Toon posts:

Adsl, modem rechstreeks op wireless router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

We hebben nu thuis @home (kabelinternet), nu krijg ik morgen de spullen voor adsl. Het is nu zo dat ik mijn kabelmodem rechstreeks op mijn Wireless router (SMC 2804 WBR) aansluit. Nu heb ik de adsl modem al thuis liggen, en dit is een asus adslmodem, nu lees ik dat je hem op de pc aansluit, maar ik lees niet of het MOET. Weet iemand of dit perse nodig is? En zo ja, zijn er ook adslmodems die je wel op je wireless router kan aansluiten?

Verwijderd

Wat voor modem is die Asus; USB of UTP?

Verwijderd

Topicstarter
Op de modem zit een line-ingang, (telefoonlijn), lan en usb

Verwijderd

je sluit de router gewoon aan op de computer, je moet alleen wel zorgen dat de wachtwoord gegevens niet in de router staan
daarna vul je in de adsl modem gewoon de wachtwoord gegevens in en je bent klaar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:59:
je sluit de router gewoon aan op de computer, je moet alleen wel zorgen dat de wachtwoord gegevens niet in de router staan
daarna vul je in de adsl modem gewoon de wachtwoord gegevens in en je bent klaar
Nee, kijk! We hebben het nu zo:

COM 21 Kabelmodem ---> SMC wireless router ---> 4 pc's + 1 laptop

En nu vraag ik me af of dit kan:

ASUS ADSL modem ---> SMC wireless router ---> 4 pc's + 1 laptop

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dat zal aan dat modem liggen, heb je daar een wat specifiekere gegevens van?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 21 maart 2004 @ 16:07:
dat zal aan dat modem liggen, heb je daar een wat specifiekere gegevens van?
Op de site van asus staat ie:

http://www.asus.com/produ...sl/aam6000ev/overview.htm

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ding heeft dus gewoon een standaaard RJ-45 netwerkpoort en is in principe geen usb modem, dus ja, dat kan je gewoon net zoals nu met je @home modem aan je router hangen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

hij heeft een ingebouwde router dus heb je de wireless router nie nodig om in te bellen maar alleen die modem en daaraan de wifi accespoint

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

klopt, van een van de twee (modem/router) kan je de router functie beter uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 21 maart 2004 @ 16:15:
klopt, van een van de twee (modem/router) kan je de router functie beter uitzetten.
Ok, thnx. Maar stel dat ik gewoon alles aansluit, verder even niet naar instellingen kijk, dus:

Adsl modem ---> Smc Wireless Router (voor adsl instellen via 192.168.2.1) ----> 4 pc's + 1 laptop

Werkt het dan goed?

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ja, dat lijkt me wel, twee routers achter elkaar werkt op zich prima, maar geeft wat extra probs bij programma's die daar al moeite mee hebben. Met name dus als je een server draait, portmappen via twee routers is ingewikkelder dan via 1 ;). Ik weet niet hoe makkelijk het gaat, maar ik zou zeker even proberen om bij een van beiden de router functionaliteit uit te schakelen. Logischerwijs doeje dat bij het apparaat met de minst geavanceerde routering fucnties, dus waarschijnlijk je modem, maar het schijnt nogaleens lastig te zijn om dat dan goed ingesteld te krijgen in je modem.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 21 maart 2004 @ 16:36:
ja, dat lijkt me wel, twee routers achter elkaar werkt op zich prima, maar geeft wat extra probs bij programma's die daar al moeite mee hebben. Met name dus als je een server draait, portmappen via twee routers is ingewikkelder dan via 1 ;). Ik weet niet hoe makkelijk het gaat, maar ik zou zeker even proberen om bij een van beiden de router functionaliteit uit te schakelen. Logischerwijs doeje dat bij het apparaat met de minst geavanceerde routering fucnties, dus waarschijnlijk je modem, maar het schijnt nogaleens lastig te zijn om dat dan goed ingesteld te krijgen in je modem.
ok, dan probeer ik het gewoon :)

Verwijderd

we hebben het thuis precies het zelfde en het draait helemaal perfect.
ik heb ook 2 routers
maar dat heb ik omdat ik anders te weinig poorten had voor me computers
maar meld ff als het gelukt is ok?? :>

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Wie zegt dat je het adsl modem op de in gaande poort van de router moet zetten. Zelf heb ik bij een kenis Dhcp in een router uit gezet. En vervolgen het adsl modem op een van de pooten gezet waar je normaal een pc op zou zetten. Nu functioneert de router gewoon als switch/hub. Het adsl modem zorgt nu voor de Dhcp gegevens. Ja het is wel een dure oplossing maar werkt wel perfect.

Grutte Pier fansels

Pagina: 1