Toon posts:

AMD mobo zonder type nrs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van een kennis een amd moederbordje over gekocht voor 5 euro. hij heeft het op een rommelmarkt voor die prijs op de kop getikt. op het plankje staat totaal geen type nr op. wel zit er een stickertje met het getal 4 op. de PCB heeft de kleur geel, en de chipset is een SIS 735

als ik boot krijg ik in de bios string een type nr te zien, k7s5a. als ik dus naar de specs van deze plank zoek klopt de chipset en de overige specs in elk geval wel, probeer ik er een originele bios in te stoppen, dan gaat het niet. er zit nu een honeyx oc bios in, maar hiermee draait windows XP echt zo instabiel als het maar kan. met de orriginele bios was er geen supporrt voor AGP, en mijn 15 GB maxtor deed het ook niet. dit werkt nu wel, maar plank is super instabiel.

nu is mijn vraag, wie kent dit bordje (volgens mij is het geen ECS want dan zou dr toch wel een type nr op staan. misschien komt ie uit een clone, al lijkt dat me ook sterk omdat er dan wel een stickertje op zou moeten zitten met een jaartal. volgens een andere vriend van me zou het (omdat de honeyx bios van de k7s5a wel pakt) om een test pcb gaan

wie kan me helpen om de identiteit / model / revision van dit plankje te achterhalen, zodat ik een goede bios kan vinden om hem stabiel te krijgen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zeker weten geen ECS K7S5A? Heb je diens layout eigenlijk wel met je mobo vergeleken?

De K7S5A is in verschillende revisies en kleuren uitgebracht:

Zwart
Afbeeldingslocatie: http://www.tomkencomputers.com/products/Motherboard/images/k7s5a.jpg

Paars
Afbeeldingslocatie: http://www.redstore.com/pix/elimot034.jpg

Bruin
Afbeeldingslocatie: http://atbuffalo.com/abc/computer-parts/k7s5a.jpg

Goudkleurig
Afbeeldingslocatie: http://hmcomputer.techgather.com/COB-ECS-K7S5A-AKD.JPG

:)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 24-03-2004 08:17 ]

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

Zijn inderdaad meerdere revisies van de K7S5A op de markt, 1.0 tot 3.0 geloof ik, je kunt even op www.ecs.com.tw kijken naar de verschillen, bovendien moet je ook even kijken naar welke bios je moet hebben, want je hebt daar ook weer verschillende versies in, namelijk wel of niet Onboard-LAN. :)

Ik heb een Rev1.0 bord hier liggen, superbord, helaas outdated. :)

Verwijderd

Topicstarter
die lay out is hetzelfde, en hij lijkt erg op die goudkleurige. of het om die ecs gaat weet ik niet. hij moet eigenlijk wel uit die fabriek komen, maar het vreemde is gewoon dat ie die standaard biossen niet slikt. ook zie ik in je foto's dat dara wel ene type nr op staat, bij mij staat er echt totaal niets op, ja met stift staat er k7s5a op, maar dat heb ik zelf gedaan

deze heeft geen lan onboard

ook zit er bij mij een andere (langere) bios chip op

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 15:44 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook gezocht op de volledige BIOS string ID? Post deze ook eens hier ;)

www.wimsbios.com is handig bij moboidentificatie adhv BIOS string :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 21-03-2004 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tidus schreef op 21 maart 2004 @ 15:40:
Zijn inderdaad meerdere revisies van de K7S5A op de markt, 1.0 tot 3.0 geloof ik, je kunt even op www.ecs.com.tw kijken naar de verschillen, bovendien moet je ook even kijken naar welke bios je moet hebben, want je hebt daar ook weer verschillende versies in, namelijk wel of niet Onboard-LAN. :)

Ik heb een Rev1.0 bord hier liggen, superbord, helaas outdated. :)
ik heb al die versies al geprobeert, geen een pakt

Verwijderd

Topicstarter
BIOS Information

----------------------------------------------------------------

Mother Product : K7S5A             
Mother Version : 4.0            
 System Vendor : Alpha             
  System Model : K7S5A

Motherboard

--------------------------------------------------------------------------------

Motherboard Properties:
Motherboard ID 62-0626-001131-00101111-040201-SiS735$K7S5AK7S5A Release
Motherboard Name ECS K7S5A

Front Side Bus Properties:
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Width 64-bit
Real Clock 132 MHz (DDR)
Effective Clock 265 MHz
Bandwidth 2120 MB/s

Memory Bus Properties:
Bus Type SDR SDRAM
Bus Width 64-bit
Real Clock 132 MHz
Effective Clock 132 MHz
Bandwidth 1060 MB/s

Motherboard Physical Info:
CPU Sockets/Slots 1
Expansion Slots 5 PCI, 1 AGP, 1 AMR
RAM Slots 4 DIMM
Integrated Devices Audio
Form Factor ATX
Motherboard Size 240 mm x 300 mm
Motherboard Chipset SiS735

Motherboard Manufacturer:
Company Name Elitegroup Computer Systems Co., Ltd.
Product Information http://www.ecs.com.tw/products/index.htm
BIOS Download http://www.ecs.com.tw/download/bios_m.htm
het is dus een ECS, alleen die revision bestaat officieel nite, en op de plek waar in de system vendor klopt waarschijnlijk niet

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 16:17 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

The Third Man

The Third Jellyfish

Klinkt als een sample ofzo dat door de leverancier als retail verkocht is...
Misschien de Cheapoman BIOS proberen?

Verwijderd

Topicstarter
die doet het er ook op ja, maar hij draait nu stabiel, even de honeyx bios zonder agp fastwrites erin gezet, dat gaf de problemen waarschijnlijk

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 13:53 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
misschien is het mobo wel gewoon stuk?

Verwijderd

Topicstarter
nee, mobo is niet stuk, want het draait nu stabiel en alle functies doen het (voor zover ik het kan testen) gewoon zoals het hoort

Verwijderd

Hij moet toch wel heel goed werken op de honeyx oc bios , heb die combi gehad nl.
Kijk eens naar de condensatoren of die bol of lekken.
Denk dat je het daar moet zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ja dr zijn 2 versies van, en na wat zekwerk ben ik er achter gekomen dat dit plankje daar wel vaker problemen mee hefet als je er een OC bios in propt die fastwrites aanzet niet elke plank ondersteund dat dus voor zover ik het kan nagaan (hij staat nu al een uurtje probleemloos flink zware benchmarks te draaien om te kijken of ie nu wel stabiel is) is het plankje nog goed.

Verwijderd

Misschien heb je geluk , vond het zelf altijd wel een fijn board.
Ik had er nooit problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
hij klokt in elk geval goed voor zover ik daar al mee gespeeld heb, en ook dat er nog sdram op kan is wel hanbdy, want die heb ik genoeg liggen, wel heb ik het idee dat ie iets trager is dan m'n via kt333 based en m'n nforce2 based asus plankjes, maar al met al vind ik het tot nu toe goed draaien

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 15:18 ]

Verwijderd

Hij zal wat langzamer zijn maar hij komt zekers nog goed mee.

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels heb ik de plank uitstekend werken. oorzaak van het vreemde bios probleem heb ik gevonden, de chip is corrupt. dus mocht je zo'n bios hebben (van een stukke plank) dan houd ik me aanbevolen..

Verwijderd

Als je meer informatie geeft van de gebruikte eprom is het handiger.
Deze wroden nl door meerdere boarden ondersteund en is het zoeken naar de juiste handiger :)

Verwijderd

Topicstarter
tja maar ik wil geen lege eprom... als ik ga hotflashen ben ik bang dat de fouten in de huidige chip mee gecopieert worden. ik zoek gewoon een (volle) bios van een zelfde plank.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
je pakt gewoon een nieuwe chip en flasht die dan met een fris gedownloade bin file (oftewel een hotflash)

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe chip is toch gewoon te koop bij electronica speciaal zaken?
Pagina: 1