Nieuwe Omega-Drivers (Cat 4.3 based)

Pagina: 1
Acties:

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:27
De nieuwe Omega Catalyst drivers zijn uit!
Ik ben ze nu aan het downen.

Change-log:
What's New? (2k/XP 2.5.30)
* Based on the Official Catalyst 4.3 drivers.
* Updated the Omega version of RadLinker. Many thanks to ChrisW!
* Now that the FW issue seems to have been solved for 9600 cards, forced
Fastwrites OFF for ALL cards.
* Fixed installation issue for FireGL cards.
* Added support for Mobility 9700.
* Updated the Omega logo in the options screen.

Download Linkjes:
http://www.download.rdhcl.../rad_w2kxp_omega_2530.exe
http://mikemth.de:1337/mo...nloads&d_op=getit&lid=688
http://206.172.2.40/%7Eju.../rad_w2kxp_omega_2530.exe
http://home.comcast.net/%.../rad_w2kxp_omega_2530.exe

Link naar readme:
http://www.omegacorner.com/radeon_omega_drivers.txt

Ik ben zelf niet echt thuis in al die benchmark-proggies, maar verneem graag van jullie de scores. (Zou het wel willen installen, maar me comp gaat morgen tijdelijk weg, dus heb er verder weinig aan).

Blog

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 10:35

Pubbert

random gestoord

Is deze release nu met "auto-softmod" voor verschillende kaarten of nou juist weer niet? :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

1. If you are using an Omega soft-mod and you are experiencing crashes, black screens,
artifacts or the "check board effect" during gameplay, re install the drivers using
the normal option, the reason is your card is not accepting the soft-mod due to
broken/incompatible hardware.
Uit de readme die de TS ook gelinkt heeft. Lijkt mij dat de beide soft-mods (9500>9700 en 9800SE > 9800pro) er gewoon inzitten.

Zometeen zelf ook maar eens proberen; vooral die ingebouwde softmod is erg prettig (hoef je zelf nergens aan te denken met een nieuwe driver en het scheelt toch wel, van een 9500 naar een 9700 :))

Verwijderd

Hmm nice even kijken of deze weer beter is :9

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 10:23 ]

Verwijderd

En? Zijn ze ook beter? Heeft iemand van jullie ook problemen bij het draaien van FarCry met deze drivers, of werken deze wel een keer naar behoren...

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
ik heb ook problemen met Far Cry, maar dat is zowel in ATi's officiele 4.3 release als in de Omega drivers...

... op de een of andere manier schijnt mijn 9500 Pro de schaduwen totaal verkeerd te renderen, met Catalyst 3.9 had ik hier absoluut geen last van...

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

Verwijderd

Dus dan maar overstappen op 3.9? Of speelt dat dan te langzaam...

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:26
Ik gebruik ook de omega 4.3 driver met mijn 9800Pro, maar bij mij werkt ie tot nu toe nog prima met Far Cry. Ik ben nog niets vreemds tegengekomen.

Verwijderd

Welk merk heb jij? Ik speel met een Club 3D 9800 pro 256Mb... Maar dat kan toch niet per merk verschillend zijn...
En op welk detail niveau kan je met een 9800 pro spelen... m'n proc is snel genoeg... kan je dan de settings op Very High zetten ... of kan dat alleen met een 9800 XT.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 10:34 ]

• Grindtegel
Ik heb de Club3D 9800Pro 128. (rest van mijn pc: P4 2.4 @2.9, 768Ram)

Ik speel op 1024*768, en heb het spel zelf de instellingen laten kiezen, waarbij bijna alles op high en very high staat, heb alleen de shadows op medium gezet.

Het spel loopt voor mijn gevoel vrij aardig, maar ik heb nog geen fps testje gedaan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Volgens mij is dat hele Omega gedoe 1 grote hoax. Er zijn twee opties:
1. Omega is niks meer dan wat instellingen-gepruts
2. Omega bevat ook aanpassingen in de driver-code en dan zou ATI daar aan mee moeten werken. Ze kunnen er zo hun redenen voor hebben om 2 driver lijnen te hebben.

Dat Omega de source van de ATI drivers zou hebben lijkt me ZEER onwaarschijnlijk omdat Omega met nVidia is begonnen, en ik denk niet dat 2 commerciele partijen allebei hun source code aan 1 derde partij gaan verstrekken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 02:42
Omega is volgens mij de eerste optie. Veel instellingen staan standaard op het snelst zeg maar, en met omega kun je die allemaal op quality zetten.
Ik heb liever deze dan dat ik het hele register moet gaan doorneuzen.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Vlassie1980
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 10:22:
Welk merk heb jij? Ik speel met een Club 3D 9800 pro 256Mb... Maar dat kan toch niet per merk verschillend zijn...
En op welk detail niveau kan je met een 9800 pro spelen... m'n proc is snel genoeg... kan je dan de settings op Very High zetten ... of kan dat alleen met een 9800 XT.
De verschillen in prestatie tussen een 9800 pro of 9800 xt zijn minimaal (tot 5%) dus aan je kaart zal het in ieder geval niet liggen

• Grindtegel
De maker van de omega drivers werkt toch mee aan de catalyst beta drivers?

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Nee de maker van Omega is beta tester van de Catalyst drivers.

• Grindtegel
ik haal altijd alles door elkaar... :?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 10:22:
ik speel alles op very high detail op 1024x768@32bit... helemaal vloeiend op mn ASUS Radeon 9600XT/TVD :P (wel met Catalyst 4.2...)

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Ik krijg met deze deze omega drivers met geen enkele mogelijkheid "extended desktop" aan de praat 8)7 Wel gewoon klonen maar daar heb ik nix aan.... :(

Iemand dit ook ?

Verwijderd

Nu heb ik endelijk mijn eerste ATI kaart (9800SE) dus ik denk huppekee die
Omega drivers maar eens erop gooien. Maar als ik dan een spel start springt
m'n monitor uit en kan ik alleen maar resetten. Iemand hier wel eens van gehoord?

Van ellende maar de bijgeleverde Catalist drivers erop gezet en nu werkt het wel.
Misschien een beetje rare/off topic vraag maar hoe kan ik zien welke Catalist versie er nu op staat? Als ik de driver eigenschappen opvraag krijg ik een getal in de 6.14.xx.xxx maar Catalist is nu pas bij 4.4 :?

Het liefst wil ik die Omega drivers aan de praat krijgen maar ja .....................

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 12:54:
Ik krijg met deze deze omega drivers met geen enkele mogelijkheid "extended desktop" aan de praat 8)7 Wel gewoon klonen maar daar heb ik nix aan.... :(

Iemand dit ook ?
Geen last van, werkt hier als een trein. Altijd al gedaan trouwens :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Het enige nadeel dat ik met de omega drivers vind is het feit dat de tv-out etc. van mijn 9800se AIW niet werken. Windows zoekt dan naar de drivers maar kan deze niet vinden. Resultaat = 6 onbekende apparaten :S en geen tv-out

Verwijderd

omegadrivers zijn tog de officiele drivers + registryhacks (zoals met rivatuner)??

Verwijderd

Uh, deze topic is bijna een jaar oud, download nieuwste cataclyst/omega, en flikker die ouwe zut weg!

Verwijderd

Misschien kan iemand de topictitel ff wijzigen naar: Oude Omega Drivers (Cat 4.3 based). ;)

Drivers zijn al bijna een jaar oud zeg.Topic kan wel dicht anders. |:(
Pagina: 1