Hoe zet ik port 49001 aan

Pagina: 1
Acties:

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
CONFIG:

-3 pc's -> beneden en 2 boven

-hoofd pc is verbonden met @home modem, modem is verbonden op de LAN van
het mobo.

-PC's boven zitten op internet dmv Realtek kaartje dat in de hoofd pc zit. We zitten
dus over LAN op internet.

Ik zit met een groot probleem, vorig jaar rond de kerst was ik officlee beta tester voor Far Cry, om online te komen moest je port 49001 gebruiken en dat is me sindsdien nog niet gelukt. Tot mijn verbazing weet ik nu dat ook deze port gebruikt gaat worden voor het volledige spel dat eind deze week in de winkels ligt.

M.A.W ik zal nooit online kunnen zolang deze port niet aangezet wordt. Ik heb geen enkel idee waar ik deze port moet aanzetten. Ik weet nog wel dat ik vorig jaar eens via een online-scanner ports aan- en uit kon zetten, maar heb geen idee meer welke dat was.

Ben nu al een dikke week hiermee bezig en kom er maar niet uit, dus vanochten helpdesk gebeld van @home en die weten het ook niet want schijnt volgens hun niets met hun connection te maken te hebben.. dus nog weer verder van huis nu..

toen vroeg ik me af of een van jullie misschien mij zou kunnen helpen aangezien ik dolgraag wil online'n met dit spel.

[ Voor 13% gewijzigd door cypress3d op 21-03-2004 13:00 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

hoezo open zetten?
Alleen als je een router hebt hoef je iets open te zetten, je moet dan de poort doormappen naar de juiste pc.

edit: of een firewall inderdaad :)
thanks fellas

[ Voor 18% gewijzigd door job op 21-03-2004 13:00 ]

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

1) heb je een router?
2) heb je een firewallprogramma op je pc?

3) en zit jij op de pc beneden of boven?

[ Voor 26% gewijzigd door _fm op 21-03-2004 13:02 . Reden: extra vraag ]

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat voor firewall draai je?
Hardwarematig: Poorten mappen
Softwarematig: een extra regeltje aanmaken dat Far Cry doorlaat

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Idd, zie het "portforwarding" verhaal, vertel wat je router is oid, welke firewalls je draait. Daar moet je port 49001 openen en op je router moet je die forwarden naar je PC :)

(PC'tje in huis vast ip geven is ook wel handig, weet je iig dat de statische route lekker werkt)

• LinuX-TUX
cypress3d schreef op 21 maart 2004 @ 12:56:
CONFIG:

-3 pc's -> beneden en 2 boven

-hoofd pc is verbonden met @home modem, modem is verbonden op de LAN van
het mobo.

-PC's boven zitten op internet dmv Realtek kaartje dat in de hoofd pc zit. We zitten
dus over LAN op internet.
Is die hoofd PC windows XP? Met automagisch internet delen? Of draait daar een ander "internet deel programma" op?

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
LinuX-TUX schreef op 21 maart 2004 @ 13:06:
[...]

Is die hoofd PC windows XP? Met automagisch internet delen? Of draait daar een ander "internet deel programma" op?
automatisch internet delen, we hebben GEEN firewall aan nu tijdelijk en geen router...

hoe vreemder het al niet wordt he :'(

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• LinuX-TUX
cypress3d schreef op 21 maart 2004 @ 13:17:
[...]

automatisch internet delen, we hebben GEEN firewall aan nu tijdelijk en geen router...

hoe vreemder het al niet wordt he :'(
o.K. Dan staat hier een mooi verhaaltje voor jouw.

Vervang port 21 door 49001 en je bent klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://aware.demon.nl/~gideon/xpforward.gif
Misschien dat dit helpt (dit is volgens mij wat ze bedoelen :) )
Die configuratie voer je dan uit op de LAN device die aan je modem geprikt zit. En naam of IP-adres van de computer die als host voor deze service optreedt doe je weer het interne IP (of naam) van de PC waar je dat spel op draait

[ Voor 34% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-03-2004 13:38 ]

Pagina: 1