Zelf een kleine versterker bouwen???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 20:00
Hallo medetweakers.

Op school heb ik nogal wat tussenuren, maar die zijn niet allemaal geheel op te vullen. Ik heb zelf een mp3 speler. Mooi spul, maar hij gaat niet hard genoeg om een stuk of 5 vrienden mee te laten luisteren.

Nu: Kan iemand mij helpen aan/ adviseren met een bouwplan van een kleine versterker op batterijen? Hij hoeft niet al te sterk te zijn, zo'n 2-4 watt is meer dan voldoende.

Op google is wel een dergelijk project te vinden, maar daar zijn net wat te geavanceerde onderdelen voor nodig. Ik heb het nu namelijk over een paar weerstandjes, diodes en transistoren.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wil je 'm persé zelf bouwen? Anders heeft www.conrad.nl ook nog wat leuke dingetjes. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou even op www.conrad.nl kunnen kijken, die verkopen complete bouwpakketten voor versterkers e.d.
2x10 Watt voor 13.25 euro.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Kijk ff bij conrad, daat kun je wel kan en klare versterkers vinden voor dit soort doeleinden...

Maar 2 tot 4 Watt op batts/accus (denk aan het milieu ;) )... Dan doe je er niet lang mee. Ik denk dat je aan een half watt al voldoende hebt als je er speakers bij zoekt met een wat hoger rendement.

edit:

LOL: 3x conrad ;)

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 21-03-2004 15:51 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
Ik zal ff kijken op conrad dan :P

Maar als de onderdelen zelf goedkoper zijn dan €15, dan heeft het natuurlijk weinig zin. T maakt mij niet uit als hij met ducktape aan elkaar hangt, da's waarschijnlijk steviger dan n mooi doosje ;)

Maar ik houd de mogelijkheid zelf bouwen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:43

w0w

Ik heb toevallig deze week een 2,5W versterkertje van Velleman gekocht. Koste 9,75, en er moet minimaal 4,5V in en maximaal 15V. Heel simpel te solderen, alle onderdeeltjes zitten erbij, zelfs het printje. Je moet alleen zelf 3,5mm jackpluggen erbij kopen en de batterijtjes natuurlijk. Ik gebruik zelf een 9V blok batterij, en het geluid gaat lekker hard :9
Ik zoek alleen nog een mooi doosje waar ik het in kan bouwen, want echt mooi ziet het er zo niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
yojordi schreef op 21 maart 2004 @ 16:01:
Ik heb toevallig deze week een 2,5W versterkertje van Velleman gekocht. Koste 9,75, en er moet minimaal 4,5V in en maximaal 15V. Heel simpel te solderen, alle onderdeeltjes zitten erbij, zelfs het printje. Je moet alleen zelf 3,5mm jackpluggen erbij kopen en de batterijtjes natuurlijk. Ik gebruik zelf een 9V blok batterij, en het geluid gaat lekker hard :9
Ik zoek alleen nog een mooi doosje waar ik het in kan bouwen, want echt mooi ziet het er zo niet uit :P
Ik neem aan dat je dit ook bij conrad hebt besteld? Zeer interressant, want dit is wat ik zoek. Ik vraag me af, is dat stereo? Dat is geen must, maar is wel prettig.
Op conrad kwam ik een heel eind, maar de zelfbouwset vond ik niet. Kan iemand me helpen met een link?

Alsvast gigantisch bedankt voor de replies, ik heb wel eens anders meegemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet kijken bij Bouwpakketen > NF Versterker bouwpakketten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31295

Of je haalt een setje aktieve walkman speakers op batterijen.
Zaken als de Mediamarkt etc hebben die vast wel.

Tenzij je het natuurlijk zelf wil doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ok als je deze nummers bij zoeken invult kom je bij het desbetreffende produkt:

13 00 56-02 kant-en-klaar 3,5W 4-12V
11 68 31-02 zelfbouw 1W 3,5-16V
19 54 72-02 zelfbouw 5W 5-16V

Allen mono, staat er ook nog één met stereo bij maar die is 20W. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Laatst online: 06:43

w0w

Ik neem aan dat je dit ook bij conrad hebt besteld? Zeer interressant, want dit is wat ik zoek. Ik vraag me af, is dat stereo? Dat is geen must, maar is wel prettig.
Op conrad kwam ik een heel eind, maar de zelfbouwset vond ik niet. Kan iemand me helpen met een link?
Niet bij Conrads, maar bij de lokale elektro boer (Radiobeurs).
K2637 2.5W versterker; Mono 4.5~15V (die van mij dus) €9,75
K2661 Dubbele ingangsversterker; Stereo 2x25dB versterking €12,25
K4001 7W Versterker; mono; 8~18V; €9,25
K4003 2x30W; 2x12V; 2xmono €22,50 (Hierbij heb je een koelelementje nodig :9 )

De K-versies zijn bouwpakketen, zelfde nummer maar dan met een M zijn kant-en-klaar pakketten (ongeveer + €5,= )
Allemaal van Velleman, best mooi spul :9

[ Voor 19% gewijzigd door w0w op 21-03-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
Dank jullie wel.

Ik denk dat ik nu genoeg info heb om zo'n versterker te fixen.

Ik laat binnenkort nog wel ff weten of het is gelukt, als ik eraan denk, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ik heb zo'n ding van philips, is evengroot als een cdhoes. Er zitten hoesjes in voor 8 cd's, ruimte om de discman IN het hoesje te doen en aan de 'onderkant' zit dan een redelijk grote luidspreker op 2 AA batterijen. Werkt prima! T modelnummer is AV3278

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
Wanneer je zelf zo'n ding wilt maken, kan ik je altijd het circuit van red circuits aanraden. Het is te vinden op: http://www.redcircuits.com/Page33.htm
Ik heb het zelf gebouwd en getest op een breadboard (ik heb nog geen tijd gehad om een print te maken), en hij werkt zeer behoorlijk. De bronspanning is 12v, maar ik heb hem ook getest op 9 en 14v.

Ik heb wel nog geen stroomverbruik gemeten om te zien toe lang hij doet op een setje batterijen.

Je kan het eens bekijken, de componenten kostten me ongeveer €5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
Het zelf bouwen van deze dingen lijkt me net zo leuk als het gebruiken ervan :)
Ik denk dat ik een van jullie plannen neem, en dan loop ik maandag eens even naar het dorp. (Of vraag onze techneut op school wat hij allemaal heeft liggen }) )

En we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyro_Mani
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2021

Pyro_Mani

Me Hungry

Allowa,

Je doelt nu toch niet op mij hè ;) :P
Ik zal ff m'n menig geven over de verschillende pakketjes.

Het eerste pakketje: (posted by L@aF)
- Ziet er goed uit en het zal ook wel makkelijk in elkaar te zetten zijn.
- Het probleem is echter de voeding, je hebt geen zin om een accu mee te moeten nemen.

Het tweede pakketje: (posted by vanThijs)
- Het is een onoverzichtelijk plaatje
- Het lijkt erg veel op het eerste pakketje (zie boven)
- Hier heb je te maken met een vaste voeding van 12V

Het derde pakketje: (posted by Gemma)
- Dit ziet eruit als een zéér goed pakketje
- Gezien het plaatje zal het moeilijk worden om alles een beetje fatsoenlijk te kunnen solderen omdat de verbindingen dicht op elkaar zitten.

Als advies zou ik je geven om voor het eerste pakketje te gaan, posted by L@aF, omdat het makkelijk in elkaar te zetten zal zijn en de verbindingen niet te dicht op elkaar zitten. Als je ervaring hebt met solderen en geen moeite hebt met het solderen van hele kleine puntjes kun je het beste gaan voor het derde pakketje, posted by Gemma. Dat lijkt mij namelijk het meest betrouwbare model.

greetz,
Pyro Mani

Your vision will become clear only when you can look into your own heart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93961

kheb hier van die prachtige philips boksen staan gaan 4 aa batts in dat ding kan lekker hard..! kostte 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93961

Anoniem: 93961 schreef op 22 maart 2004 @ 19:43:
kheb hier van die prachtige philips boxjes staan gaan 4 aa batts in dat ding kan lekker hard..! kostte 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyro_Mani

Pyro_Mani

Me Hungry

Lowsa,

Heel erg leuk voor je Humpty, maar wat hebben wij hier aan? :Z
Volgens mij niets!

greetz,
Pyro Mani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103453

Vorig jaar (in de zomer) kon je bij Heineken een koelbox krijgen met boxen aan de voorkant en een klein versterkertje erin. Die versterker was bijhoorlijk goed en je kreeg trouwens er ook nog bier bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
Op de eerste reply van Pyro na, (schoolbuddy ;)), is dit allemaal lekker chit-chat. Dat vind ik best, maar het gaat om de kosten: ik wilde niet veel meer dan 10-15 euro gaan uitgeven. Ook vind ik het leuk wat te knutselen.

BTW, ga lekker door met kletsen. Daar zijn de fora voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyro_Mani

Pyro_Mani

Me Hungry

Maak de eerste maar, is waarschijnlijk ook het leukste om te maken! ;) :P

[ Voor 22% gewijzigd door Pyro_Mani op 23-03-2004 20:20 ]

Pagina: 1