[NT1] Openen model S2

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 03:54
Ter voorbereiding op mijn ASDL-verbinding die ik binnenkort krijg heb ik mijn NT1-adapter geïnspecteerd:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/de.tempel/NT1.jpg

Nu lukt het mij niet om het klepje linksonder te openen omdat er een metalen pijp in de weg zit. Heeft iemand een tip hoe ik (zonder sloopwerk 8)) bij de ruimte achter het klepje kan komen. Ik heb al geprobeerd om de kast omhoog te duwen maar dat lukt me niet. Ik heb met een spiegeltje gekeken achter de NT1 kast (een ruimte van een paar millimeter) en heb daar zeker één schroef menen te ontwaren.

Bovenop de NT1 ligt mijn terminal adapter; die kan ik makkelijk weghalen.

NT1 model : S2
Code rechtsonder op sticker : S42024-A260-C205

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 19:17
Hoe is dat ding daar ooit gemonteerd dan? voordat die buis aangelegd is ofzo?

Ik heb het pas ook moeten aansluiten bij iemand. In de handleiding staat dat je het moet aansluiten via de 2 draadklemmen onder dat klepje maar volgens mij kan het ook prima via die RJ-11 aansluiting links naast dat klepje
Ik heb 't niet uitgeprobeerd omdat heb in mijn geval beter via die draadjes kon maar kijk ff je boekje van je NT-1 na of dat idd een ingang is.

Scheelt je weer een hoop breekwerk

[ Voor 73% gewijzigd door Hutspot op 21-03-2004 15:29 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
Heel simpel:

De KPN ragt die kastjes ZO stevig tegen de muur, dat je een paar goede harde klappen aan de onderkant van je NT1 moet plaatsen.
Zitten 2 schroefjes in de muur waar de NT1 aan vast geklikt is.

Mocht je dit niet aandurfen, raad ik aan een zaag te nemen en de gasleiding weg te halen. Dit is echter een stuk omslachtiger en raad ik je aan voor optie A te kiezen.

Spreek uit ervaring met NT1 kastjes ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Je kan toch ook de kabel die de NT1 inloopt doorknippen en daar stekkers aan zetten? Dan hoef je helemaal niet aan de NT1 te komen.

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Vervelend gevalletje... Je kunt idd het beste de binnenkomende lijn (de meest linkse) doorknippen en aan iedere zijde van je knipwerk een RJ11 stekkertje knijpen, en die vervolgens weer in je splitter steken.

Vervelend is wel dat een NT1 S1 tm S3 vroeg of laat problemen gaan geven icm ADSL. Een manier om dit op te lossen is een monteur binnen KPN te kennen, en kijken of je via hem Continue Synchronisatie kan krijgen (Zodat je NT1 nooit in slaapstand zakt), of je belt de storingsdienst van KPN om de NT1 gratis te laten vervangen... Dit kan echter pas als er ook daadwerkelijk een telefoonstoring is.

It's your call :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• One_Gandalf
Freggel_United schreef op 21 maart 2004 @ 16:13:
Vervelend gevalletje... Je kunt idd het beste de binnenkomende lijn (de meest linkse) doorknippen en aan iedere zijde van je knipwerk een RJ11 stekkertje knijpen, en die vervolgens weer in je splitter steken.

Vervelend is wel dat een NT1 S1 tm S3 vroeg of laat problemen gaan geven icm ADSL. Een manier om dit op te lossen is een monteur binnen KPN te kennen, en kijken of je via hem Continue Synchronisatie kan krijgen (Zodat je NT1 nooit in slaapstand zakt), of je belt de storingsdienst van KPN om de NT1 gratis te laten vervangen... Dit kan echter pas als er ook daadwerkelijk een telefoonstoring is.

It's your call :)
Lijkt me inderdaad de beste oplossing! :)

Ik heb nog wat aanvullende vragen:
  • In welke volgorde moeten de draadjes in de RJ11-connector worden gekrimpt?
  • Hoe uiten zich die problemen met de NT1 model S2?
Ik heb elders gelezen dat je je NT1 adapter bij de Primafoon kunt omruilen voor het nieuwste model. Ik moet dat ding dan wel los zien te krijgen. :/

P.S. : Ben je misschien monteur bij de KPN? ;)

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 20:45
Ik heb dit toevallig van het weekend gedaan bij een kennis van mij, ben gewoon naar de primafoon winkel gegaan en gezegt dat ik nog een nt s1 kastje had.
En daarbij gezegt dat ik binnenkort adsl krijg en dat ik een nieuw nt1 kastje wou omdat dit inderdaad beter werkt met adsl.

Ze begrepen het direct en kreeg zonder zeuren gratis een nieuwe mee en de oude mocht ik gewoon houden.
Dit nieuwe nt1 s6 kastje is ook veel makkelijker aan tesluiten met splitter enzo hoeft nu alleen maar te klikken en klaar.

• One_Gandalf
natnek schreef op 21 maart 2004 @ 17:28:
Ik heb dit toevallig van het weekend gedaan bij een kennis van mij, ben gewoon naar de primafoon winkel gegaan en gezegt dat ik nog een nt s1 kastje had.
En daarbij gezegt dat ik binnenkort adsl krijg en dat ik een nieuw nt1 kastje wou omdat dit inderdaad beter werkt met adsl.

Ze begrepen het direct en kreeg zonder zeuren gratis een nieuwe mee en de oude mocht ik gewoon houden.
Dit nieuwe nt1 s6 kastje is ook veel makkelijker aan tesluiten met splitter enzo hoeft nu alleen maar te klikken en klaar.
Bedankt voor de tip; ik ga naar de primafoon om dit te proberen.

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
One_Gandalf schreef op 21 maart 2004 @ 17:11:
[...]

Lijkt me inderdaad de beste oplossing! :)

Ik heb nog wat aanvullende vragen:
  • In welke volgorde moeten de draadjes in de RJ11-connector worden gekrimpt?
  • Hoe uiten zich die problemen met de NT1 model S2?
Ik heb elders gelezen dat je je NT1 adapter bij de Primafoon kunt omruilen voor het nieuwste model. Ik moet dat ding dan wel los zien te krijgen. :/

P.S. : Ben je misschien monteur bij de KPN? ;)
Ik werk op de Helpdesk, telt dat ook?

De volgorde is niet spannend, als je het maar overal hetzelfde doet. Officieel zou je met de rode en blauwe ader moeten werken (in platte kabel, de middelste twee), met de rode ader links, als je RJ11 blokje met het clipje naar beneden houdt.

Bij de S1 tm S3 valt kan het zo zijn dat regelmatig het signaal wegvalt. De NT1 heeft meestal nog wel spanning, maar geeft geen signaal meer op de S-Bus. De precieze oorzaak ben ik nog aan het uitzoeken, maar in een bedrijf als KPN is het moeilijk om aan antwoorden te komen, helaas :/

By each crime and every kindness, we birth our future

• One_Gandalf
Freggel_United schreef op 21 maart 2004 @ 20:22:
[...]

Bij de S1 tm S3 valt kan het zo zijn dat regelmatig het signaal wegvalt. De NT1 heeft meestal nog wel spanning, maar geeft geen signaal meer op de S-Bus. De precieze oorzaak ben ik nog aan het uitzoeken, maar in een bedrijf als KPN is het moeilijk om aan antwoorden te komen, helaas :/
Als ik het goed begrijp heeft dit alleen effect op mijn telefoon-signaal en niet op mijn ADSL-signaal? En als dit klopt krijgen bellers dan een in gesprekstoon te horen? En hoe lang valt het signaal op de S-bus gemiddeld weg?

Het voordeel is dat ik niet gestoord wordt tijdens het internetten als de telefoon-verbinding uitvalt. ;)
Pagina: 1