DNA drivers een goed alternatief

Pagina: 1
Acties:

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 20:34
Ik hoor en zie altijd veel discussies over drivers en dan valt het mij op dat er nooit eens over de DNA drivers gesproken wordt.

Ik draai ze zelf en heb nergens problemen mee alles draait zonder probs hier op een lekkere snelheid en wat mij ook opvalt is dat de FPS niet zo schommelen wat ik met de ATI en Omega drivers wel had.
Ook is de temperatuur van mijn kaart 2 graden lager.

Kortom ik zou zeggen probeer ze eens ik ben benieuwd hoe ze met veel andere games presteren aangezien ik mijzelf wat beperk door momenteel alleen COD, Generals en Farcry te spelen.

Linkje naar de laaste 4.3 based drivers: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=759

DNA's eigen site met forum voor feedback en suggesties:
http://www.dna-drivers.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Double-X-L op 21-03-2004 19:19 ]

Verwijderd

Double-X-L schreef op 21 maart 2004 @ 18:47:
Ook is de temperatuur van mijn kaart 2 graden lager.
LOL whaha :D :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Reageer dan niet ofzo :?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Dat je mensen nooit hoort over deze DNA drivers zal voornamelijk komen doordat mensen er zelf ook nog nooit van gehoord hebben. De enige bekende drivers voor ATi videokaarten zijn de Catalyst en Omega drivers :)
Pollewob schreef op 21 maart 2004 @ 19:26:
[...]

Reageer dan niet ofzo :?
Maar het is wel eigenaardig dat een driver ervoor zorgt dat je temperatuur omlaag gaat.

The devil is in the details.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Persoonlijk blijf ik voor de omega drivers gaan. Heb de dna drivers eens uitgetest... games zagen er slechter uit en tja.. in benchmarks is hij sneller..maar daar houdt het echt op.

Ik een kwaliteit freak zijnde gebruik dus liever omega :-)

Tell daarbij op dat de gast achter omega in de ati beta driver team zit...

Er is genoeg te vinden over hoe de maker van de DNA drivers bekend is bij ATI. Laat ik zeggen... als die gast er ooit crediet had heeft hij dat lang geleden verspeelt.

Nu ja, jij bent blij met DNA drivers... veel plezier ermee!

[ Voor 40% gewijzigd door swampy op 21-03-2004 19:32 ]

There is no place like ::1

• Double-X-L
StOn3d Bob:

Ja leuk heh maar kep ze toch echt getest onder exact dezelfde omstandigheden, op kamertemperatuur een half uur idle laten staan en na 1 uur COD!!
Hoe het gebeurt weet ik ook niet of dat het gewoon een softwarematige cheat is maar kan er verder ook weinig over vinden.

Ik vertel alleen wat mijn ervaringen zijn dus als je er niks zinnigs over te zeggen heb zeg dan niks man.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:28

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb laatst ergens een test gelezen waar ze de DNA's, de Omega's en de Catalysts naast elkaar zetten. Het kwam er op neer dat bij zo'n beetje 80 tot 90 procent van de tests (3DMark 01 en 03, Quake, Aquamark en nog redelijk wat meer) de Omega's wonnen zowel wat kwaliteit en wat snelheid betreft. Daarna kwamen de Catalysts en de DNA's waren in veel gevallen even snel en soms zelfs langzamer dan de Catalysts, en waren ze nog eens flink lager wat beeldkwaliteit betreft.

Er kwam ook uit dat de installer buitengewoon slecht was, de disclaimer van Ati verdwenen was en de Omega's veel meer extra's bevatten.

Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden waar ik dat stukje vandaan heb (al geef ik het weinig kans dat ik het nog vind).

http://www.driverheaven.n...stallernotestestsetup.htm

Deze dus...

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 21-03-2004 19:37 ]

• Double-X-L
BioWEB schreef op 21 maart 2004 @ 19:34:
Ik heb laatst ergens een test gelezen waar ze de DNA's, de Omega's en de Catalysts naast elkaar zetten. Het kwam er op neer dat bij zo'n beetje 80 tot 90 procent van de tests (3DMark 01 en 03, Quake, Aquamark en nog redelijk wat meer) de Omega's wonnen zowel wat kwaliteit en wat snelheid betreft. Daarna kwamen de Catalysts en de DNA's waren in veel gevallen even snel en soms zelfs langzamer dan de Catalysts, en waren ze nog eens flink lager wat beeldkwaliteit betreft.

Er kwam ook uit dat de installer buitengewoon slecht was, de disclaimer van Ati verdwenen was en de Omega's veel meer extra's bevatten.

Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden waar ik dat stukje vandaan heb (al geef ik het weinig kans dat ik het nog vind).

http://www.driverheaven.n...stallernotestestsetup.htm

Deze dus...
Ahh ok alleen is dat een review over de 3.10 based drivers en die problemen zijn wat dat betreft aangepakt. Wat betreft driverheaven heb ik altijd het idee dat ze daar erg pro-omega zijn maar dat is maar een vermoeden wat ik heb.
Persoonlijk doe ik niks met die extra's die er bij de omega drivers zitten. Bij mij draaien ze gewoon erg goed en misschien dat er hier meer mensen waren die ze draaien. Vond het alleen raar dat ik er nergens iets/weinig over vondt qua driver discussies op forums dan.

Wat ik ook relaxed vindt is dat hij goed op de feedback let die hij krijgt en in sommige gevallen zelfs persoonlijke hulp biedt en drivers daarvoor aanpast.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Persoonlijk gebruik ik liever de Catalyst drivers. Deze hebben tenminste het WHQL certificaat en zijn door Futuremark goedgekeurd. Dit is interressant voor 3dmark 2003. Verder heeft Omega in ieder geval toegegeven feitelijk niks anders te doen dan registry tweaks en extra software toevoegen. Iets wat je dus zelf ook wel kan doen. Ik denk dat dat bij de DNA drivers idem is.

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 13:45
Ik vind de DNA drivers supper en door een bedrijf worden dezen elke keer bij een release met elkaar vergeleken
de omegas DNA en gewone catalysts
vorige (4.2) wonen de DNA net kwa performance......
ik zal zoeken voor artikel

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
vroeg me gewoon ff af.. zit er in die dna drivers net als die omega drivers zon 9500->9700 hack erop ofniet?

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Pagina: 1