NEC ND-2500A stopt halverwege met branden

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21331

Topicstarter
Ik heb hier een nec 2500, op willekeurige momenten tijdens het branden stopt hij er mee.

Ik gebruik platinum dvd's, daarmee is het altijd goedgegaan voorheen.

Ook heb ik de dvd brander al vervangen door eenzelfde nec 2500A.
Hij geeft totaal geen foutmelding of wat dan ook.

Een naamloze rw brande dit apparaat wel, alleen aan het eind gaf hij een data seek not found error, hij werkte wel overigens.

//edit Ik gebruik Nero btw

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 21331 op 21-03-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zonder meer info kunnen we hier weinig mee. Vertel eens wat meer, o.a. waar je mee brand, welk O/S, wat je brand (data, DVD?), foutmeldingen, wat je al geprobeert hebt, enz enz.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op 21 maart 2004 @ 16:45:
Zonder meer info kunnen we hier weinig mee. Vertel eens wat meer, o.a. waar je mee brand, welk O/S, wat je brand (data, DVD?), foutmeldingen, wat je al geprobeert hebt, enz enz.
Video dvd, windows XP.

Totaal geen foutmelding, de tijd nero blijft ook gewoon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44

Smarron

The bend

Heb je al een andere versie van Nero geprobeerd ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Al naar je DMA gekeken? Op welke snelheid? De aangegeven of sneller? Firmware 1.06 er al opnieuw opgeflasht? (schijnt ook wel eens problemen op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op 21 maart 2004 @ 16:56:
Al naar je DMA gekeken? Op welke snelheid? De aangegeven of sneller? Firmware 1.06 er al opnieuw opgeflasht? (schijnt ook wel eens problemen op te lossen)
Ik had op de vorige writer idd de 1.06 firmware geflasht. Kben momenteel met ddv decrypter een dvdtje aan het fikken. Kijkn of het daarmee wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51111

Als ik jouw was zou ik maar andere disks kopen, ik heb dezelfde fikker en gebruik Ritek G04 discs (-R) ik heb ook andere geprobeerd, platinum, princo, that's write, Nashua en die gaven allemaal problemen.

Nu gebruik ik alleen nog maar Ritek G04's (arita) en heb er nu zo'n 250 tot 300 gefikt met stomp recordnow max (4.5 als ik me niet vergis) en er is er nog niet 1 mislukt of coasters of wat dan ook, en heb je je firmware al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 51111 schreef op 21 maart 2004 @ 16:59:
Als ik jouw was zou ik maar andere disks kopen, ik heb dezelfde fikker en gebruik Ritek G04 discs (-R) ik heb ook andere geprobeerd, platinum, princo, that's write, Nashua en die gaven allemaal problemen.

Nu gebruik ik alleen nog maar Ritek G04's (arita) en heb er nu zo'n 250 tot 300 gefikt met stomp recordnow max (4.5 als ik me niet vergis) en er is er nog niet 1 mislukt of coasters of wat dan ook, en heb je je firmware al geupdate?
Het vreemde vind ik dan, dat ik er 120 achter elkaar gewoon goed gebrand heb. En dat het nu opeens gaar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51111

weet je zeker dat het nog wel dezelfde dvd's zijn?, want de eerste zending die ik had van that's write waren ritek g04 die deden het ook perfect, toen die opwaren d8 ik, ik koop nog een spindel, maar dat bleken geen riteks te zijn maar 1 of ander vaag merk en die deden het voor geen meter van de eerste 10 die ik gefikt heb heb ik nu nog 3 "goede" over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 51111 schreef op 21 maart 2004 @ 17:06:
weet je zeker dat het nog wel dezelfde dvd's zijn?, want de eerste zending die ik had van that's write waren ritek g04 die deden het ook perfect, toen die opwaren d8 ik, ik koop nog een spindel, maar dat bleken geen riteks te zijn maar 1 of ander vaag merk en die deden het voor geen meter van de eerste 10 die ik gefikt heb heb ik nu nog 3 "goede" over
Van hetzeflde spindel 20 stuks goed gebrand, ik ben nu de laatste aan het opbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 21331 schreef op 21 maart 2004 @ 17:07:
[...]

Van hetzeflde spindel 20 stuks goed gebrand, ik ben nu de laatste aan het opbranden.
Ik heb nu dus een dvd met dvd decrypter gebrand, en dat ging gewoon prima.

Ik snap er nu helemaal niets meer van.

Het enige verschil was, dat ik een .img file brande. En de rest was gewoon een dir met .vob en .ifo

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 21331 op 22-03-2004 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

Anoniem: 51111 schreef op 21 maart 2004 @ 16:59:

yep ritek g04 gebruiken geen frisbee ermee gehad princo's branden voor geen meter maar dit had je op elk willekeurig forum ook kunnen lezen

gehackte firmware maakt geen bal uit wat wel eens wil helpen is shrinken tot 4100mb en dan fikken de el cheapo dvd-r en +r hebben daarboven hun meeste problemen

ps gooi je nero instellingen eens in de groep

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 22-03-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 23408 schreef op 22 maart 2004 @ 08:53:
[...]

yep ritek g04 gebruiken geen frisbee ermee gehad princo's branden voor geen meter maar dit had je op elk willekeurig forum ook kunnen lezen

gehackte firmware maakt geen bal uit wat wel eens wil helpen is shrinken tot 4100mb en dan fikken de el cheapo dvd-r en +r hebben daarboven hun meeste problemen

ps gooi je nero instellingen eens in de groep
Will do, nu eerst naar werk :(

Tot vanaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kheb nu weer een aantal tests uitgevoerd met nero. Maar hij wil absoluut niet branden in nero.

Wel in dvd decrypter, wat mij zegt dat het dus een software probleem moet zijn ?
Ook al verschillende versies van nero geprobeerd.. misschien dat de 5.x serie van nero wel werkt, die heb ik nog niet geprobeerd nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu word het nog gecompliceerder :D

Data cd's branden met nero gaat gewoon prima.. zodra ik een video cd brand is het fout :(

Ik snap het niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem Opgelost : Registercleaner van nero eroverheen gedraait. daarna deed ie ut spontaan weer :?

Ik vraag me af of dat de oplossing was, maagoed dat zal dan wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 21:24
hey caveman85... ik heb zelfde probleem... heb nu 20DVD's gebrand, bij 18 op willekeurig moment stopte die, en kon ik DVD brander ook niet meer open krijgen of wat dan ook... lampje was wel uit van brander...

maar vreemde is: waarom lukken er twee wel... en voorheen heb ik er wel 50 succesvol gebrand zonder uitval...

maar waar kan je die cleaner voor nero halen???

ik heb dit overigens met verschillende merken DVD-R's (zowel princo, als Imation en Arita)

[ Voor 12% gewijzigd door JM83 op 05-07-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 13:25

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

boemboem schreef op 05 juli 2004 @ 17:24:
hey caveman85... ik heb zelfde probleem... heb nu 20DVD's gebrand, bij 18 op willekeurig moment stopte die, en kon ik DVD brander ook niet meer open krijgen of wat dan ook... lampje was wel uit van brander...

maar vreemde is: waarom lukken er twee wel... en voorheen heb ik er wel 50 succesvol gebrand zonder uitval...

maar waar kan je die cleaner voor nero halen???

ik heb dit overigens met verschillende merken DVD-R's (zowel princo, als Imation en Arita)
Het zou ook de PSU kunnen zijn die het niet helemaal trekt ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
hmmm dat zou minder zijn... maar het zou eigenlijk best kunnen, heb niet zo'n supervoeding erin zitten... maar hoe kan ik dat checken zonder eerste een nieuwe PSU te kopen??

want het lijkt net alsof brander gewoon "stilvalt" tijdens het branden...

[ Voor 26% gewijzigd door JM83 op 05-07-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

boemboem schreef op 05 juli 2004 @ 20:39:
hmmm dat zou minder zijn... maar het zou eigenlijk best kunnen, heb niet zo'n supervoeding erin zitten... maar hoe kan ik dat checken zonder eerste een nieuwe PSU te kopen??

want het lijkt net alsof brander gewoon "stilvalt" tijdens het branden...
Ehm, goeie vraag :) Andere schijfjes proberen, wanneer dat niet werkt gewoon ff bij iemand anders de brander erin gooien ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
haal denk ik morgen ff een HDD en de DVD-Rom eraf, moet zat stroom zijn denk ik... en alle USB zooi eraf... en dan kijken...

en ff offtopic: zou het mogelijk zijn om dan de DVD-Rom en DVD-Brander op een tweede voeding te zetten??? alleen stroomkabel daarvan los en op een 250W voeding te plaatsen (heb ik nog liggen, tis vakantie en dus niet zoveel geld over op dit moment)

[ Voor 51% gewijzigd door JM83 op 05-07-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
het is denk ik toch mijn PSU... heb DVD-Rom speler eraf gehaald en nu al 2 DVD's foutloos gebrand, maar ga ff spindeltje opbranden en dan verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
boemboem schreef op 06 juli 2004 @ 10:49:
het is denk ik toch mijn PSU... heb DVD-Rom speler eraf gehaald en nu al 2 DVD's foutloos gebrand, maar ga ff spindeltje opbranden en dan verder kijken
Ik heb reeds de oplossing gevonden, het lag aan de drivers van Nvidia, de nforce drivers.

Upgraden naar de nieuwe versie, (gaat vooral om de IDE drivers).

En het loopt weer als een zonnetje.

(er vanuit gaande dat jij ook een Nforce bordje hebt :X)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 21331 op 07-07-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 21331 schreef op 07 juli 2004 @ 14:49:
[...]

Ik heb reeds de oplossing gevonden, het lag aan de drivers van Nvidia, de nforce drivers.

Ik :r op Nvidia vanwege zulke dingen :'(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
Anoniem: 21331 schreef op 07 juli 2004 @ 14:49:
[...]

bij mij was het denk ik toch de voeding... enja, ik heb ook een Nforce bordje, maar tis bij mij gekomen nadat ik mijn systeem flink uitgebreid had... en nu ik iets losgetrokken heb werkt alles weer perfect, dus binnenkort ff nieuwe voeding inbouwen

Anoniem: 62938

Bij mij heeft een firmware update van de brander en de IDE-driver van het moederbord ook geholpen (heb ook Nvidia chipset) bedankt voor degene die met deze suggestie kwam... Caveman _/-\o_
Pagina: 1