Overclock niet hoger door HD?

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag,

Ik ben aan et overclocken geweest, Lukt goed alleeen snap 1 ding niet, Als ik boven een bepaalde snelheid kom dan start de hele comp gewoon op, totdat die et logo van windows moet laten zien, Hij slaat niet vast maar krijg alleen een wit streepje boven in beeld en gaat niet verder, (en dat is elke keer weer) Ga ik nou een stukje terug dan zegt die dat windows een fout heeft gemaakt als et logo in beeld moet komen. (en dat is elke keer) Ga ik nou nog een stukje terug dan doet die et wel, Gewoon goed. Aan de koeling ligt et niet want niet stressed is die 29/30 graden, stressed 37/38 Heb et geheugen ook naar beneden gehaalt maar dat werkt ook niet,. Wie weet wat?

PS:Et is een P4 2.8Ghz Loopt wel normaal tot max 3.32Ghz

Blaad

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon te ver overklokt. Ga 2 stapjes terug en laat hem daar op staan. Dat je temps laag zijn is alleen maar positief :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Ja maar hij slaat helemaal niet vast gaat gewoon verder maar dan geeft windows een fout en dat et systeem moet worden afgesloten (niet in windows) maar als et logo in beeld moet komen en dat is elke keer. Dus hij moet gewoon hoger kunnen lijkt mij :? opdat et geen vastlopers zijn

Blaad

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12
misschien is je pci/agp divider niet gelocked en gaat de pci bus snelheid te ver omhoog tot een snelheid die de i/o controller niet aankan :?

lees dit stukje eens:
http://gathering.tweakers...list_message/17829096#fsb

en dan voornamelijk dit:
FSB's van 160 en meer zijn vrijwel nooit een probleem, mits de rest van je systeem het aankan. Bij deze hoge FSB's komen de PCI en AGP dividers weer om de hoek kijken. Een oudere chipset zoals de BX ken geen lagere PCI divider dan 1/3 en geen lagere AGP divider dan 2/3. Een FSB van 140 heeft dus respectievelijk een PCI-snelheid van 47 MHz en een AGP snelheid van 94 MHz tot gevolg. Nu kunnen de meeste videokaarten die laatste snelheid wel hebben maar vooral harde schijven (omdat de snelheid van de IDE-controller gekoppeld is aan de PCI-snelheid), netwerkkaarten en (ISDN)-modems zijn gevoelig voor dit soort hoge snelheden.

[ Voor 74% gewijzigd door Sv3n op 21-03-2004 13:48 ]

Last.fm
Films!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

@TS: Maar het is toch niet stabiel? Dus heb je te ver overgeklokt. En meestal loopt je systeem niet vast, maar reboot het spontaan, of boot helemaal niet als je te hoog hebt geklokt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als windows vreemde dingen doet is ie gewoon te hoog overklokt. Simpel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45

Zenix

BOE!

kan ook liggen dat je te strakke memory timing heeft wil windows ook niet booten

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Et zijn geen spontane reboots, Heb zelf al vaak gehad dat wanneer die te ver was overgeclockt, maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt, En et gaat maar om 2 Mhz dus dan zou je in windows als die voluit dree snel vastlopers hebben maar dat heb ik niet, super stabiel enz, en om de 2MHz ligt et heus niet,

Blaad

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
sv3n schreef op 21 maart 2004 @ 13:46:
misschien is je pci/agp divider niet gelocked en gaat de pci bus snelheid te ver omhoog tot een snelheid die de i/o controller niet aankan :?

lees dit stukje eens:
http://gathering.tweakers...list_message/17829096#fsb

en dan voornamelijk dit:

[...]
Bedankt daar heb ik wat aan, et werkt :D

Blaad

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Microkid schreef op 21 maart 2004 @ 13:47:
Als windows vreemde dingen doet is ie gewoon te hoog overklokt. Simpel.
Maw je bent altijd te hoog geclockt? :P

Tja grappig he. Maar aan je HDD ligt het niet hoor, die heeft meestal niet zoveel te maken met het overclocken, na mijn inzien zelfs niks. Maar dat kan ik niet 100% zegen omdat ik er nooit problemen mee gehad heb. Alleen dat me kast te warm word door de cpu ed dat de hdd te warm worden. :D

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 21:24

Swerfer

Hmm...

offtopic: Kijk ook je toetsenbord na, het lijkt wel of de letter H het niet doet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1