Toon posts:

Vanaf wat te gebruiken als server 8MBIt lijn ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog een P1 100 staan die te upgraden is tot P1 200.
Het moet een netwerkservertje worden die maximaal 8 MBit moet kunnen doorgeven aan maximaal 5 computers.

Zo ja welke OS moet ik dan gebruiken, is 95 SE hiervoor geschikt ?

Verwijderd

95 SE ?????

98 SE gaat wel denk ik, waarom niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, 95 SE, eerst zat er geen I.E bij, bij SE wel, dat was het tussen stadium tussen 95 en 98, maar kan dat, dus is die P 1 100 daar wel snel genoeg voor ?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:04

Petuhr

FreeBSD

Een netwerkservertje met Windows?????????

Wat moet dat ding doen?

Verwijderd

Topicstarter
HIj hoeft alleen maat data door te sturen dus, vanuit deze comp hebben de andere computers verbinding met het internet

Verwijderd

hmm 8Mbit...... cistron??? >:)

Ik ga gewoon een crappy pctje neerplanten met win98se en winroute en ik zie wel hoe dat loopt. Moet goed gaan volgens mij. Zo niet wordt het upgraden of linux :z

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:45

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik heb hier zelf een 486 100 staan die ook "8 Mbit" moet doorgeven aan 3 clients. En met Linux lukt dat aardig... :)

Jammer genoeg haal ik nu geen snelheden van 800 kB/s meer, omdat de server te crap is (ISA Netwerkkaarten). In januari komt er een P100 met PCI sloten voor in de plaats, eens kijken of het dan beter gaat... :)

Anyway, ik zou inderdaad voor Linux gaan... :D

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 17:03 schreef im_me het volgende:
Nee, 95 SE, eerst zat er geen I.E bij, bij SE wel, dat was het tussen stadium tussen 95 en 98, maar kan dat, dus is die P 1 100 daar wel snel genoeg voor ?
95 SE :? ,, OSR2 bedoel je! 95 (S)econd (E)dition heeft nooit bestaan.

Verwijderd

95 a b en c bestaan aleen

Verwijderd

Installeer anders even windows nt4 workstation of windows nt 4 server op je 100 MHZ'je.

Dan heb je wat langere uptime voor je pc als 'ie dienst doet als router.

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Wat heb je in zo'n geval aan Windows? Helemaal niks.

Je moet gwoon linux installeren (Debian), een handleiding daarvoor is te vinden op:

http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/debian22hdl.html

Als je dat nog te moeilijk vind kun je FreeSco of LRP nemen.

Verwijderd

linux debian heel goed maar behoorlijk moelijk te installen maar als 't draait dan draait het en het roeleert dan echt >:)

Verwijderd

Windows 95(of 98):'( kan ik je enkel maar afraden. Kwa snelheid en kwa stabiliteit.
Als je het simpel maar toch 'redelijk' snel en stabiel wilt houden moet je overstappen naar NT. Wil je de voledig performance van je pc en verbinding benutten denk ik dat linux nog de beste oplossing is. Maar je moet er wel je tijd in steken om die deftig te installeren.(8>
Pagina: 1