Toon posts:

Multimedia voor leek

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Wil graag een PC die ik als volgt kan gebruiken:

In woonkamer, aan te sluiten op mijn TV (LCD) + Harman K. versterker (surround) en waarmee ik dus TV kan kijken, internetten (Picture in picture mogelijk?) en digitaal als video. Verder DVD speler en brander etc. Afstandsbediening is een must en hij moet niet al teveel lawaai maken. Heb er zelf verder niet veel verstand van en kan hem niet bouwen. Kan iemand mij een kant en klaar systeem leveren of doorverwijzen? Andere tips? Of moet ik voor die laatste Aldi aanbieding gaan? Vast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Wil trouwens ook nog kunnen gamen op dat ding.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 10:51
Welkom op GOT, je kunt het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gificoontje gebruiken om zaken toe te voegen aan je bericht!

Om ff op je vraag te antwoorden, ik zou gewoon even bij de plaatselijke computer boer langsgaan, en je daar even laten voorlichten. Je kunt mischein een barbone pc nemen, daar deze weinig ruimte innemen en redelijk stil zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Tarzan op 21-03-2004 16:36 . Reden: Verkeerde icoonje ingevoegd :P ]

..:: ::..

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Wat versta je onder gamen? maw hoe zwaar zijn de games.
Een barebone zou een goede keus zijn namelijk als de games niet té zwaar zijn.
Afstansbediening kun je een ATi Remote kopen, zijn 30,- werken op RF (niet IR) en zijn goed in te stellen.
Als je een pc wilt samen stellen kom ik hier ongeveer op uit.
• AMD XP2500+ (€77)
• Asus A7N8X-X (€67)
• Club3D Radeon 9600 XT 128MB (€149)
• Geheugen: 512MB pc3200 (€100+)
• HD -> ligt er maar aan hoe groot hij moet zijn (liquid brearing!)
• Voeding (350W ongeveer)
• Kast :+
• ATi Remote Wonder (afstandsbediening) (~€30)
• DVD+-brander heb je al voor €130,- (LG, sony of plextor maar die zjin duurder en beter)

Geluid is eene keuze. Als je een goedkoop koelertje koopt zal die niet echt sti zjin maar een Zalman 7000Cu is erg stil en koelt goed. (wel lomp groot ding, dus kies wel een kast waar het in past)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt eerst even wat onderzoek doen; zo kun je er makkelijk achter komen hoe je je H/K versterker e.v.t. digitaal kan aansluiten en hoe je je TV aan kan sluiten. Dit onderwerp is wel meer tegengekomen, zoek maar eens naar 'HiFi PC' of 'Home-Theater PC'.

Hiervoor zijn zelfs een tijd terug wat tips op de frontpage geplaatst, zie ook deze pagina. Zie ook deze twee topics:
het grote "het beste home theater system voor weinig" topic
home cinema pc bouwen - vraagjes

Als je nog vraagjes hebt, laat dan voortaan wel zien in je topicstart dat je wat vooronderzoek hebt gedaan. Hier op GoT verwachten we dat je het zelfinitiatief neemt wat rond te zoeken voordat je een topic opent, zie ook de policy... :)

Dit topic is gesloten.