Toon posts:

[XP] Slaapstand-optie in energiebeheer weg

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet de enige met dit probleem, dat heb ik al gezien.
Ik heb net mijn c schijf geformatteerd en vanaf dat moment ben ik in energiebeheer de slaapstand-optie kwijt.
Ik heb alleen de optie wat er moet gebeuren als ik de aan/uit-schakelaar indruk, maar de slaapstand/stand-by-schakelaar... die is er niet meer.
Ik kan echter wel de pc in de slaapstand zetten, via start-uitschakelen en dan de shift-knop indrukken.
Dat gaat wel.
Ik vond het alleen zo handig, omdat ik op mijn toetsenbord een slaapstand-knopje heb zitten.
Als ik die nu indruk gaat de pc in de stand-by-stand.
En dat wil ik niet.

Ik heb een Asus P4S800 moederbord en een Hercules 3D Prophet 4000 XT videokaart. De laatste drivers hiervoor geinstalleerd.

In de bios staat alles zoals het voorheen stond, toen het wel werkte.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens in device manager bij je pc. Staat er "standard pc" of "ACPI pc"? Als er standard staat, heeft XP je mobo niet goed herkend en mist ie dus de ACPI power opties e.d. Dat kan je tijdens de setup wijzigen door op F5 te rammen ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Start > uitvoeren > powercfg.cpl
en dan tabblad "slaapstand", de optie "slaapstand inschakelen" is er wel? (en ingeschakeld)?

Verwijderd

Topicstarter
Microkid: alle instellingen staan zoals voor het formatteren, het is een ACPI pc. Staat ook in de bios zo.

euss: als ik de optie slaapstand inschakelen niet zou hebben aangevinkt, zou de computer dus ook niet via start-uitschakelen in de slaapstand kunnen gaan...

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 13:44:
Start > uitvoeren > powercfg.cpl
en dan tabblad "slaapstand", de optie "slaapstand inschakelen" is er wel? (en ingeschakeld)?
Bij mij is dat hokje grijs. Hoe kan ik deze inschakelen. Als ik op "uitschaken" druk in het startmenu en dan op de shift-toets, verandert de knop "stand-by" ook niet in "slaapstand" Dit was voorheen wel het geval.

Edit:
700MB schijfruimte vrij op C: was dus niet voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door timovd op 19-05-2004 17:44 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)