezegd niet het beste (lees: het slechtste) exemplaar van de windows serie.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Topicstarter
yeroen1979 schreef op 22 maart 2004 @ 10:35:
En hoe zit het met Windows 98se als dual boot partner met XP? Anders moet je dat eens proberen. WinMe is zoals gezegd niet het beste (lees: het slechtste) exemplaar van de windows serie.
Dat kan ik inderdaad weleens proberen, kijken of dat wel goed afloopt.

Verwijderd

Hoi!

Is er al iets bekend over dit probleem? Ik heb hier hetzelfde probleem. Historie:

Pentium 3, MS-6309, 512MB.

Had Windows 98 SE op staan, maar die maakte ineens een eigen partitie van 8GB (geen MS partitie). Heb de boel kunnen back-uppen door ze (2 HDD's) aan een andere pc te hangen.

Ben de SE-CD kwijt en geprobeerd XP erop te zetten. Maar XP crasht tijdens de installatie zodra de videokaart wordt geïnstalleerd. Hebben het nog met een oude Win98 (1e editie) geprobeerd, maar klapt er ook uit bij "monitor.inf".

Videokaart is ok, heb m'n eigen kaart er ook op geprobeerd, zelfde probleem. Monitor ook gewisseld. Vermoed dat het AGP-slot kapot is. Kan alleen geen sporen van vernieling op het MB zien.

Is er ook zoiets als MEMTEST86 voor AGP sloten?

Heb al wel een nieuw MB+proc. besteld. Maar tot die tijd wil ik nog van alles proberen. Vind het namelijk erg vaag.

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:23
heey, ik had een soortgelijk probleem.

Ook de drivers geïnstalleerd en dergelijke. Zodra ik bij hardware keek hing de computer,
beeldschermeigenschappen ook hangen.
softwarelijst ook hangen, kortom, alles wat maar een beetje in de richting wees van mijn videokaart liet heel windows hangen.

Bij mij was het opgelost door EERST de AGP-drivers te installeren en dan pas videokaartdrivers :P
misschien een domme fout van mij, maar het kan meerdere mensen overkomen.

succes ermee iig

Verwijderd

Hey,

Ikke heb zelf een radeon 9200 met 256mb en heb t zelfde,
ik dacht dat het aan de ondersteuning lag van de drivers,
maar heb ondertussen elke catalyst driver gehad (behalve 4.4).

Ook heb ik het met omega drivers geprobeerd, maar zelfs dit werkte niet.

Mijn systeem is als volgt:

- AMD XP2400+, Asus A7V600, 512 Mb DDr, Cybis Radeon 9200...

Mij pc loop grofweg eens in t uur vast (ongeacht wat ik doe), en
loopt direct vast wanneer ik een spel start (zoals NFS underground
of call of duty). Alleen wanneer ik geen drivers installeer loopt hij
niet vast (maar natuurlijk zeer sloom!)...

Iemand enig idee over hoe dit op te lossen is???

Verwijderd

Hoe wil je de AGP drivers installeren als je XP aan het installeren bent? Je hebt geen DOS meer toch?

Verwijderd

Mijn Ati Radeon 9800XT problemen (crashes in veel spellen) waren opgelost door AGP 8x te veranderen in AGP4x. Mijn chipset kon 8x blijkbaar niet stabiel aan in combinatie met een Radeon.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 17:46 ]

Verwijderd

Heb het ook nog ff met een PCI-kaartje geprobeerd, zelfde probleem.

Heb ook nog ff de betekenis van de diagnostic leds van het MB'tje opgegoogled.
Daaruit bleek dat hij inderdaad hangt bij "Testing VGA BIOS".

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 13:32 ]

Verwijderd

HEY! Het werkt!

Het fijne weet ik nog niet, de installatie is nog bezig. Het enige dat ik nog weet en dat op de (video-) plank slaat is dat AGP op auto stond in de BIOS. Na dit gedeelte vd BIOS op "fail save" te hebben gezet stond de waarde vast op 2x... Heb nog het 1 en ander zitten rommelen in de BIOS. Stuur de settings wel op morgen (ofzo).

Nu maar hopen of ik die mobo en proc. nog kan afbestellen... Anders heb ik er een betere server op nagehouden :-) (nu P233 met 32MB/ 4GB :-P )

Verwijderd

HEY! Het werkt nu niet meer! 8)7

Start nu alleen nog in veilige modus (VM)... Ga maar (weer) alle topics langs...

Start alleen met SaveVGA. Hij heeft 'm geïnstalleerd als "Standaard PC" ipv "ACPI blabla" is dit erg?

Dit is trouwens gebeurd na het aansluiten van 2e HDD en netwerkkaart... Die laatste werkt trouwens gewoon in VM met netwerk...

Heb de geannuleerde bestelling maar weer geactiveerd, maar kost me weer een paar dagen... :(

1 ding lukt me al wel aardig: hersendood raken 8)7
Pagina: 1