Toon posts:

9800 pro probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een sapphire radeon pro 128 Mb, samen gekocht met een Epox 4PDAi moederbord (en een P4 3 Ghz 800 Mhz). Alles leek goed te gaan tot ik bij bepaalde spellen (Operation flashpoint, Knights of the old republic, Farcry) corrupte graphics kreeg. En wat wat ik daarmee bedoel is dat ik soortement driehoeken door m'n beeld zag. Ik heb er getracht een screenshot van te maken, maar het is er het ene moment wel, en het andere moment weer niet. Dit word ook naar verloop van tijd steeds erger in het spel.

Ik heb al de laatste drivers (de intel drivers voor het moederbord, laatste ATI drivers, ect) geinstalleerd in combinatie met Windows XP SP1 en DirectX 9.0b.

Niks staat overgeklokt.

Nou gaan deze corrupte graphics weg als ik in het programmaatje "Smartgar" de Lezen en Schrijven van en naar de AGP op UIT zet. De performance gaat dan wel naar beneden, maar het spel ziet er dan tenminste weer uit zoals het bedoelt is.

Ik heb een Geforce 2 kaartje op de plek gezet van de 9800 (en eerst goed alle radeon drivers verwijdert), en toen kreeg ik exact dezelfde problemen. Dus ik gok dat er wat aan de hand is met het moederbord.

Iemand dezelfde problemen of misschien een idee? moederbord terugbrengen?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Heb je je bios als eens geflast? En andere chipset drivers geprobeerd?(Dus oudere)

Het kan best zijn dat die met je AGP rotzooien, ik heb het ook ooit eens mee gemaakt.

Tevens zou ik ook even naar je temps kijken :)

Succes!

[ Voor 75% gewijzigd door Roberto op 21-03-2004 14:04 ]

Verwijderd

Kijk eens in je bios waar je AGP rate op staat, probeer deze eens lager of juist hoger te zetten.