[wlan/modem] Geen verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 23:44

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Hoi,

Voor het eerst porbeer ik ADSL via een ethernetmodem en de WLAN poort van een router aan te sluiten. Dit werkt echter voor geen meter. Met een zoektocht op dit forum en google kom ik er nog niet uit.

Ik had eerst MxStream van KPN, die leverden daar een Alcatel Ehternet Home modem bij. (Deze modem heeft in de KPN tijd altijd via een Linux server gewerkt)

Nu zijn we overgestapt op SurfSnelAdsl (geen KPN maar BBNet) en probeer ik de modem aan de MEDION WLAN router (die van de aldi) te koppelen.

De webinterface van het modem kan ik bereiken en heb ik geconfigureerd zoals InterNLnet (de provider achter SurfSnelAdsl) dat voorschrijft: Zoals dit. Dit heb ik gedaan door het modem direct aan mijn pc te koppelen.

Ze hebben ook staan hoe routers geconfigureerd moeten worden door het modem aan de WAN poort van de router te koppelen. Het probleem is dat de MEDION router er niet tussen staat en ik niet uit de informatie voor andere routers kan halen hoe ik deze in moet stellen.

Kan iemand mij helpen met het aan de praat krijgen van deze configuratie?

Links:
De router
Het modem (Alcatel modem tak is nu van Thomson)

InterNLnet help page
InterNLnet instellingen op het Alcatel modem
SurfSnelADSL support waar je eigenlijk niks aan hebt.

edit:
WLAN bedoelde ik WAN mee

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, ik weet niet wat je bedoeld met de WLAN poort, maar normaal gesproken sluit je een modem aan op de WAN (zonder L) poort van je router. Misschien kun je bovendien iets duidelijker zijn omtrent wat er precies niet lukt. Het makkelijkste lijkt mij om de ethernetpoort van je modem op de WAN poort van je router. Vervolgens hang je een pc aan een van de vier LAN poorten van je router en stel je hem in zoals dat hoort. Als je daar niet utkomt kun je het beter even vragen in het door jezelf al genoemde topic.

Het verdient aanbeveling om je router in te stellen vanaf eeen pc die via een kabel erop aangesloten is. ook de instellingen voor draadloos. Aangezien de bedrade verbinding over het algemeen stabieler enzo is, zeker als je nog vanalles moet instellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 21-03-2004 16:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Sorry, ik bedoel ook WAN poort.

Ik kan de modem wel direct benaderen, maar niet als deze op de WAN poort aangesloten is. Verder lukt het me niet om een verbinding met Internet te maken. Niet als hij direct is aangesloten (en ook niet via de WAN, want die heb ik helemaal nog niet aan de praat).

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

het feit dat je je modem niet kunt bereiken vanaf een pc achter de router ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat je je router nog niet fatsoenlijk hebt ingesteld. Als je geen internet verbinding krijgt als je een pc direct aan het modem hangt dna is bovendien het modem, of die pc verkeerd ingesteld. Als ik jou was zou ik dus nog maar eens goed de handleidingen lezen, en even dat topic doorspitten voor de jusite instellingen voor die medion router. ik ken die router verder ook niet, dus kan je daar nie veel mee helpen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Ik kreeg gisteren de papieren van SurfSnel. Normaal wordt een handleiding meegestuurd met het 'DoeHetZelf-pakket' maar omdat we al een modem hadden via KPN hebben we die niet gedaan en hebben we dus geen handleiding. Omdat ik dit 56k lijntje van zonnet inmiddels flink zat begin te zijn wilde ik dit weekend SurfSnel aan gaan sluiten (zonder hun handleiding dus). Na veel resources geraadpleegd te hebben en met een helpdesk die alleen op werkdagen open is kom ik hier maar een balletje opgooien. Toch bedankt.

Misschien anderen die mij tips kunnen geven?

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Hij doet t!!! Na drie dagen klooien!

Het modem is nog steeds niet te tweaken, maar de Alcatel Ethernet Router en modem in 1 is via telnet upgradable naar de Pro versie ipv Home. Hierdoor hoeft het modem niet meer getweaked te worden omdat het helf connecties kan onderhouden :D.

Pagina: 1