Toon posts:

Geheugen problemen AMD64 / K8V Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hoi .......

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Ik heb afgelopen weekeinde een AMD64 3200+ aangeschaft waar ik overigens heel erg te vreden over ben! maar zit even met het volgende ;

ik krijg er niet meer geheugen in !

ik had zelf nog 2 x 512 pc3200 twinmos liggen, maar die kreeg ik niet aan de praat (systeem gaf overclock failed aan, en beeld bleef zwart) dus ik terug naar winkel, waar ik dus een dana-elec module mee kreeg (256mb). die werkte zonder problemen.

Nu ben ik zaterdag naar de winkel gegaan om merk geheugen te kopen, croshair ram. (pc3200/ddr400) men zei in de winkel dat er gewoon op gedraaid kon worden icm amd64. Thuis gekomen, 512 mb in bank 1 geplaatst , draaien zonder problemen. 512 mb in bank 2 erbij -> beeld zwart -> cpu overclock failed -> alle 3 banken gevuld met ram -> asus boot logo en verder niks!

ik baal hier van wat heb een vermogen uitgegeve aan het geheugen en heb alles al geprobeerd?? iemand ervaring??

Systeem config :

Asus K8V Deluxe
AMD 64 3200+
2 x 512 mb value select crosshair ram (pc3200) cas 2.5
2 x 512 mb twinmos pc3200 (werkt ook niet)
1 x 256 mb dana-elec pc3200 (werkt wel)

Gr

Verwijderd

volgens mij mag je ook maar 2 bankjes gebruiken van de 3. Wat daar de reden van is/was, weet ik eerlijk gezegt niet meer. Of, ik zit er helemaal naast, maar zoiets staat me bij.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:20
Waarschijnlijk moet je ff een bios update doen, dit zijn typisch van die problemen die daarme opgelost worden

http://www.asus.com.tw/su...d/item.aspx?ModelName=K8V Deluxe&Type=Latest

[ Voor 29% gewijzigd door Dekaasboer op 21-03-2004 14:09 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
helaas werkt een bios update niet

ik heb de laatste bios erop gejaagd, maar zonder resultaat

512 en 256 (croshair en dana-elec) werkt wel , maar 2 x crosshair niet :(

Verwijderd

Ik ken het ik heb afgelopen weekend ook een AMD 64 3200 gekocht met K8V SE deluxe, er zit een 512 DDR3200 van kingston bij alles ingebouwd en aangezet. De pc start op maar geen beeld, videokaart losgehaald en opnieuw ingepluigd. Getest in andere poc maar de videokaart leeft. Ik was bang dat de cpu kapot was.

Het gekke vind ik hij start op waarna hij kort drie piepjes geeft, Volgens AMI zou dan de geheugen niet goed zijn. Nou heb ik ook nog twee DDR modules liggen een 2700DDR en een 2100DDR maar deze werken beide ook niet. Wwet een van jullie of de 3,2 GHz zo kieskeurig is dat deze alleen DDR 400 (3200) slikt ??

Verwijderd

ik heb ongeveer dezelfde config, en bij mij werkte 2 maal 512 mb twinmos 3200 ook niet.
bij mij de oplossing, om de ddram voltage op 2.6 te zetten (in bios)
en geheugen synchroom (1:1) te laten lopen.
misschien werkt het voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op 21 maart 2004 @ 14:06:
Waarschijnlijk moet je ff een bios update doen, dit zijn typisch van die problemen die daarme opgelost worden

http://www.asus.com.tw/su...d/item.aspx?ModelName=K8V Deluxe&Type=Latest
ik kom niet op die site?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 14:21:
Ik ken het ik heb afgelopen weekend ook een AMD 64 3200 gekocht met K8V SE deluxe, er zit een 512 DDR3200 van kingston bij alles ingebouwd en aangezet. De pc start op maar geen beeld, videokaart losgehaald en opnieuw ingepluigd. Getest in andere poc maar de videokaart leeft. Ik was bang dat de cpu kapot was.

Het gekke vind ik hij start op waarna hij kort drie piepjes geeft, Volgens AMI zou dan de geheugen niet goed zijn. Nou heb ik ook nog twee DDR modules liggen een 2700DDR en een 2100DDR maar deze werken beide ook niet. Wwet een van jullie of de 3,2 GHz zo kieskeurig is dat deze alleen DDR 400 (3200) slikt ??
oh god wat een herkenning!
ik ook , 2 uur bezig geweest om alle helemaal netjes in te bouwen, lichten erin e.d
helemaal dood wassie! ik voor jan lul terug naar delft (70 km heen + 70 terug) om vervolgens nog niks op te schieten

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik had ook zoiets op een Gigabyte mobo.
En is opgelost door extra volts op het ram te zetten in het bios.
Mischien moet je dat is proberen.

IdieAloth

Verwijderd

Topicstarter
NakedOne_NL30 schreef op 21 maart 2004 @ 14:25:
ga ik gelijk doen!!

• DisparateX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 00:19
Mijn ABIT plank voor de Athlon 64 kent dezelfde problemen. Zij hebben op de website een lijst met goedgekeurde geheugen fabrikanten.
Zelf heb ik de gok genomen met Corsair 3200llpro, het werkt tot nu toe goed (3 maanden).

Verwijderd

NakedOne_NL30 schreef op 21 maart 2004 @ 14:25:
Ik dacht eerst ook dat het aan de voeding lag maar ik Gebruik zon 350 watt sweex vodeing (tja sweex ! ik weet het :)) maar zelfs na aansluiten van de extra 12 v spanning naast de ATX zou j verwachten dat ie gaat leven, heelk even leek het daar trouwens op

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 14:24:
[...]

oh god wat een herkenning!
ik ook , 2 uur bezig geweest om alle helemaal netjes in te bouwen, lichten erin e.d
helemaal dood wassie! ik voor jan lul terug naar delft (70 km heen + 70 terug) om vervolgens nog niks op te schieten
Hee TinRib

Weet je wat ik me alleen afvraag mijn videokaart geeft totaal geen teken van leven, ik bedoel de fan gaat niet draaien ? :? had jij dat ook met de eerste geheugen die erin stak ?

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
Voeding op zich was het niet.
Ik heb namelijk een FlowerPower 500W tripplefan in hangen.
Het lag er bij mij aan dat de lage latency samen met de amd64 board wat meer stroom nodig had.

IdieAloth

Verwijderd

Nou ik moet zeggen, ik ben blij dat het toch niet aan mij ligt hahaha :*) ik ben zo zuinig met die zooi. Ik was zo in mn noppies dat ik zon AMD 64 had dus ik baal dat het weer eens niet mag werken. Ach ja

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 14:30:
[...]

Hee TinRib

Weet je wat ik me alleen afvraag mijn videokaart geeft totaal geen teken van leven, ik bedoel de fan gaat niet draaien ? :? had jij dat ook met de eerste geheugen die erin stak ?
ik dacht ook dan mijn videokaart stuk was, ik heb alleen geen cooler erop
tenminste geen actieve cooler, heb zo`n zalhman ding erop.

Verwijderd

dus het lukt nog steeds niet? ook niet door het voltage te verhogen?
toch jammer....loopt nl. als een speer :9

Verwijderd

Topicstarter
Ok

ik heb de voltage verhoogd, maar geen resultaat.
ben gestart om hem op 2.7v te zetten.

bank1) 512 mb croshair -> werken

bank1) 256 mb danaelec -> werken

bank1) 256 mb danaelec
bank2) 512 mb croshair niet werken

bank1) 512 mb
bank2) 256 werken

ik snap er niks van , beeld blijft zwart, doet niks

als ik bank 1 2 en 3 -> 512 mb prik , dan komt scherm wel op met asus logo.
maar dan hangt hij? voltage nog hoger? of andere idee`en?

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 20:34
Twinmos probleem heb ik ook gehad en schijnt erg vaak voor te komen zeker met de recentere batches van hun 1024mb dual channel pc3200 kits.
En wat er vaag aan is is dat memtest geen fouten zag als ik er 1 in had zitten, maar wanneer ik ze samen test kreeg ik enorm veel fouten.
Op lagere snelheid waren er weer geen fouten.

Hebben jullie al getest met memtest??
En 3 banken vol kan wel maar das funest voor je speed omdat ze dan ook op 333 gaan lopen.

Dus TiNRiB ik zou de crosshairs eens testen als ik jou was en dan wel eerst apart en dan samen. En probeer ze ook eens op een andere speed.
Ik was ook ergens een post tegengekomen van iemand bij wie de twinmos wel liep maar dan op 199mhz.

De A64 3200+ is heeeeel erg zeikerig over het geheugen heb ik wel geleerd maar heb nu met mijn 2 x 512 Dualchannel corsair 3200LL geen problemen.

Ohja en Rad Draaier een AMD64 3200 loopt niet op 3,2 maar 2,0 GHZ en lagere speeds moeten geen probleem zijn je haalt alleen je performance naar beneden omdat je zowel lager als niet-synchroon loopt met de HTT.

Verwijderd

krijg nu het angstige vermoeden dat je mobo stuk is.
dat wordt dus omruilen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 14:39:
krijg nu het angstige vermoeden dat je mobo stuk is.
dat wordt dus omruilen!
waarom zou het bord stuk zijn?

meerdere mensen hebben deze problemen?

• Double-X-L
Ik zou zeker geen voltages aan gaan passen om het geforceerd aan het lopen te krijgen nu.
1- het moet gewoon normaal lopen op standaart speed met standaart voltages en als je voeding of je spanningsregelaar op je moederbord zum kloten is dan heb je kans dat je het helemaal verkloot.
2- als spanning het probleem zou zijn moet geen enkele combinatie het doen.

En ik denk niet dat het je mobo is maar toch echt je geheugen, nogmaals die 64bitters zijn enorm kieskeurig.

Nogmaals: http://www.memtest.org/download/memtest86p1_iso.zip

en de wereld wordt een stuk duidelijker :*)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Croshair geheugen? Neem aan dat dit Corsair moet zijn :)

Kijk eens op pagina 2-13 van de ASUS handleiding. in Tabel 1 staan de aanbevolen geheugen configuraties voor alle 3 de geheugenbanken bezet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Double-X-L schreef op 21 maart 2004 @ 14:38:
Twinmos probleem heb ik ook gehad en schijnt erg vaak voor te komen zeker met de recentere batches van hun 1024mb dual channel pc3200 kits.
En wat er vaag aan is is dat memtest geen fouten zag als ik er 1 in had zitten, maar wanneer ik ze samen test kreeg ik enorm veel fouten.
Op lagere snelheid waren er weer geen fouten.

Hebben jullie al getest met memtest??
En 3 banken vol kan wel maar das funest voor je speed omdat ze dan ook op 333 gaan lopen.

Dus TiNRiB ik zou de crosshairs eens testen als ik jou was en dan wel eerst apart en dan samen. En probeer ze ook eens op een andere speed.
Ik was ook ergens een post tegengekomen van iemand bij wie de twinmos wel liep maar dan op 199mhz.

De A64 3200+ is heeeeel erg zeikerig over het geheugen heb ik wel geleerd maar heb nu met mijn 2 x 512 Dualchannel corsair 3200LL geen problemen.

Ohja en Rad Draaier een AMD64 3200 loopt niet op 3,2 maar 2,0 GHZ en lagere speeds moeten geen probleem zijn je haalt alleen je performance naar beneden omdat je zowel lager als niet-synchroon loopt met de HTT.
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik wil alleen weten of geheugen onder 400 DDR problemen geeft. By the way ik heb mn geluid gekoppeld en de vrouwenstem zegt VGA test failed, terwijl mijn video kaart in een andere pc wel werkt. AGP poort dood ??

• Double-X-L
Ahh ok, lagere speeds onder de 400mhz zijn geen enkel probleem en wat je VGA betreft:

- welke kaart heb je??
- staat je AGP multiplier goed dus niet te hoog??

Je hebt hem getest in een andere pc kun je niet testen met die kaart van die pc?

[ Voor 21% gewijzigd door Double-X-L op 21-03-2004 14:59 ]

Verwijderd

Ik heb ook Corsair in mijn K8V, 2 reepjes van 512 mb. Ze zitten in bank 1 en 3, bank 2 is leeg. Werkt prima hier. :)

Verwijderd

Double-X-L schreef op 21 maart 2004 @ 14:56:
Ahh ok, lagere speeds onder de 400mhz zijn geen enkel probleem en wat je VGA betreft:

- welke kaart heb je??
- staat je AGP multiplier goed dus niet te hoog??

Je hebt hem getest in een andere pc kun je niet testen met die kaart van die pc?
Nou ik denk dat of mn AGP poort overleden is of m ijn geheugen kan het niet verwerken, ik heb de kaart uit de pc waar het wel werkt geprobeerd en deze geeft dezelfde fout, drie piepjes en de stem zegt dan VGA test failed. Dit terwijl beide kaarten in de goede pc wel werken.

Goede pc AMD 950 Duron (test bak)
Geforce 2 met 32 MB

De kaart uit mn goede bak is een Geforce 4 ti4200 Van ook Asus.

Nog suggesties want de multiplier is niet te wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 21 maart 2004 @ 14:50:
Croshair geheugen? Neem aan dat dit Corsair moet zijn :)

Kijk eens op pagina 2-13 van de ASUS handleiding. in Tabel 1 staan de aanbevolen geheugen configuraties voor alle 3 de geheugenbanken bezet.
die ja :) corsair :P

• Double-X-L
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:33:
[...]

Nou ik denk dat of mn AGP poort overleden is of m ijn geheugen kan het niet verwerken, ik heb de kaart uit de pc waar het wel werkt geprobeerd en deze geeft dezelfde fout, drie piepjes en de stem zegt dan VGA test failed. Dit terwijl beide kaarten in de goede pc wel werken.

Goede pc AMD 950 Duron (test bak)
Geforce 2 met 32 MB

De kaart uit mn goede bak is een Geforce 4 ti4200 Van ook Asus.

Nog suggesties want de multiplier is niet te wijzigen.
Is niet te veranderen??? je bedoelt dat hij gelocked is in het bios??
En welke bios versie draait er nu??
Ik zou voor de zekerheid gewoon eerst een memtest draaien weet je het zeker, als je memory verrot is komt ie niet eens aan je VGA kaart.
Ik neem aan dat er nog geen windows of iets geinstalleerd is?

Verwijderd

Topicstarter
Nou de modules lijken goed te zijn.

krijg dus geen fouten na 4 passes.

2 x 512 mb corsair - ddr400/200mhz/cas 2.5-3-3-6
2 x 512 mb twinmos - ddr400/200mhz/cas 2.5-3-3-6
1 x 256 mb dana-elec - ddr400/m200mhz/ cas 3-3-3-6

kan iemand mij vertellen wat ik fout doe ?
alle sims afzonderlijk in 1 bank werken perfect (blauwe bank)
zodra er modules in de gele bank(en) worden geplaats, of geen geen beeld of asus logo bootup en dan vast

wat is verschil tussen gele en blauwe bank??

vreemd dat ik maar 1 bank kan gebruiken .. :(

• Double-X-L
Je blauwe bank is zeg maar je primaire oftewel bank no1. deze moet je als eerste vullen daarna 1 of beide gelen.
En dan kom je op het probleem van de A64 met ingebakken geheugen controller wat hem zo kieskeurig maakt qua geheugen.

Heb je extended test gedraaid of standaart?
Wat bij mij raar was was dat bij de test, de fouten begonnen bij 92%.

Bij mij werkte 2xTwinmos ook niet 1x ging prima.
Maar het corsiar doet het dus ook niet das vreemd, heb je al op lagere speed geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Double-X-L schreef op 21 maart 2004 @ 16:52:
Je blauwe bank is zeg maar je primaire oftewel bank no1. deze moet je als eerste vullen daarna 1 of beide gelen.
En dan kom je op het probleem van de A64 met ingebakken geheugen controller wat hem zo kieskeurig maakt qua geheugen.

Heb je extended test gedraaid of standaart?
Wat bij mij raar was was dat bij de test, de fouten begonnen bij 92%.

Bij mij werkte 2xTwinmos ook niet 1x ging prima.
Maar het corsiar doet het dus ook niet das vreemd, heb je al op lagere speed geprobeert?
ja.

ga ik nu nog een keer proberen!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:27:
Ik heb ook Corsair in mijn K8V, 2 reepjes van 512 mb. Ze zitten in bank 1 en 3, bank 2 is leeg. Werkt prima hier. :)
Waarom eigenlijk 1 en 3?
Het enige wat ik me kan bedenken is ruimte houden tussen de repen i.v.m. koeling of heb je hiervoor nog een andere reden?

• Double-X-L
Ik kwam nog even het volgende tegen in andere posts:

WEL compatibel Twinmos geheugen volgens ASUS:

512M TwinMOS M2G9J16AGATT9F081AA4T TwinMOS DS TMD7608F8E50D
256M TwinMOS M2S9I08AFAPS9F0811A-T PSC SS A2S56D30ATP

Hier nog een site waarop de problemen ook staan:
http://www.tomshardware.com/motherboard/20040112/index.html

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
volgens mij moet je voor de paar euro verschil niet meer voor twinmos gaan, ik heb voor dane elec gekozen zodat ik tenminste meteen aan de slag kon. wanneer je twinmos kiest heb je gewoon kans dat je een rma moet doen.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
Gaer schreef op 21 maart 2004 @ 19:23:
volgens mij moet je voor de paar euro verschil niet meer voor twinmos gaan, ik heb voor dane elec gekozen zodat ik tenminste meteen aan de slag kon. wanneer je twinmos kiest heb je gewoon kans dat je een rma moet doen.
dat is juist het probleem
ik heb extra geld uitgegeven voor corsair geheugen.

maar ga morgen wel het geheugen omruilen bij mycom
(als dat daar kan)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De combinatie werkt probleemloos.

K7V Deluxe
Athlon64 3200
CORSAIR TWINX1024-3200LL
Lot# 0351022

[ Voor 84% gewijzigd door Guardian Angel op 21-03-2004 22:38 ]

ARME AOW’er

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:33:
[...]

dat is juist het probleem
ik heb extra geld uitgegeven voor corsair geheugen.

maar ga morgen wel het geheugen omruilen bij mycom
(als dat daar kan)
sorry niet goed gelezen, is wel erg met deze amd64 en gevoeligheid voor geheugen.

Digital Media Junkie

• seninha
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

[quote]Double-X-L schreef op 21 maart 2004 @ 16:52:

Heb je extended test gedraaid of standaart?[quote]

Stel je voor dat je ipv je reep in bank 1 maar in bank 2 stopt (als je maar 1 bankje gebruikt)
zou het systeem dan problemen krijgen :?

Ik heb namelijk last dat mn spellen na 5 minuten wegklappen naar m'n desktop , en bij mij zit mn Buffalo 512 in de tweede bank.

Dit omdat ik tijdens het installeren van het systeem wat problemen ben tegen gekomen , en ben toen een beetje gaan switchen (PCI kaarten er uit enz) en heb toen het geheugen in bank 2 gelaten.

Ga vanavond wel ff proberen of dit mijn probleem veroorzaakt

iRacing Profile Flickr

• Double-X-L
Nee, moet gewoon kunnen maar het wordt aangeraden om de blauwe eerst te vullen. Wat wel zo is is dat wanneer je 2 modules gaat gebruiken je ALTIJD de blauwe moet gebruiken om op DDR400 te kunnen draaien.
Doe je dit niet dan draai je of op DDR333 of DDR200 afhankelijk van double of single sided geheugen.
Bij 1 module zou het in iedere bank moeten werken maar nogmaals het wordt wel aangeraden.

• seninha
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Nou geen succes hoor :(

Zodra ik mn 512 in de eerste bankje stop dan blijft de PC herstarten zodra de XP logo in beeld komt.
En maak ik gebruik van de 3de bank dan gebeurt er helemaal niets :?

Ga nu ff memtest draaien, kijken wat daar uit komt.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ok

ik heb nu aanbevolen kingston geheugen
type wat in boekje staat

weer cpu overclock error

moederbord dan tog gaar?

Verwijderd

Double-X-L schreef op 21 maart 2004 @ 14:38:

misschien misverstand en puur uit correctie als je bedoeld dat je dualchannel corsair set hebt gekocht hoef je niet verder te lezen. Als je beweerd dat je dual channel draaid dan is het een ander verhaal. Amd64 ondersteund het nog niet alleen de socket939 modellen bieden ondersteuning aan dual channel (vet achtelijk als je het aan mij vraagt)

Verwijderd

Beste Allemaal,

Ik heb ook een K8V deluxe met 64-bit 3200+ CPU. maar al dat gedoe met geheugen... ik heb een corsair CMX512-3200llpro module en alles draait als een zonnetje. dit is het beste en snelste geheugen van het moment en voor de case-modder (zoals ik) ziet het er ook nog fantastisch uit met al die activity-leds.

WANT THE BEST, BUY CORSAIR XMS_PRO_LOW_LATENCY

Greetz Jerry

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23-07 21:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb die problemen gehad met Twinmos 2x 512MB op een K8V. 1 bankje ging nog wel, maar twee lukte echt niet. Zelfs fouten in memtest (terwijl het geheugen in een andere PC geen fouten gaf). Heb er nu Kingston cas 2,5 in zitten (2x 512MB) en dat werkt perfect, stabiel als een huis. Iets duurder, maar Twinmos op een K8V: dat wil echt niet. Ik ben gewoon terug gegaan naar de winkel en heb ter plekke verschillende geheugenmodules uitgeprobeerd. Als je 3D Mark 03 draait, merk je snel genoeg hoe stabiel het is.

Kijk ook eens hier voor een lijstje van geheugenmodules (scroll down), als je die gebruikt heb je de minste kans op problemen: http://www.asus.com/products/mb/socket754/k8v-d/overview.htm. Oh ja, over dat drie geheugenchips op 333 zou draaien ipv 400, zie de manual op pagina 2-12 voor een overzicht.

Succes!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 08:44:
Beste Allemaal,

Ik heb ook een K8V deluxe met 64-bit 3200+ CPU. maar al dat gedoe met geheugen... ik heb een corsair CMX512-3200llpro module en alles draait als een zonnetje. dit is het beste en snelste geheugen van het moment en voor de case-modder (zoals ik) ziet het er ook nog fantastisch uit met al die activity-leds.

WANT THE BEST, BUY CORSAIR XMS_PRO_LOW_LATENCY

Greetz Jerry
pc3200 ?? snelste en beste :P je loopt dus toch iets achter pc4000 en pc4400 is er ook draai het bijvoorbeeld op pc3700 dan haal je ook heel lage latencies en ben je nogsteeds sneller dan pc3200 :)

Verwijderd

Hai ik heb ook problemen gehad met één reepje 512mb Twinmos geheugen.

Ik denk dat als je 2 reepjes geheugen gebruikt de kieskeurigheid van de Atlhon 64 pas echt tot zijn recht komt.

Zoenzo is de huidige Atlhon 64 single channel en kun je beter 1 reepje goed geheugen kopen, volgens die revieuw op de frontpage was het verschi tussen cas2 en cas3 minimaal.

Ik heb er nu in elk geval 512mb Kinston ValueRam cas3 inzitten en dat draait als een zonnetje.

• Double-X-L
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 02:55:
[...]

misschien misverstand en puur uit correctie als je bedoeld dat je dualchannel corsair set hebt gekocht hoef je niet verder te lezen. Als je beweerd dat je dual channel draaid dan is het een ander verhaal. Amd64 ondersteund het nog niet alleen de socket939 modellen bieden ondersteuning aan dual channel (vet achtelijk als je het aan mij vraagt)
Weet ik :*) kep het puur gekocht om evt. toekomstplannen en om zeker te weten dat het goed zou draaien met CAS2

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn probleem is opgelost!

Na kingston ram gekocht te hebben, werkte het nog steeds niet.
uiteindelijk nieuw bordje gekregen, probleem opgelost!

Gr

Verwijderd

offtopic:
Mag ik je vragen wat voor cooler er op je A64 zit? En hoe je temps zijn? Thx alvast :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:56:
offtopic:
Mag ik je vragen wat voor cooler er op je A64 zit? En hoe je temps zijn? Thx alvast :)
standaard koeler

amd64 3200+ @ 2,2 Ghz = 31 Graden idle
35 stressed

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 23:06:
[...]

standaard koeler

amd64 3200+ @ 2,2 Ghz = 31 Graden idle
35 stressed
35 stressed?? Wat versta je dan onder stressed, want mijn Athlon 64 3400+ zit toch wel rond de 50 graden. Ik gebruik cpuburn (K7 test) om te stressen.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 18:46
Ik heb gister een Asus K8V SE Deluxe gekocht met daarop een AMD 64 3000+ Boxed. Ik heb het volgende geheugen (2 reepjes):
Dane Elec 512 MB DDR PC3200 (DIMM1 bankje)
Corsair 256 MB PC3200 value serie (DIMM3 bankje)

Nu draait het handeltje lekker stabiel op 333 (2x166)mhz en dus niet op de gewenste 400 mhz(2x200).

Als ik in AIDA32 kijk krijg ik de volgende gegevens (zie plaatjes):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lochtejans/512.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lochtejans/256.jpg

Zoals je kunt zien zijn de maximale CAS snelheden niet gelijk.
Betekent dit dat dit geheugen samen niet op 400 (2X200)Mhz kan gaan draaien?
Is dit op te lossen dmv de reepjes in andere geheugen bankjes te steken of zit er niets anders op dan ander geheugen aan te schaffen?

Verwijderd

Zelfde gehad.

Vette problemen met XP installeren, games die zomaar naar windows teruggaan, blauwe schermen. Om te janken.

Nu Kingston en draaien als een zonnetje!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 18:46
lochtejans schreef op 03 april 2004 @ 21:30:
Ik heb gister een Asus K8V SE Deluxe gekocht met daarop een AMD 64 3000+ Boxed. Ik heb het volgende geheugen (2 reepjes):
Dane Elec 512 MB DDR PC3200 (DIMM1 bankje)
Corsair 256 MB PC3200 value serie (DIMM3 bankje)

Nu draait het handeltje lekker stabiel op 333 (2x166)mhz en dus niet op de gewenste 400 mhz(2x200).

Als ik in AIDA32 kijk krijg ik de volgende gegevens (zie plaatjes):
[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je kunt zien zijn de maximale CAS snelheden niet gelijk.
Betekent dit dat dit geheugen samen niet op 400 (2X200)Mhz kan gaan draaien?
Is dit op te lossen dmv de reepjes in andere geheugen bankjes te steken of zit er niets anders op dan ander geheugen aan te schaffen?
Het is inmiddels opgelost en het handeltje loopt nu als een trein >:)
Het was toch een kwestie van verschillede bankjes testen
:z

• syberjunky
  • Laatst online: 09-02-2025
Na dat ik dit topic heb door gelezen ben ik tot conclusie gekomen dat ik toch maar bij mijn huidige system hou.

Omdat ik geen zin heb wanneer ik het system in elkaar heb er achter te komen dat het geheugen wat ik nu in mijn pc heb niet wil werken op een AMD64 3000+.

En dan nog eens rond de 250 euro moet uitgeven aan 2 nieuwe geheugen reepjes.

• Dracul
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

meat106 schreef op 07 april 2004 @ 19:54:
Na dat ik dit topic heb door gelezen ben ik tot conclusie gekomen dat ik toch maar bij mijn huidige system hou.

Omdat ik geen zin heb wanneer ik het system in elkaar heb er achter te komen dat het geheugen wat ik nu in mijn pc heb niet wil werken op een AMD64 3000+.

En dan nog eens rond de 250 euro moet uitgeven aan 2 nieuwe geheugen reepjes.
Ik begrijp je reactie goed want ik zit zelf ook in dubio om dezelfde redenen.
Ik wil alleen een upgrade van moederbord+processor en ben absoluut niet bereid om nieuw geheugen te kopen aangezien ik al 1,5Gig heb liggen aan 3 dezelfde reepjes van Kingston die perfect werken.

Het gaat om de Kingston KVR400X64C3/512 reepjes waarvan ik er twee van de drie wil meenemen op een nieuw moederbord. Mijn vraag is dus of er iemand ervaring heeft met de combinatie van de K8V met deze reepjes en dan specifiek met twee reepjes omdat dat dus juist vaak de problemen geeft?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik ken het Probleem igg wel vooral met 2x512 dan gaat i toch wat moeilijker doen. 1x512 kun je best nog oc'en maar met 2x512 zakt dat meteen aardig in.

Dit was ook met Kingston Value want ik heb ook Hyper X 3500 maar dat doet ik geen pc het goed @ A64 nu max 185 MHz 2.5-3-3-7 dus dat zit niet echt lekker :?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Dracul:
2x KVR400X64C3A/512 werkt perfect icm met MSI K8T NEO.
Cas3 geheugen, maar draait 100% stabiel en snel ook op Cas2.5.

Ik zie alleen dat er bij m'n geheugen een A extra heeft.

Verwijderd

Kingston 2x KVR400X64C3A/512 werkt hier ook perfect op een Gigabyte K8VT800
zels overklokken tot 2200 mhz geen probleem. CAS2.5 ook geen enkel probleem
moet wel de F3 Bios gebruiken F6 gaat niet???--->166mhz 8)7

• Dracul
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Sake en poortable thanks guys. Ik denk dat ik het er maar op waag ondanks het feit dat de geheugenreepjes toch ietsjes anders zijn zoals Sake terecht opmerkt.
De reepjes met de extra A in de naam kunnen iets agressievere timings aan maar verder zal het denk ik niets gaan uitmaken wat compatibiliteit en stabiliteit betreft.
Daar gaan we maar van uit.

Zit nog te twijfelen tussen een aantal merken moederborden maar ik denk dat het een MSI word in combinatie met een AMD64 3200+.
Pagina: 1