Onderdeeltje van mobo afgebroken

Pagina: 1
Acties:

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 15:58
Ik wou strax ff mijn grafische kaart eruit halen, maar die zat dus vast met zo'n klipje aan t agp slot. Toen wou ik dat klipje open doen maar toen brak er een condensatortje af dat vlak naast t clipje zat. Mn comp werkt nog wel, maar kan het kwaad dat dat ding eraf is ? Alles werkt nog gewoon, internet, geluid enz. Dat condensatortje zat vlak bij de southbridge.

Mn moederbord is een MSi KT6 Delta LSR

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

zou je mischien een foto kunnen maken ? zou wel handig zijn.. volgens mij kan je deze er gewoon weer aan vast solderen

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

met enige presiesie zou dit wel weer te kunner solderen zijn
ik heb al een paar x condensatortjes verplaatst omdat ze in de weg zaten voor een koelblok enz
een foto zou handig zijn ;)

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

• DP Kunst
foto maken lukt helaas niet, digi van mn zusje is stuk.
soldere gaat niet lukke. hij zit niet door t moederbord heen, maar erop met de pinnetjes opzij. de pinnetjes zijn vlak onder t buisje afgebroken

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

en waar zit ie juist, anders kijk ik wel even op mijn mobo (heb hetzelfde en trek een fotootje)

• DP Kunst
hij zit ongeveer 2 cm onder de rechter onder hoek van t agp slot, 1 cm links naast de linker bovenhoek van de southbridge

Verwijderd

komt eraan (tis wel een kleine :))
...even overzetten
hier
http://kenneman.flabbergasted.be/mobo/S4100019.jpg
totaal onscherp maar heb nogal rotte camera
en in de directory vind je er nog een paar meer :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 13:59 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

Yucko

One clown to rule them all !

Ik dacht al, "heb toch echt mijn bril op" 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 21-03-2004 14:09 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

whow arch m'n kater komt gelijk weer opspelen van die foto, nee, kan niet zien welk onderddel het is, maar mijn advies: het onderdeel zal er niet voor niets opgezeten hebben, er weer opsolderen lijkt me de enige juiste oplossing, als je het bord zo laat doordraaien zal er vast wel wat anders op de korte of lange termijn stuk gaan.

Verwijderd

(ja sry, ik had mij al in wat bochten gewrongen om met mijn zaklampje dichtbij te schijnen en dan de kabels uit te weg te houden zonder iets aan te raken (pc stond op) en dan nog een foto te trekken)
BTW: mijn mobo was eigenlijk een fisr maar ja die zijn blijkbaar ongeveer hetzelfde :)
hier nog een pic
http://www.hardinfo.com/a...t6delta_produkt_large.jpg lekker groot en mss duidelijk genoeg
(wel van de fisr omdat dar meer pics van rondzwerven)
de agp poort en soutbridge
http://www.3dnews.ru/documents/5811/agp.jpg

en bij mij staat op die condensator:
d3
10
16v

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 14:38 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

JaJoah schreef op 21 maart 2004 @ 14:08:
[...]

Ik dacht al, "heb toch echt mijn bril op" 8)7
Zelfs ik ging twijfelen of dat ik niet een bril moest gaan aanschaffen B)

Ontopic:
Voor eens een stresstest uit, uurtje 3D mark of pc mark ofzo. Dan kom je er snel genoeg achter of het noodzakelijk is of niet.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• IJnte
  • Laatst online: 10:09
Euh als ie et nog gewoon doet, why not ;) . Als je em eropnieuw op wilt solderen, kan ik je veel succes wensen. Het is een smd elko, en als die van de print afgeslagen is, dan kan je er bijna vanuitgaan dat ook je soldeervlakjes meegegaan zijn.
Je kan deze vaak niet goed herstellen, omdat het een multilayer print is. Ik zou je mobo gewoon goed testen, en als ie goed blijft werken, niks aan doen. Dus ook niet proberen met de bout em erop te zetten...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Bedenk wel dat als het een condensator is die deel uit maakt van een voedingsfilter dat die spanningslijn hetzij niet gefilterd, danwel onderbroken is. In het laatste geval loop je de kans dat de spanning elders betrokken wordt waardoor hij daar overbelast wordt.

Regel 1 van losse onderdeeltjes: het zit er niet voor niets ;)

Verwijderd

heb de pics verwijderd i.v.m. gamen en ping enzo...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

bonzz.netninja

Niente baffi

haal "losse" maar weg ;) en vervang dat het voor ze en zit voor zitten :) (zeik bleh bleh)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• DP Kunst
bonzz.netninja schreef op 21 maart 2004 @ 14:52:
haal "losse" maar weg ;) en vervang dat het voor ze en zit voor zitten :) (zeik bleh bleh)
toen ik dit las zat ik idd ff zoals op jouw avatar :P

maar die vlakje waar de elco opzat zijn er nog wel, met pootjes en al. t is acht alleen dat ronde ding wat er af is. maarjah, zoalng ie t nog doet doe k dr maar nix aan. hoop alleen wel dat mn pci sloten nog werke (gebruik ze NOG niet). niet dat k strax een pci kaart koop en dat ie t niet doet.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je nog geen oplossing hebt gevonden, neem je mobo en die elco mee naar een electronica winkel, koop zo'n zelfde elco en vraag of zij em erop willen solderen. Kost waarschijnlijk heel weinig en is zo gepiept.

Gabriël AM5

Pagina: 1