Toon posts:

K7S8X reboot spontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden een upgrade setje gekocht bij alternate. Daar zat een K7S8X Rev. 3, een AMD Ahtlon XP 2700+ en 265MB Ram bij. Maar nu heb ik het probleem dat de computer soms spontaan reset. Ik had pas bijvoorbeeld MS Virtual PC gedownload. En als ik dan het virtueel systeem wil starten dan reset hij spontaan. Dit zelfde gebeurt als ik met BPM Studio met de pitch aan het spelen ben.
De temperaturen in mijn pc zijn gewoon normaal: CPU zit tussen de 45 en 55Graden en het Moederbord zit rond de 25 graden. Ik heb niks overgeklokt.

specs:
K7S8X Rev.3
AMD Ahtlon XP 2700+
265MB DDR Ram
Maxtor 80GB
NVidia GeForce 4 ti4200 128MB 8X AGP
Nec 1300A DVD Brander

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Upgrade setje? Dus je 'oude' voeding zit er nog in? Hoeveel watt is die en meet met een multimeter even de 12V (geel) en 5V (rood) na. Reken 5% afwijking :)

edit:

12V is natuurlijk geel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 21-03-2004 15:36 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Zet het automatisch herstarten eens uit en kijk welke foutmelding hij geeft? Dan kan je misschien gerichter zoeken?
Ik heb ooit spontane herstart opgemerkt ten gevolge van een "verouderde" 'firewall'.

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ligt het niet gewoon aan een of ander ding op je hd, wat altijd open staat ofzo? of heb je je hd al eens geformateerd, ik had eerst ook een of ander ding erop waardoor hij resette

• Little Bear
  • Niet online
Dit is een veel voorkomend probleem bij ECS (elitegroup) planken. Deze zijn enorm gevoelig wat betreft geheugen. Heb me laten wijsmaken dat je door met de timings te spelen dit probleem kunt oplossen.

Wel gek dat dit probleem zich enkel bij ECS voordoet, ECS zelf moet dit toch ook al gemerkt hebben?

Life is simple, make choices, don't look back...

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

DSK

boeiend...

Heb je het probleem dus niet willekeurig? maar precies als je die programma's start?
Ik zou eens kijken in mn logboeken (bij computerbeheer) na het vastlopen. Ik gok een slechte Driver

Vor de zekerheid kun je best ook eens je geheugen testen met memtest86

Blog (Linux-related)

• h3ll
  • Niet online
Little Bear schreef op 21 maart 2004 @ 21:22:
Dit is een veel voorkomend probleem bij ECS (elitegroup) planken. Deze zijn enorm gevoelig wat betreft geheugen. Heb me laten wijsmaken dat je door met de timings te spelen dit probleem kunt oplossen.

Wel gek dat dit probleem zich enkel bij ECS voordoet, ECS zelf moet dit toch ook al gemerkt hebben?
K7S8X is niet van ecs... tis van AsRock.
Pagina: 1