[XP] wachtwoord is verlopen, inloggen niet mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 12:57
Mijn broer heeft een PC met windows XP en hij is een leek wat computers betreft.

Nou heb ik laatst zijn computer ff gefixed (Blaster virus, upgedate (hij heeft analoog internet) en toen zijn wachtwoord uitgeschakeld, omdat ik het vervelend vond om telkens het wachtwoord in te voeren en ik 'm remote wilde benaderen met VNC.

Het wachtwoord heb ik niet meer ingeschakeld. Nu zegt windows toch dat zijn wachtwoord verlopen is en kan hij niet meer opstarten.
Volgens mij is zijn account gewoon het administrator account, maar dat weet ik niet zeker.

Eerst had hij nog een ander wachtwoord overigens ("stinkhoer", sorry voor het taalgebruik, maar dat was het wachtwoord) en het laatste wachtwoord was "gerrit", geen van beide werkt, en nix invullen helpt ook niet.

Als er een ander account is dat admin rechten heeft, hoe benader ik die in godsnaam... op me eigen pc ben ik zelf gewoon admin nl en log ik nooit in.

Ps. heb de search gebruikt, maar dit probleem niet tegengekomen.

Alvast bedankt.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heel simpel, gewoon het wachtwoord resetten m.b.v. dit tooltje :).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

r4vi4n schreef op 21 maart 2004 @ 14:09:
Nou heb ik laatst zijn computer ff gefixed (Blaster virus, upgedate (hij heeft analoog internet)
Je broers PC was dus onbeschermd op internet aanwezig, en was al virus geinfecteerd enzo.
en toen zijn wachtwoord uitgeschakeld,
En vervolgens haal je ook nog eens het wachtwoord weg van de administrator account :?
Het wachtwoord heb ik niet meer ingeschakeld. Nu zegt windows toch dat zijn wachtwoord verlopen is en kan hij niet meer opstarten.
Ga eventjes op zoek naar ntpasswd en reset daarmee je administrator password, en ga vervolgens eens goed op zoek ofdatj e niet geinfecteerd bent door een trojan / virus / whatever :)

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-04 20:36
r4vi4n schreef op 21 maart 2004 @ 14:09:
Nou heb ik laatst zijn computer ff gefixed (Blaster virus, upgedate (hij heeft
Als er een ander account is dat admin rechten heeft, hoe benader ik die in godsnaam... op me eigen pc ben ik zelf gewoon admin nl en log ik nooit in.
Je kan door in de grafische login 2x op ctrl + alt + del te drukken naar het oude inlogscherm switchen, en daaar kan je met een evt 2e account inloggen

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53
Het administrator-account kan niet gelocked zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Ja dat heb ik ook.

Hij begon sinds gister te waarschuwen dat me wachtwoord verloopt of wat dan ook. Ik heb niet eens een wachtwoord opgegeven dus laat staan dat ik weet wat dat wachtwoord is!

Dus ja.....iemand een idee?

Verwijderd

Je zou ff bij het opstarten F8 ingedrukt houden en dan kiezen voor veilige modus. Dan kun je kiezen voor de Administrator als t goed is. Misschien lukt dit...
Pagina: 1