[xp] voorgeinstalleerd op Packard-Bell

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45
Mijn ouwelui hebben, helaas, een Packard-Bell gehaald. Was niet duur, dus ze namen hem maar mee... Beestje ziet er leuk uit, maar goed.

Nu vroeg ik me af; op deze pc staat WinXP Home geinstalleerd. De licentiecode zit op de zijkant van de kast. Er is alleen geen cd met winXP meegeleverd, en dan bedoel ik een kale versie van XP, dus zonder bootscreens van PB, zonder een paarse Internet Explorer etc etc.

Moet deze cd niet meegeleverd worden als we erom vragen? Ze hebben er immers voor betaald?

wie kan mij dit vertellen?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee hoor, je koopt het gebruiksrecht en dat heb je.

Op de bon staat nergens `Windows XP inc CD´ trouwens.

(En een vrij grote kans dat de naam PB of OEM install ook op het licentiestickertje staat)

{signature}

• Hmmbob
En als je dus je pc opnieuw gaat installeren, dan MOET je dus die recovery-cd gebruiken?

lekker geregeld....

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja dat vroeg een kennis van me laatst ook, die heeft een PB Easynote gekocht en ergert zich groen-en-geel (om het maar even in de kleurenscene te houden) aan die verschrikkelijke paarse kleuren van IE.

Is dat niet weg te krijgen?

PAARS :X :X :X

[ Voor 4% gewijzigd door Toink op 21-03-2004 13:18 ]

• Hmmbob
En dan niet een beetje paars, maar gewoon ook echt FEL-paars, voor zover dat mogelijk is...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IE zijn beter op hun plek in Software Algemeen, ik move je topic eventjes :)

Kijk eens in de registry - en dan met name onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer ofdat er geen speciale Packard Bell branding op zit? :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of gebruikt TweakUI voor die iexplore dingen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Groentenboer schreef op 21 maart 2004 @ 13:01:
Mijn ouwelui hebben, helaas, een Packard-Bell gehaald. Was niet duur, dus ze namen hem maar mee... Beestje ziet er leuk uit, maar goed.

Nu vroeg ik me af; op deze pc staat WinXP Home geinstalleerd. De licentiecode zit op de zijkant van de kast. Er is alleen geen cd met winXP meegeleverd, en dan bedoel ik een kale versie van XP, dus zonder bootscreens van PB, zonder een paarse Internet Explorer etc etc.

Moet deze cd niet meegeleverd worden als we erom vragen? Ze hebben er immers voor betaald?

wie kan mij dit vertellen?
Nee, want je hebt niet betaald voor die cd.
Je betaalt voor een OEM licentie van windows, dat betekend dat de OEM de windows mag aanpassen (tot op zekere hoogte dan he) en dat deze ook geleverd wordt op de manier waarop de OEM dat wil.
In dit geval dus op je herstel partitie of cdrom.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Groentenboer schreef op 21 maart 2004 @ 13:13:
En als je dus je pc opnieuw gaat installeren, dan MOET je dus die recovery-cd gebruiken?

lekker geregeld....
Instellen zoals jij de boel wilt hebben, met mijn documenten op een andere partitie
ghost maken, dan zet je alles weer zo terug.

Of je pakt een xp cd van iemand anders, je moet alleen je eigen licentie nummer intoetsen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 21-03-2004 13:42 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

damster schreef op 21 maart 2004 @ 13:41:
[...]

Instellen zoals jij de boel wilt hebben, met mijn documenten op een andere partitie
ghost maken, dan zet je alles weer zo terug.

Of je pakt een xp cd van iemand anders, je moet alleen je eigen licentie nummer intoetsen.
dat gaat dus meestal niet, als je een OEM licentie hebt dan werkt die meestal niet zomaar bij een normaal cd'tje

btw TS heb je ook een screenshot van zo'n paarse IE?
ik kan me niet echt voorstellen hoe het eruit zou zien

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19
PB is kampioen versleutelen van de boot-CD. :( Sinds een brander tot de standaarduitrusting behoort, verwacht PB bovendien, dat het eerste wat de kersverse PB-PC bezitter doet, een boot-CD van een image -dat ergens op de HDD moet staan- branden is. Kwestie van kostenbesparing voor PB. Dat de doelgroep van PB juist PC-beginners/n00bs zijn, vergeet PB voor't gemak maar even. Boze tongen beweren dat PB naast de verkoop van het apparaat nog wat extra's wil verdienen doordat je noodgedwongen uiteindelijk de helpdesk belt/moet bellen. Gelukkig zijn die helpdeskers van PB in Wijchen doorgaans wel erg terzake kundig. Ook is de PB website qua systeemdocumentatie de laatste jaren sterk verbeterd.

Onderstaande is gebaseerd op eigen PB-ervaring met een P2-machine uit 1998:
De recoveryCD van PB recovert de machine terug in de oobe (out-of-box-experience) toestand, en wee je gebeente als er vreemde hardware bijgeprikt is. Dan meldt het programmaatje Tattoo:"not a PB computer."
Aan de machine werken met een microsoft cursus/hand-boek wordt je aardig onmogelijk gemaakt. Ook bijgeleverde programma's/games etc werken alleen op de orig. configuratie, zelfs de freeware!
Veel senioren die dachten:"leuk dan heb ik wat spelletjes die ik aan de kleinkinderen kan geven" zijn op dit punt van een koude kermis thuisgekomen.

Je kunt nu drie dingen doen:
1-doorgaan op de PB manier: dwz bij elke scheet de PB helpdesk bellen. Voordeel is dat PB keurig alle incidenten logt. Nadeel is natuurlijk dat je ouders het liefst hebben dat jij de helpdesk telkens belt, maar als jij lief bent voor de helpdesker, is de helpdesker lief voor jou.
2-ga na wat er allemaal aan hardware in zit (ook dat propriétaire toetsenbord en het custom-PB-bios); verzamel evt wat drivers en M$-patches en zet er from scratch een nieuw systeem op. maak evt een eigen image van de orig. PB configuratie.
3- als je ouders uitsluitend voor het uiterlijk van de PB zijn gevallen; zet de machine dan in de krant en laat ze een Apple in huis halen. Die blijft ook tweedehands zijn waarde aardig houden.

[ Voor 5% gewijzigd door trabant op 21-03-2004 16:45 . Reden: copy/paste enters gedelete ]

KPN is een drieletterwoord

• Hmmbob
Ze hadden er meteen twee gekocht (jaja....) en op een van die twee staat XP Pro al, gisteren even helemaal van de grond af aan opgebouwd. Mja, das wel zonde, aangezien je blijkbaar toch wel voor die XP licentie hebt betaald...

Vandaar mijn vraag

Kan je trouwens ook een gewone XP-Home cd gebruiken, en dan de serial ingeven die op de zijkant staat?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sorry voor de kick, maar dit topic komt het dichtst bij mijn probleem alleen is het nu 2007 :-)

Mijn moeder heeft gisteren ook een PB gekocht met vista erop... ook geen cd. Toen ze de winkel verliet riep de verkoper er nog achteraan dat ze nog een cd moest branden of zo... klopt dit?
En is men inderdaad niet verlicht een cd/dvd mee te leveren? Ik kan op de site van PB ook niet echt wat vinden hierover...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

De meeste leveranciers leveren idd geen CD/DVD mee. Maar werken met een hidden partitie waar de installatie files op staan. Bij het opstarten kan je dan op een knop drukken (bv F10) om een restore of verse installatie uit te laten voeren.
Als je de pc voor het eerst opstart zal hij ook deze partitie gebruiken om de pc te installeren.
Meestal wordt er gevraagd om een backup cd/dvd te maken als hij eenmaal klaar is.
En eens in de zoveel tijd zal hij vragen of je weer een back-up wilt draaien.

Of PB ook zo werkt durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Dit kan ze navragen bij de winkel of bij PB.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pin0 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:14:
Sorry voor de kick, maar dit topic komt het dichtst bij mijn probleem alleen is het nu 2007 :-)

Mijn moeder heeft gisteren ook een PB gekocht met vista erop... ook geen cd. Toen ze de winkel verliet riep de verkoper er nog achteraan dat ze nog een cd moest branden of zo... klopt dit?
En is men inderdaad niet verlicht een cd/dvd mee te leveren? Ik kan op de site van PB ook niet echt wat vinden hierover...
Je kunt de cd branden, dat wordt ook aangeraden maar het hoeft op zich niet. Een reinstall vanaf de hdd is namelijk ook mogelijk. En ze zijn idd niet verplicht een cd/DVD mee te leveren.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Euh heb je het ding al aangezet?

Grote kans dat die bak dan begint te zeuren of je een CD of DVD wilt branden :).

Kijk, dat 9 van de 10 mensen die zo'n bak kopen n44bs zijn en dat niet snappen waarom ze nou al een CD zouden gaan branden en dan een vinkje zetten bij "vraag dit de volgende keer niet meer" en het daarna vergeten om te doen waardoor ze een losse CD/DVD moeten kopen bij de computerfabrikant omdat het serienummer op de kast alleen werkt met een speciale versie van die fabrikant... .... da's wat anders.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
aha normaal dus... ik ga er morgen heen om hem neer te zetten maar dan weet ik iig hoe en wat... thanks...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Hmmbob
MRic3 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:39:
Euh heb je het ding al aangezet?

Grote kans dat die bak dan begint te zeuren of je een CD of DVD wilt branden :).

Kijk, dat 9 van de 10 mensen die zo'n bak kopen n44bs zijn en dat niet snappen waarom ze nou al een CD zouden gaan branden en dan een vinkje zetten bij "vraag dit de volgende keer niet meer" en het daarna vergeten om te doen waardoor ze een losse CD/DVD moeten kopen bij de computerfabrikant omdat het serienummer op de kast alleen werkt met een speciale versie van die fabrikant... .... da's wat anders.
Hmm, ik heb mijn laptop toch wel opnieuw kunnen installeren met een 64-bit versie, met de serial die er al onder zat... Beiden Vista Home Premium, maar 32bit was geinstalleerd en ik wilde (naast een schone installatie zonder al die crap) graag de 64bit, omdat het systeem het nu eenmaal ondersteund. Legale DVD van mijn PC gebruikt, serial van de laptop en werken maar1

Pagina: 1