Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
(jarig!)
Ik ben nodig toe aan een nieuwe PDA (heb nu een Palm III) en ik zit te twijfelen tussen de Tungsten T3 en de TH55 (ik gok dat hier meer mensen mee zitten, vandaar een apart topic).

De toepassingen waar ik 'm voor wil gaan gebruiken:

• PDA functies, agenda, etc. (Duh!) synchronisatie met Lotus Notes zou leuk zijn.
• Mail lezen, ik heb een telefoon met GPRS en Bluetooth, dus dat moet geen probleem zijn.
• E-books lezen, dit is iets waar ik mijn huidige PDA veel voor gebruik, en een van de redenen om een nieuwe PDA met 320x480 scherm aan te schaffen. Battery-life is hierbij belangrijk, ik erger me blauw aan het feit dat mijn huidige palm op de meeste vervelende momenten zonder power zit.
• Web browsen / IRC / ICQ zou geinig zijn, vooral om tijdens het e-book-lezen mijn bereikbaarheid te vergroten :+ (het komt wel eens voor dat ik aan het lezen ben en het 'opeens' een paar uur later is :+ )
• MP3 luisteren.

Op het moment neig ik meer richting de TH55, vooral vanwege de WiFi (thuis, op werk en @ ouders ligt WLAN) en de schijnbaar betere battery-life, is deze echt zo dramatisch beter ?
Hoe zit het met het verschil in CPU snelheid, merk je de 400Mhz vs. 123 Mhz van de Handheld Engine ? Is dit van belang voor de toepassingen die ik voor ogen heb ?

Zijn hier mensen met ervaringen met beide toestellen die mij kunnen helpen met mijn keuze ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Battery-life is hierbij belangrijk, ik erger me blauw aan het feit dat mijn huidige palm op de meeste vervelende momenten zonder power zit.
TH55 dan, zonder nadenken als je naar de batterij levensduur kijkt. De T3 heeft geen denderende batterij levensduur, de TH55 was echt een revalatie, vooral omdat de batterijduur zelfs met BT en WLAN aan erg, erg goed is.

Veel mensen miepen op de snelheid van de TH55 als ze naar de kloksnelheid kijken. Uit praktijkervaring weet ik dat alleen bijv. de Clie organizer met veel foto's en aantekeningen iets trager werkt dan je zou willen. Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon Agendus, Datebk of de standaard calendar (ook bijgeleverd) gebruiken ipv. de Clie organiser. Multimedia gaat perfect.

Vergeet niet dat bijv. de Tungsten|E ook gewoon op 126 MHz werkt, en niemand zeurt bij dat apparaat over de snelheid. 400 MHz voor een Palm is bijna overkill.

Alleen als je TomTom navigator wil hebben dan moet je de T3 aanschaffen. Een vriend van me heeft echter prima ViaMichelin Mapsonic GPS op zijn TH55 draaien, ook met 3-D view, en hij is er erg tevreden over. Grafisch erg mooi, gesproken aanwijzingen, en altijd van A naar B.

[ Voor 17% gewijzigd door Stereotomy op 21-03-2004 14:50 ]

Alors.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Naja er zijn zat utils die 400mhz best kunnen waarderen hoor. Games, movie/audio players. Ik vind ik de batterij tijd van de t3 teleurstellend. Erg teleurstellend. Met het scherm uit kan ik ~5uur mp3 luisteren (ogg/mp3 op hoge bitrates). Het scherm aan (helemaal op 320x480) slurpt power.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 21 maart 2004 @ 14:50:
Naja er zijn zat utils die 400mhz best kunnen waarderen hoor.
Zoals? En zou je daar je batterij duur voor willen opofferen?

[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 21-03-2004 14:53 ]

Alors.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Ik denk dat dan toch de TH55 't wint van de T3, ik zit me alleen af te vragen of het nu verstandig is om te wachten wat PalmOne voor nieuwe modellen gaat lanceren.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 21 maart 2004 @ 14:52:
[...]

Zoals? En zou je daar je batterij duur voor willen opofferen?
Aeroplayer kan bijv. bij high quality files extra kloksnelheid waarderen. Bovendien ben je met geintegreerde sjips afhankelijk van software die support biedt voor die chips. Sommige games en navigatie pakketten kunnen het ook waarderen. Alhoewel de doelgroep die daarvoor kiest waarschijnlijk minder waarde aan die aspecten hecht zullen ze toch belangrijk worden.

Of ik mijn batterijduur daarvoor wil opofferen? Ik wil iig de keuze hebben. (terugklokken bespaard heel wat op de batterij).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 21 maart 2004 @ 15:04:
[...]

Aeroplayer kan bijv. bij high quality files extra kloksnelheid waarderen. Bovendien ben je met geintegreerde sjips afhankelijk van software die support biedt voor die chips. Sommige games en navigatie pakketten kunnen het ook waarderen. Alhoewel de doelgroep die daarvoor kiest waarschijnlijk minder waarde aan die aspecten hecht zullen ze toch belangrijk worden.

Of ik mijn batterijduur daarvoor wil opofferen? Ik wil iig de keuze hebben. (terugklokken bespaard heel wat op de batterij).
High Quality files kun je prima afspelen met de TH55 (192 kbps of meer), en is met 400 MHz van de Tungsten alsnog overkill en extra battery drain. Zelfs als je je T3 terugklokt haal je never de batterijduur van de TH55, en bovendien mis je dan nog WiFi. Dat van Aeroplayer ben ik het met je eens, al wordt er op de TH55 bij mp3 wel degelijk gebruik gemaakt van de extra multimedia chips, en zal bij multitasking van MP3 + bijv. Agenda je niet zoveel snelheidsverschil merken. Daarnaast heeft de TH55 een zgn. Hold-stand voor extra energiebesparing bij MP3.

Maargoed, liever de TH55 voor mij dan de T3.

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nieuws van Cebit van de voorzitter van de Nederlandse Palmclub die daar ook is:

http://www.xs4all.nl/~handheld/moblog/

Er komt volgens Sony binnen afzienbare tijd een patch voor de TH55 om tussen portrait en landscape te wisselen. Sony was toch onaangenaam verrast door het succes wat de T3 hiermee had.

Alors.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Stereotomy schreef op 21 maart 2004 @ 17:20:
Er komt volgens Sony binnen afzienbare tijd een patch voor de TH55 om tussen portrait en landscape te wisselen.
Kijk, dat is nog eens goed nieuws, de TH55 wordt steeds aantrekkelijker :+

Iemand al een idee wanneer palm zijn nieuwe modellen gaat aankondigen en/of welke modellen dit worden ? Ik had geruchten gehoord van een Tungsten E2 en een nieuwe Zire, beide waarschijnlijk voor mij niet zo interessant en dus geen reden om te wachten met aanschaf.

[ Voor 32% gewijzigd door Aaargh! op 21-03-2004 17:26 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Volgende maand worden nieuwe modellen gelanceerd. Tungsten|E2 en Zire31 waarschijnlijk.

Alors.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Stereotomy schreef op 21 maart 2004 @ 18:23:
Volgende maand worden nieuwe modellen gelanceerd. Tungsten|E2 en Zire31 waarschijnlijk.
TE2 zal waarschijnlijk ook geen WiFi krijgen, en de Zire31 zal wel een low-end machine worden ?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

E2 zal intessant worden...
it is rumored to have built-in Bluetooth, a 320 x 480 wide-screen display, and also use a Intel processor.
als hier gewoon een 200Mhz proc in zit die het minimaal 8-10u zal uithouden, denk ik dat ik (na de misstap met de T3) voor deze PDA zal gaan...

[ Voor 99% gewijzigd door Mooody op 21-03-2004 18:58 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 21 maart 2004 @ 18:56:
E2 zal intessant worden...

[...]

als hier gewoon een 200Mhz proc in zit die het minimaal 8-10u zal uithouden, denk ik dat ik (na de misstap met de T3) voor deze PDA zal gaan...
HAHAHAHAHHAHAHA 8-10 uur!!! :D

Mooooooody voor jou nog geen PDA komend jaar zo te horen. :)

Of wacht.... is de Zire21 niet iets voor jou? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 21-03-2004 20:18 ]

Alors.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Aaargh! schreef op 21 maart 2004 @ 14:53:
Ik denk dat dan toch de TH55 't wint van de T3, ik zit me alleen af te vragen of het nu verstandig is om te wachten wat PalmOne voor nieuwe modellen gaat lanceren.
Misschien is iets anders om op te wachten nog het Palm OS 6?
Ik hou me er helaas wat te kort mee bezig om te weten of dat backwardscompatible (en hoe goed het dan draait) met de huidige v5 apparaten is, maar het is vooral voor de "duurdere" Palm's bedoelt (volgens mij zitten de apparaten waar jij naar kijkt wel bij die hogere klasse?) en "moet" veel beter zijn natuurlijk :P

Ik zat zelf ook al naar die TH55 te kijken omdat ie wel lekker compleet is enzo, maar zit nog in het stadium "heb ik uberhaupt wat aan een PDA?" ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

ACM schreef op 21 maart 2004 @ 20:25:
[...]

Ik zat zelf ook al naar die TH55 te kijken omdat ie wel lekker compleet is enzo, maar zit nog in het stadium "heb ik uberhaupt wat aan een PDA?" ;)
Bedenk of je het een prettig idee vindt om je agenda op deze manier bij te werken, dat je ToDo's ook meteen opschrijft, etc. dus de basisfuncties van een PDA, die moeten goed zitten. Ook moet je goed bedenken of je vaak e-mail of iets dergelijks wil gaan gebruiken. GPRS is vrij duur. Secundaire dingen zoals MP3, camera en filmpjes zijn daaraan ondergeschikt.

Alors.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
ACM schreef op 21 maart 2004 @ 20:25:
[...]

Misschien is iets anders om op te wachten nog het Palm OS 6?
Zover ik gelezen heb komt die pas tegen 't eind v/h jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Aaargh! op 22-03-2004 00:11 . Reden: tags gefixed ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Aaargh! schreef op 22 maart 2004 @ 00:10:
[...]

Zover ik gelezen heb komt die pas tegen 't eind v/h jaar.
Zoals het er naar uit zien Palmone in de herfstcollectie. Grappig, want Sony was met de NX serie eerder dan de Tungsten|T serie wat betreft OS5.

Alors.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Stereotomy schreef op 21 maart 2004 @ 20:07:
[...]

HAHAHAHAHHAHAHA 8-10 uur!!! :D

Mooooooody voor jou nog geen PDA komend jaar zo te horen. :)

Of wacht.... is de Zire21 niet iets voor jou? :P
niet iedereen gebruikt zijn PDA als gameboy en mp3-speler :/

uit de Zire 71 (kleurenscherm, 144Mhz proc) kun je een week halen als je het als PDA gebruikt

ik heb voor mijn studie/werk een PDA nodig met de specs van de Zire 71, alleen moet er bluetooth in zitten.....dus is het helemaal niet zo gigantisch grappig dat deze PDA 8 uur mee zou kunnen :/

maar goed...lach en speel vrolijk verder ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:27

MrScratch

I am rubber, you are glue

Als je Wlan nodig hebt, is het logisch dat je naar de Sony neigt. Ikzelf heb dit niet zo nodig en dan heeft de sony voor mij toch wat nadelen:

Alleen MemoryStick van sony gaat erin.
Landscape mode is (nog) niet ondersteund
Groter in formaat.
Geen carkit voor navigatie en TomTom is niet beschikbaar

De batterijtijd is voor mij niet zo'n issue, omdat hij elke dag tijdens heenreis en terugreis in de auto zal opladen en tevens altijd wel een stroompunt binnen handbereik is voor noodgevallen.

Look behind you! A three headed monkey!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
MrScratch schreef op 22 maart 2004 @ 10:46:
Navigatie systeem van Sony komt er aan, je kan er zowieso Mapsonic op draaien.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 22 maart 2004 @ 08:43:
[...]

niet iedereen gebruikt zijn PDA als gameboy en mp3-speler :/

uit de Zire 71 (kleurenscherm, 144Mhz proc) kun je een week halen als je het als PDA gebruikt

ik heb voor mijn studie/werk een PDA nodig met de specs van de Zire 71, alleen moet er bluetooth in zitten.....dus is het helemaal niet zo gigantisch grappig dat deze PDA 8 uur mee zou kunnen :/

maar goed...lach en speel vrolijk verder ;)
Zéker als je veel wireless gebruikt, en veel van de kaart dingen afleest (wat jij voor je studie doet) én je een hires+ scherm wil, kun je nog wel even wachten voor een PDA met 10 uur werktijd. Als jij alleen zou PIMmen met je T3 dan had je ook makkelijk een week gehaald, met een half uur per dag.

Dat bedoelde ik eigenlijk. :)

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MrScratch schreef op 22 maart 2004 @ 10:46:
Als je Wlan nodig hebt, is het logisch dat je naar de Sony neigt. Ikzelf heb dit niet zo nodig en dan heeft de sony voor mij toch wat nadelen:

Alleen MemoryStick van sony gaat erin.
Landscape mode is (nog) niet ondersteund
Groter in formaat.

De batterijtijd is voor mij niet zo'n issue, omdat hij elke dag tijdens heenreis en terugreis in de auto zal opladen en tevens altijd wel een stroompunt binnen handbereik is voor noodgevallen.
1) Dus? Je zult toch een SD kaart met panasonic controller moeten kopen voor de T3 die net iets duurder zijn dan de sandisks (sandisks hebben belabberde schrijfsnelheid in een Palm), en dan scheelt het echt maar weinig EUR als je een Memorystick Pro erbij koopt.

2) Patch komt eraan, confirmed op Cebit, Hannover.

3) Dunner en lichter, geen schuifmechanisme maar altijd groot scherm. Uitgeklapte T3 is veel groter dan TH55. Ingeklapte T3 is niet veel kleiner dan de TH55.

4) Wél GPS oplossingen beschikbaar mbv universele houders en standaard Clié (GPS) connectors. Mapsonic doet weinig onder voor Tomtom wat betreft navigatie. Maw, grafisch vrijwel hetzelfde, kaarten up-to-date en brengt je mbv gesproken aanwijzingen van A naar B.

Alors.

• MrScratch

MrScratch

Aaargh! schreef op 22 maart 2004 @ 10:47:
[...]

Navigatie systeem van Sony komt er aan, je kan er zowieso Mapsonic op draaien.
Wat bedoel je met navigatiesysteem? Een carhouder? Een volledig pakket (gps-muis, software, carhouder, kabels)?

En mapsonic zijn de meningen over verdeeld wat de qualiteit betreft, ik krijg er voorlopig nog geen warm gevoel bij, vooral problemen met bepaalde afslagen en berekeningstijden als ik het goed heb.

Tevens zoek ik naar een totaalpakket (pda+alles-in-een-navigatie) vanwege de gunstige prijs die daarmee gepaard gaat. Bij de sony moet ik nog maar afwachten wat daar van komt.

• MrScratch

MrScratch

Stereotomy schreef op 22 maart 2004 @ 11:11:
1) Dus? Je zult toch een SD kaart met panasonic controller moeten kopen voor de T3 die net iets duurder zijn dan de sandisks (sandisks hebben belabberde schrijfsnelheid in een Palm), en dan scheelt het echt maar weinig EUR als je een Memorystick Pro erbij koopt.
Ik wil graag uitwisselbare kaartjes tussen pc, pda en digitale camera. Dan is memorystick niet handig en sd-kaartjes wel.
2) Patch komt eraan, confirmed op Cebit, Hannover.
Ok, dat is mooi.
3) Dunner en lichter, geen schuifmechanisme maar altijd groot scherm. Uitgeklapte T3 is veel groter dan TH55. Ingeklapte T3 is niet veel kleiner dan de TH55.
Dat schuifmechanisme vind ik juist super, maar goed dat is geen halszaak ofzo. Hoe groot hij is als ik hem gebruik maakt niet uit, het gaat om de transporteergrootte. Maar 1,3cm in de lengte is inderdaad niet gigantisch als verschil. Toch is de T3 echt lichter dan de de Sony en niet andersom. Zowel gewicht als formaat spreken wat mij betreft dus in het voordeel van de T3.

Op een rijtje:

T3: 10,8 x 7,6 x 1,6 (153gram)
Sony: 12,1 x 7,3 x 1,6 (185gram)
4) Wél GPS oplossingen beschikbaar mbv universele houders en standaard Clié (GPS) connectors. Mapsonic doet weinig onder voor Tomtom wat betreft navigatie. Maw, grafisch vrijwel hetzelfde, kaarten up-to-date en brengt je mbv gesproken aanwijzingen van A naar B.
Universele houders is wat mij betreft niet afdoende. Ik wil een actieve houder, oftewel inschuiven en rijden. Geen kabels inpluggen en dat soort dingen. Dat heb ik met mijn mobiel ook tijden gehad en dat is zowel irritant als onhandig als slecht voor de connectoren. Maar ik zag dat op Cebit er ook een actieve houder werd aangekondigd. Die is op zich natuurlijk wel afdoende, maar nog niet op de markt.

Mapsonic vs TomTom zal dan misschien uitwisselbaar zijn, hoewel reviews volgens mij in het voordeel van TomTom spreken.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
MrScratch schreef op 22 maart 2004 @ 11:14:
[...]

Wat bedoel je met navigatiesysteem? Een carhouder? Een volledig pakket (gps-muis, software, carhouder, kabels)?
Volgens mij wordt het een carhouder met ingeboude GPS unit en een software pakket.

Gespot op CeBIT
Afbeeldingslocatie: http://stadt.heim.at/entenhausen/122461/images/ClieGPS.JPG
Deze software lijkt er bij te zitten (navman)
Afbeeldingslocatie: http://navcity.co.uk/catalog/images/55%20degrees.JPG

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Mijn TH-55 is nu aan het opladen :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Toch is de T3 echt lichter dan de de Sony en niet andersom. Zowel gewicht als formaat spreken wat mij betreft dus in het voordeel van de T3.

Op een rijtje:

T3: 10,8 x 7,6 x 1,6 (153gram)
Sony: 12,1 x 7,3 x 1,6 (185gram)
20 gram verschil idd, maar is dat met of zonder het klepje? Ik ging al van zonder het klepje uit.

Alors.

• MrScratch

MrScratch

Stereotomy schreef op 22 maart 2004 @ 17:56:
20 gram verschil idd, maar is dat met of zonder het klepje? Ik ging al van zonder het klepje uit.
Dat is met klepje. Maar het verschil is niet 20 maar 32 gram volgens de specs. Als het klepje dus 32 gram is, is het een gelijk spel. Maar dat kan ik nergens vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door MrScratch op 22-03-2004 18:10 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik zal het eens vragen aan iemand die ik ken. Er zijn in Japan namelijk hele leuke gummy dopjes beschikbaar voor de TH55, en hopelijk kun je die binnenkort bij Brando in grote getalen bestellen. Mooie hardcase eromheen, voila, we zijn klaar. :>

Alors.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waar hebben jullie je TH55 besteld?
Ik vind al wel een paar winkels, maar nog niet zoveel (tegen een prijs van 400 €).

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Eriksk schreef op 22 maart 2004 @ 19:29:
Waar hebben jullie je TH55 besteld?
Ik vind al wel een paar winkels, maar nog niet zoveel (tegen een prijs van 400 €).
Winkelman.nl , ff gebeld, ze hadden er nog 1 liggen, in lunchpauze heen gereden, klaar :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Review van de TH55 bij www.pdabuyersguide.com :

http://www.pdabuyersguide.com/feature/sony_TH55.htm
The processor runs at clock speeds of 8 to 123 MHz. The Handheld Engine incorporates a 2D graphics processor that helps the TH55 take pictures quickly and play back movies at good frame rates. In fact, it feels snappy and responsive in all tasks and does do a very good job of playing movies. While it may not be as fast as Palm OS models with 200 MHz or 400 MHZ processors when playing demanding games such as Warfare Inc. and emulators, it's responsive in every other way.
:>

Alors.

Verwijderd

Hoe is het scherm in het zonlicht? De T3 is onleesbaar overdag, buiten. Als ik de specs van de TH55 lees, denk ik dat ik mijn T3 weg ga doen... Jammer dat SDkaart niet past. Ik heb NL 50 Mb aan medische databases op mijn SD: www.skyscape.com

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12

bladebla

<Piéééép>

Aaargh! schreef op 21 maart 2004 @ 14:11:

De toepassingen waar ik 'm voor wil gaan gebruiken:

[...]
• E-books lezen, dit is iets waar ik mijn huidige PDA veel voor gebruik, en een van de redenen om een nieuwe PDA met 320x480 scherm aan te schaffen. Battery-life is hierbij belangrijk, ik erger me blauw aan het feit dat mijn huidige palm op de meeste vervelende momenten zonder power zit.
[...]
TiBR Pro kan ik je hier bij aanraden. Op mijn nx73 Clié leest dit heerlijk: donkerblauwe achtergrond met witte letters (mijn favoriet), in portrait en kleine font die heerlijk leesbaar blijft op het hi-res+ scherm van Sony.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
bladebla schreef op 25 maart 2004 @ 12:19:
[...]

TiBR Pro kan ik je hier bij aanraden. Op mijn nx73 Clié leest dit heerlijk: donkerblauwe achtergrond met witte letters (mijn favoriet), in portrait en kleine font die heerlijk leesbaar blijft op het hi-res+ scherm van Sony.
TiBR heb ik al geinstalleerd (niet de pro-versie, wat heeft die voor voordelen ?)
Ik heb 'm alleen ingesteld op zwarte text op (licht)gele achtergrond.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12

bladebla

<Piéééép>

vergelijking van TiBR versies

Nah, het grootste verschil is de 'screen rotation'. Persoonlijk vind ik landscape modes erg prettig, bv bij ebooks. Maar ook bij browsen.

Daarom ben ik ook helemaal tevreden met mijn huidige Clié behalve dat landscape alleen bij een beperkt aantal programma's maar ondersteunt wordt. Dus niet zo mooi als bij de T3 of zelfs de TH55 (als de patch uitkomt). Daarintegen kan ik wel weer CF-cards gebruiken, wat maar weinig Palm devices kunnen, die ik ook weer voor de digicam gebruik. Maar goed, dat is allemaal weer offtopic geblaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door bladebla op 25-03-2004 15:49 ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
bladebla schreef op 25 maart 2004 @ 15:48:
vergelijking van TiBR versies

Nah, het grootste verschil is de 'screen rotation'. Persoonlijk vind ik landscape modes erg prettig, bv bij ebooks. Maar ook bij browsen.
E-books lees ik toch liever in portrait mode, niet alleen omdat ik 't prettiger vindt lezen maar ook omdat 't op een TH55 handiger is ivm. de jog-dial op de achterkant.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 12:03:
Hoe is het scherm in het zonlicht? De T3 is onleesbaar overdag, buiten. Als ik de specs van de TH55 lees, denk ik dat ik mijn T3 weg ga doen... Jammer dat SDkaart niet past. Ik heb NL 50 Mb aan medische databases op mijn SD: www.skyscape.com
Je wilt helemaal overstappen van een T3 naar een TH55? Nou dan zou ik nog even wachten op de nieuwe palms van Palmone die binnenkort worden aangekondigd. Of je kan niet zonder WiFi...

Daar moet veel geld in zitten , als je al die databases van Skyscape hebt... O-)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 12:03:
TH55 en T3 hebben dezelfde type scherm: transflectief. Dit type vind je trouwens in alle moderne kleurenschermen van PDA's. Buiten lezen, of in de trein met de zon in je rug, blijft lastig.

Wil je meer lezen over beeldschermen van PDA's, kijk dan op de volgende Palmclub tip pagina:

http://www.palmclub.nl/tips/beeldscherminfo/

Mijn TT doet het wel goed buiten: die heeft een reflectief scherm, te herkennen aan de witte gloed van de frontlight die je aan de zijkanten ziet.

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 25-03-2004 18:47 ]

Alors.

Verwijderd

Mijn TT3 deed het ook goed buiten, ik kon via een freeware tool die ik gevonden had backlight uitzetten, of als ik backlight op z'n hoogst zet, dan ging het ook goed.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan de TH55 nu wel of niet memorystick pro gebruiken (dus groter dan 128mb stikkies?)

ACM bedankt, heb je misschien ook een link, want ik kon het niet vinden!? Zal nog eens zoeken iig.

[ Voor 38% gewijzigd door Quantor op 26-03-2004 10:39 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

volgens sony wel

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Quantor schreef op 26 maart 2004 @ 10:09:
Kan de TH55 nu wel of niet memorystick pro gebruiken (dus groter dan 128mb stikkies?)

ACM bedankt, heb je misschien ook een link, want ik kon het niet vinden!? Zal nog eens zoeken iig.
Ik heb hier een TH55 liggen, en naast het memory stick slot staat "PRO" met een memory-stick logootje ernaast.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Heeft de TH55 nu geen bluetooth? Alleen wireless?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aaargh! schreef op 26 maart 2004 @ 10:46:
[...]

Ik heb hier een TH55 liggen, en naast het memory stick slot staat "PRO" met een memory-stick logootje ernaast.
Ok dat heeft me overtuigd :) Site van sony ligt wereldwijd eruit tot a.s. zondag.
Nu even kijken waar ik hem kan bestellen (hoewel twijfel nog steeds met de T3 :)

XKB de europese versie heeft beide, d'r is sprake dat een US versie geen Bluetooth heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Quantor op 26-03-2004 11:50 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
XKB schreef op 26 maart 2004 @ 11:00:
Heeft de TH55 nu geen bluetooth? Alleen wireless?
De mijn heeft gewoon BT en WLAN, de US versie heeft 't idd niet.

• Chimera
  • Laatst online: 25-11 15:42
Sorry voor de kick, maar weet iemand een winkel die de TH55 heeft liggen? Ik wil hem/haar graag even in het echt bekijken :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

ff alle mediamarkten even opbellen denk ik.

Alors.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 09:16
Of natuurlijk de PDAshop in rotterdam.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

zugzug schreef op 10 april 2004 @ 14:28:
Of natuurlijk de PDAshop in rotterdam.
Zugzug is wijs. :)

Alors.

Verwijderd

Ik ben ook geinteresseerd in een Sony Clie TH-55 maar wat ik wil weten is of er een soort Word op zit, een tekst verwerker die grote teksten ondersteund. Teksten van bv 30 pagina's.
Wat ik wil doen is zelf thuis samenvattingen en teksbestanden die ik in MS Word heb, in mijn clie stoppen.
Is dit mogelijk?

Verder vind ik het model super, alles is erop mogelijk... alleen ben ik dus totaal niet bekend met PalmOS. Dat is mijn enige struikelpunt.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 22:02:
Ik ben ook geinteresseerd in een Sony Clie TH-55 maar wat ik wil weten is of er een soort Word op zit, een tekst verwerker die grote teksten ondersteund. Teksten van bv 30 pagina's.
Wat ik wil doen is zelf thuis samenvattingen en teksbestanden die ik in MS Word heb, in mijn clie stoppen.
Is dit mogelijk?
Ja, Standaard zit er PicSel viewer op, die kan o.a. Word files direct vanaf de memory stick lezen (hij snapt ook PDF, TXT, en iirc ook HTML, verder nog JPG en PNG en dan ben ik vast nog wat vergeten).
Let op: dit is alleen een viewer voor editen van Doc files zal je Documents To Go moeten aanschaffen.
Je kan natuurlijk ook gewoon text files bekijken en editen en de standaard 'memo'
applicatie.
Verder vind ik het model super, alles is erop mogelijk... alleen ben ik dus totaal niet bekend met PalmOS. Dat is mijn enige struikelpunt.
Wat wil je over PalmOS weten ? PalmOS is zo eenvoudig dat het je niks geen moeite zal kosten om er mee overweg te kunnen.

Verwijderd

Nou ik wil dat ding voor onderandere remote admin gebruiken voor mijn windows systeem. De windows pda's werken makkelijker samen met windows pc's.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De windows pda's werken makkelijker samen met windows pc's.
Leuke uitspraak. Heb je ook nog voorbeelden of argumenten om dat te ondersteunen?

http://www.google.nl/sear...navclient&hl=nl&q=palmvnc (freeware!)
http://www.google.nl/sear...avclient&hl=nl&q=palm+vpn

etc. etc.

Ik sta ervan versteld hoe mensen zich zo blind kunnen staren op een apparaatje dat hetzelfde logo en naam draagt als de desktop kant, en inhoudelijk niet verder kijken. PalmOS syncte al met Windows voordat het huidige PocketPC systeem geboren was.

[ Voor 94% gewijzigd door Stereotomy op 10-05-2004 23:16 ]

Alors.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:02:
Nou ik wil dat ding voor onderandere remote admin gebruiken voor mijn windows systeem. De windows pda's werken makkelijker samen met windows pc's.
|:(

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

-edit- verkeerde thread

[ Voor 83% gewijzigd door Stereotomy op 11-05-2004 02:07 ]

Alors.

Verwijderd

Tja niet iedereen is zo slim als jullie natuurlijk 8)7
thx iig dat ik nu weet dat Palm VNC en VPN bestaan....

Verwijderd

Stereotomy schreef op 10 mei 2004 @ 23:12:
[...]

Leuke uitspraak. Heb je ook nog voorbeelden of argumenten om dat te ondersteunen?

http://www.google.nl/sear...navclient&hl=nl&q=palmvnc (freeware!)
http://www.google.nl/sear...avclient&hl=nl&q=palm+vpn

etc. etc.

Ik sta ervan versteld hoe mensen zich zo blind kunnen staren op een apparaatje dat hetzelfde logo en naam draagt als de desktop kant, en inhoudelijk niet verder kijken. PalmOS syncte al met Windows voordat het huidige PocketPC systeem geboren was.
Da's mooi, maar ik heb een Clie TG50 en ik moest wel de nodige software aanschaffen:
- Behoorlijk mailprogramma: Snapper (wacht nog op IMAP)
- Office programma QuickOffice (schijnt beter te zijn dan DocsToGo)
- En nu weer VPN software (bedankt voor de link, trouwens, ga ik eens uitproberen)

Vergeleken met mijn oude 9210 Communicator valt dat een beetje tegen.

Ik vind ook het gerommel met memory sticks, files & folders, waar veel applicaties gewoon niks van snappen een beetje primitief. O ja, en het feit dat ik geen VBR MP3's kan afspelen. En sommige standaard apps (SMS en MP3 player) zijn gewoon slecht!.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb laatst een tijdje met een Sony Clie gespeeld (weet niet meer welke) maar vond hem niet bepaald intuitief werken. Waarschijnlijk wen je er wel aan, maar ik prefereer toch echt mijn PPC. Maar heb ik het nou verkeerd als ik zeg dat PalmOS geen multitasking-mogelijkheden biedt :?

De islam kan uw vrijheid schaden

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:17

Garyu

WW

MrScratch schreef op 22 maart 2004 @ 18:09:
[...]

Dat is met klepje. Maar het verschil is niet 20 maar 32 gram volgens de specs. Als het klepje dus 32 gram is, is het een gelijk spel. Maar dat kan ik nergens vinden.
Nougoed, ik heb mijn T3 eens op de (digitale) keukenweegschaal gelegd, en hier de "feiten":

Palm + klepje: 177 gram, waarvan 155 van de palm en 22 van 't klepje. Is dat ook weer duidelijk :).

Om ook nog wat bij te dragen aan de rest van de discussie: ik heb vrij blanco een T3 gekocht. Met name de prijs gaf de doorslag, maargoed. Wat ik het mooiste vind aan het ding is het grote scherm met het strakke design eromheen. Dus veel scherm en weinig rommel. Het grote nadeel is dat de meeste applicaties zo'n groot scherm niet ondersteunen. Het uitschuiven van je Palmpje is dus lang niet altijd nuttig. Ik neem aan dat de TH55 dat ook heeft, maar je weet het natuurlijk niet. De landscape mode gebruik ik bijna nooit, eBooks lees ik altijd in Portrait mode, en verder eigenlijk al het andere ook.. Als mp3-speler vind ik het apparaat niet heel geschikt. Het is leuk als extra, maar veel meer dan een uurtje of wat houdt hij het niet uit. Ik gebruik hiervoor nog steeds liever een normale mp3-speler. Met de Clie heb ik geen ervaring, maar hier dus een korte belichting van de T3.

[ Voor 50% gewijzigd door Garyu op 11-05-2004 14:15 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Wokschotel schreef op 11 mei 2004 @ 13:59:
Ik heb laatst een tijdje met een Sony Clie gespeeld (weet niet meer welke) maar vond hem niet bepaald intuitief werken. Waarschijnlijk wen je er wel aan, maar ik prefereer toch echt mijn PPC.
Nee, PPC is lekker intuitief met programma's die niet afsluiten als je op X klikt.
Maar heb ik het nou verkeerd als ik zeg dat PalmOS geen multitasking-mogelijkheden biedt :?
Klopt, er zijn wel programma's die in de achtergrond kunnen draaien (mp3 player b.v.) maar echte multitasking is er niet, komt met PalmOS 6

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
Garyu schreef op 11 mei 2004 @ 14:10:
Als mp3-speler vind ik het apparaat niet heel geschikt. Het is leuk als extra, maar veel meer dan een uurtje of wat houdt hij het niet uit. Ik gebruik hiervoor nog steeds liever een normale mp3-speler. Met de Clie heb ik geen ervaring, maar hier dus een korte belichting van de T3.
De Clie heeft een insane lange battery life en is dus wel goed geschikt als MP3 player.

• RSpliet
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

Voor mensen die TomTom Navigator willen, maar geen T3, is er dus goed nieuws: Palmclub primeur: TomTom Navigator nu ook voor andere modellen. Lijkt dus ook op de Sony TH-55 te werken binnenkort ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Haha, met alle respect hoor maar de T3 wordt zo wel erg gebashed. Als mp3 speler voldoet hij prima. Maakt zonder problemen de 4 uur vol mits het scherm automatisch uitgaat. Daar gebruikte ik als ex t3 owner gewoon aeroplayer voor en dat werkte prima. Zo kon ik *.*ogg/*.*mp3/*.*wma afspelen op VBR zonder problemen omdat de cpu genoeg horsepower heeft.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Aaargh! schreef op 11 mei 2004 @ 15:35:
[...]

Nee, PPC is lekker intuitief met programma's die niet afsluiten als je op X klikt.
Ja da's vrij bizar :P Gelukkig hebben de meeste programma's wel een 'einde' menu-optie of anders kun je met een switch-bar de programma's wel killen. Maar dat kruisje is idd een ontwerpblunder IMHO.
[...]
Klopt, er zijn wel programma's die in de achtergrond kunnen draaien (mp3 player b.v.) maar echte multitasking is er niet, komt met PalmOS 6
Ben benieuwd, misschien ben ik tegen die tijd wel aan een nieuwe PDA toe :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
(jarig!)
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 11 mei 2004 @ 15:41:
Voor mensen die TomTom Navigator willen, maar geen T3, is er dus goed nieuws: Palmclub primeur: TomTom Navigator nu ook voor andere modellen. Lijkt dus ook op de Sony TH-55 te werken binnenkort ;).
Ik weet het wel zeker, ik stuur tegenwoordig rond met tomtom op de TH-55, werkt perfect!

Pagina: 1