Toon posts:

Van VHS videocamera naar PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakertjes,

Ik had een vraagje ivm opnemen van video op mijn pc met mijn ASUS geforce TI 200 deluxe videokaart via de s video in.

Ik heb alle stekkertjes en kabeltjes die leiden naar mijn oude Panasonic camera met een bandje. (zo'n klein vhs bandje dus, weet de naam niet precies)

Het uit einde steekt in de video out van die camera.

Dus de opstelling ziet er zo uit:
Camera - video out - gele stekker - kabel - verloopstekker naar s video in - ASUS GF 3

Welke drivers en programma's heb ik nu precies nodig om een stukje beeld op mijn PC te krijgen?

Ik heb al gezocht en iets gevonden over asus live en wdm drivers?

Op de cd die erbij zit staan ook capture drivers, maar als ik die installeer krijg ik toch geen beeld als ik in premiere een movie wil capturen..
Heb ook al eens rondgezocht op de ftp van asus naar mogelijke software maar weinig gevonden..

Dus in het kort: iemand suggesties over welke drivers en welke progjes gemakkelijk beeld via je TV in op je scherm toveren?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik gebruik het bewerkingspakket van Pinnacle, Studio 8. Is inmiddels trouwens een versie 9 van uit, maar goed. Je zult toch die WDM capturedrivers moeten gebruiken om beeld te kunnen krijgen. Heb je in Premiere wel de juiste bron geselecteerd?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je hebt inderdaad de ASUS capture drivers nodig. Je opstelling zit in principe goed in elkaar. Kan je met ASUS Live (wat een but progsel is, maar goed) ook geen beeld krijgen? Probeer anders even de laatste versies van internet te plukken.

Verwijderd

Topicstarter
Net laatste versie van asus live gedownload maar die geeft dus de error dat ik geen ASUS series video card heb 8)7

(Terwijl dat 100% zeker zo wel is dus)

Bij premiere heb ik de instellingen proberen te veranderen in S video, maar die geeft een error report als ik op OK druk :(

PS: versie installatie van windows van gister, premiere versie 6.5 en asus live versie 4.3.

/edit

uit de readme van die asus live:

===================
System Requirements
===================
* ASUS AGP-V3000ZXTV, AGP-V3400TNT/TV, AGP-V3800/TV, AGP-V3800/TVR, AGP-V3800 Deluxe,
AGP-V3800 Ultra Deluxe, AGP-V6600 ,AGP-V6800 and AGP-V7700 Deluxe display card.
* DirectX 6 or higher version.
* Windows 98 , 98 SE , NT or Windows 2000.
* Windows NT(with Service Pack 3 or greater)
just supports AGP-V3400, AGP-V3800, AGP-V6600, AGP-V6800 and AGP-V7700.
* Windows 2000 just supports AGP-V3400, AGP-V3800, AGP-V6600, AGP-V6800 and AGP-V7700.

Nou nou, ondersteunt nog niet eens v8200 series (mijn Geforce dus).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, het is gelukt nu met premiere... telkens als ik een instelling verandere aan de video input krijg ik een error report, maar als ik vlug safe, en weer trug mijn bestand laad nadat premiere opnieuw heb opgestart krijg ik de settings veranderd.

Maar nu is het 2de probleem opgedoken, wat ik ook instel in premiere.. het beeld wat ik capture is zwart wit en helemaal crappy kwali :/

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 18:11:
Ok dan, het is gelukt nu met premiere... telkens als ik een instelling verandere aan de video input krijg ik een error report, maar als ik vlug safe, en weer trug mijn bestand laad nadat premiere opnieuw heb opgestart krijg ik de settings veranderd.

Maar nu is het 2de probleem opgedoken, wat ik ook instel in premiere.. het beeld wat ik capture is zwart wit en helemaal crappy kwali :/
Is er nergens een optie in de drivers om te switchen tussen PAL & NTSC (normaal hebben zw/w problemen hier wel mee te maken)

verwacht bevendien geen al te goed kwaliteit van die Video-in op je videokaart :/

Blog (Linux-related)

Verwijderd

koop een cheapass winfast kaartje, met bijbehorende sofware werkt bij mij supergoed als ik vhs naar de pc en daarna nog op dvd wil fikken :)
Pagina: 1