AMD Powernow

Pagina: 1
Acties:

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-01 19:15
hoi,

ik heb een probleem. Als ik MP3tje wil afspelen op mijn notebook (Acer Aspire 1352XC) hapert hij zeer regelmatig. Het systeem moet snel genoeg zijn daarvoor...

(AMD Athlon Mobile 2200+, 256MB Ram (waarvan 64MB video)). Ik heb er XP op geinstalleerd. Nu is mijn vraag: kan dit aan powernow liggen? Want als ik bijv. in word door een document blader kan de MP3 goed al beginnen te haperen. Vind dat zeer vreemd, want op dit systeem zouden die twee dingen toch makkelijk langs elkaar moeten kunnen draaien.

Verwijderd

Ik weet niet of jij dat bij je laptop in kan stellen. maar ik kan bij die van mij dell 5150 (p4-m 3.06) instellen dat ik em om maximale prestaties kan laten lopen. Als ik em op maximaal batterij levensduur zet dan haperen mijn divxjes ook

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
256 MB geheugen is misschien iets weinig. XP loopt daar wel op maar zal zeker vaak genoeg moeten swappen en daar zit hem denk ik de pijn. De HD in zo'n notebook is vaak maar 4200 rpm en dat is net iets te traag....

PS: Powernow kan ook uitgeschakeld worden en dan blijft processor altijd op maximale snelheid draaien (zou ik wel alleen doen als ie aan het stroomnet hangt anders gaat accu wel erg snel leeg)

[ Voor 33% gewijzigd door Pink Panther op 21-03-2004 12:59 ]

• JM83
ik krijg in het config.scherm bij energiebeheer ook geen extra opties voor powernow...

ik heb onlangs PC opnieuw geinstalleerd en sindsdien zijn de problemen. Toen de notebook de voorgeinstalleerde windows XP draaide werkte het goed (geen haperingen)...

en ik kon zelfs op mijn pentium 450 met 128MB ram word en winamp tegelijk draaien, dus neem ik toch aan dat dat nu zeker moet kunnen

maar ik denk zelf dat probleem bij powernow ligt, aangezien ik ook die extra opties niet heb bij energiebeheer

en waar kan ik powernow uitschakelen? de laptop hangt toch 99% van de tijd aan het stroomnet

[ Voor 9% gewijzigd door JM83 op 21-03-2004 13:08 ]

Verwijderd

In de drivers die jij volgens mij niet geinstalleerd hebt. Daarin kun je powernow uitzetten.

• Pink Panther
Normalitair moet er in energie beheer een tabblad zijn met AMD Powernow.
Ik kun je de performance instellen (ik kan automatic mode of high performance mode kiezen).
Als je automatisc kiest, dan zal hij kijken op laptop aan stroomnet hangt of niet en afhankelijk daarvan zijn performance kiezen....

Mocht het tabblad niet aanwezig zijn in energie beheer, dan heb je powernow niet geinstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Pink Panther op 21-03-2004 13:15 ]

• JM83
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 13:11:
In de drivers die jij volgens mij niet geinstalleerd hebt. Daarin kun je powernow uitzetten.
ik heb de drivers naar mijn inzien wel geinstalleerd...

had een bestandje gedownload van acer site met daarin een directory sys, amdk7.sys, k7qfe.cat en k7qfe.inf... heb rechtermuisknop op .inf gedaan en gekozen voor installeren

Verwijderd

lol, dat moet je niet doen. Die INF moet je als stuurprogramma installeren, dmv nieuwe hardware en dan verwijzen naar die zooi.

• Pink Panther
Kijk eens in config window of die AMD Powernow ook te uninstallen is?
(dan weet je op zijn minst zeker dat ie geinstalleerd is.....)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Complete Systemen & Laptops

Lees eens de FAQ aldaar. Daar staat ook het e.e.a. over PowerNow! ;)

• JM83
als ik het doe via nieuwe hardware toevoegen krijg ik de volgende melding:

"Op de gegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware"

• JM83
BalusC schreef op 21 maart 2004 @ 13:22:
Processors, Mobo's & Geheugen > Complete Systemen & Laptops

Lees eens de FAQ aldaar. Daar staat ook het e.e.a. over PowerNow! ;)
dat klopt, maar als ik dat programma download om je snelheid te zien, zijn die snelheden zo goed als aan elkaar gelijk, terwijl als ik op deze computer klik en dan eigenschappen staat er steeds een andere snelheid :S

• JM83
Pink Panther schreef op 21 maart 2004 @ 13:20:
Kijk eens in config window of die AMD Powernow ook te uninstallen is?
(dan weet je op zijn minst zeker dat ie geinstalleerd is.....)
staat er niet bij als iets los. enige wat ik van AMD kan vinden is de processor...

maar ik neem toch aan dat de processor toch wel AMDPowerNow ondersteund??

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ga anders even naar deze site: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/ En download SPEEDSTEP XP :)

Als het goed is werkt die ook met jou laptop.

• JM83
heb inmiddels dat speedstep XP geinstalleerd, en het blijkt dus toch denk ik geheugenprobleem te zijn, vaag, maar tis zo... jammer dat ik niet eens MP3 tje normaal kan afspelen (in winamp) maargoed, toch bedankt voor jullie hulp

• JM83
intussen weer nieuw feit: als ik met winamp naar bijv. shoutcast luister heb ik geen last van haperingen... ligt het dan toch aan de harde schijf??

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Heb je wel de goede sounddrivers :?
Kijk anders eens of DMA aanstaat op je harde schijf.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• JM83
die zijn beide al ingeschakeld :S
Pagina: 1