PPT en PPS files (gaat helemaal verkeerd!)

Pagina: 1
Acties:

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 15:09
Het probleem: ik kan met mijn pc heel moeilijk ppt files binnenhalen

Mijn school biedt cursussen en presentaties online aan, meestal als pdf, doc en ppt files. Ik kan in loggen op de site van de hogeschool en daar dus de verschillende zaken downloaden. Als ik een ppt / pps file probeer te downloaden gaat het meestal verkeerd; de download start wel maar na X% blijft de boel hangen en krijg ik een time-out. Met pdf files en andere is er geen enkel probleem.

Dit fenomeen doet zich niet enkel voor met de site van de school maar ook met mijn webmail (Telenet Belgie) wanneer ik een ppt presentatie probeer te downloaden.
Dit probleem doet zich zowel voor met IE als met FireFox.

Ook met afhalen van ppt files van een privé ftp van een collega gaat het meestal (95% van de gevallen) verkeerd, zelfs met een speciaal ftp programma.

Hier besluit ik uit dat het volledig niet werkt als het via het inet (in welke vorm dan ook moet komen)

De enigste manier waarop het dan weer _wel_ gaat, is als ze naar mijn POP3 adres en bijhorende mail client (Thunderbird) worden gestuurd. Bij het binnenhalen van mijn mails worden ppt attachements zonder problemen mee binnen gehaald.

Als ik er in slaag om ze op mijn pc te krijgen (via het net) kan ik ze wel zonder problemen open doen. Dit zowel met powerpoint 2000 als 2003.

Hier thuis zitten we met 2 pc's achter een linux router / firewall / samba servertje

mijn pc is WinXP Corporate NL met al de laatste service packs
mijn vader zijn pc is Win2K met alle laatste service packs

De router is Debian met kernel 2.4.23 met shorewall en samba file server.

Op mijn vader zijn pc kan ik perfect ppt's downloaden en bekijken, hier zijn geen problemen. Helaas als ik ze via mijn vader zijn pc download dan op mijn servertje zet en ze dan van de server probeer te kopieren naar mijn pc gaat het weer volledig mis.

Explorer crasht bij het kopieren van de file (... reageert niet meer).
Ook rechtstreeks via een gedeelde map gaat het meestal mis.

Totaal radeloos heb ik mijn pc eens volledig opnieuw geinstalleerd in de hoop dat de problemen van de baan zouden zijn. (omdat ik mijn pc installeer van een ghost en ik dus dacht dat er een fout in de ghost zat)

Helaas de problemen blijven aanhouden.... :(

Het probleem situeert hem dus bij het binnenhalen van ppt's en pps'en over het internet / intranet naar deze pc.

Is er misschien een veiligheidsinstelling in XP die het gebruik van ppt's regelt of die dwars ligt??

Ook heb ik mijn virusscanner uitgeschakeld (Norton Antivirus 2002) en maak ik geen gebruik van de ingebouwde firewall van WinXP

Ik weet echt niet waar te zoeken, noch heb ik al andere mensen gehoord die dezelfde problemen kennen,....

Wie kan mij helpen?

TIA

[ Voor 5% gewijzigd door DinoBe op 21-03-2004 18:31 ]

• DinoBe
Niemand een idee?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Staan je file associaties goed?

Zo te zien wel; je kan ze gewoon openen in powerpoint; kijk hier ff naar.

Kijk eens wat voor processen er draaien als je ze binnenhaalt (rare dingen)

Doe in ieder geval:
• Virusscan
• Ad-aware/spybot

Alhoewel het me erg sterk lijkt dat dat iets oplost (aangezien het een verse install is).

HENG HENG

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het meest waarschijnlijk lijkt me toch een virusscanner of iets dergelijks. Het is ook na een format+schone install: was het al meteen fout na installatie en voor het installeren van enige software? Dan zou ik toch even goed kijken naar enige checks die op de router gebeuren.

Associaties: gooi die eventueel helemaal weg, eventueel via register: HKCR\.ppt etc

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DinoBe
Wel we zijn al een paar stappen verder of eigenlijk nog niets

Ik heb mijn pc geformatteerd, en er windows professional opgezet (er stond corporate op) . Na deze complete verse install wil hij nog altijd niet! Ik heb onmiddellijk geprobeerd een ppt file af te halen en het probleem blijft. Ik heb nog geen andere software ingeinstalleerd....

• DinoBe
Amaai na een paar dagen zoeken en vanalles te proberen heb ik de dader van de ellende: de netwerkkaart!

Bijna niet te geloven, maar helaas waar.....

SMC kaartje voor de vuilbak, D-Link er in...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

:D Wat zijn er toch een vreemde problemen mogelijk met zulke hardwareproblemen...

Dank voor de feedback :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1