Toon posts:

[laptop] werkt pc133 memory ook in een compaq armada e500

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een armada e500 laptop liggen, maar wil geheugen upgraden alleen het grappige is, pc133 is nu de dag goedkoper dan pc100 haha.

Wat ik me afvroeg werkt die 133 in een armada e500 waar pc100 inzit. je zou automatisch ja zeggen, want een normale desktop ondersteund die wel.

Maar uit eigen ervaring met compaq servers (is dan wel geen laptop) zijn die dingen redelijk kieskeurig met wat voor geheugen je erin plaatst.

In de handleiding staan ook verder geen gegevens daar over, alleen dat er so dimm sdramm only in kan.

wie kan mij verder helpen, misschiien iemand die gewoon "koppig" is geweest en er pc133 in gedouwd heeft :P

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waarom zou dat niet werken? Het werkt in een desktop wel. Dat servers kieskeurig zijn met ram heeft volgens mij meer te maken met het al dan niet ECC ram is...

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 21-03-2004 12:45 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, ik heb geen ervaring met PC133 geheugen en compaq laptops, maar in een oudere armada heb ik wel veel problemen gehad met het vinden van het goede geheugen. Gewoon hetzelfde soort geheugen uit een Dell laptop, werkte iig niet. Net zoals een andere HDD (ook IBM, zelfde grootte, zelfde serie zelfs, maar toch werkte hij niet). Ik zou dus heel goed oppassen wat je erin stopt, compaq was daar iig in het verleden heeeeeel zeikerig mee (en dan zit je vast aan het speciale geheugen voor compaq waar je veel teveel voor betaalt).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
klopt, compaq hanteerd echt belachelijke prijzen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tegenwoordig zijn compaq PCs niet meer zo kieskeurig. Als je dan toch twijfelt, dan ga je toch naar compaq en bestel je daar je rams??

compaq levert meestal kingston, dus ook daar kan je ff kijkken:
http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search

zo duur vind ik ze nu ook weer niet..

[ Voor 44% gewijzigd door Yalopa op 21-03-2004 12:55 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
http://www.drix.be/prsodimm144.htm

interessante link gevonden, denk dat het nog moeilijk wordt het juiste geheugen te vinden.

maar lees dat dane-elec weleens zou kunnen gaan werken

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Sommige sites hebben een RAM wizard van bijv. Dane Elec of Kingston die gegarandeerd compatible geheugen uitzoeken. Bijv. www.interngeheugen.com.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32
leffe_blond schreef op 21 maart 2004 @ 12:51:
compaq levert meestal kingston
Die heb ik nog nooit gehoord hoor. Compaq support kingston ook helemaal niet, maar het werkt echter bijna altijd wel. Maar Compaq zal nooit Kingston geheugen supporten in hun machines.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Uit ervaring kan ik je alleen maar aanraden om geheugen te proberen.

Ik heb ook een (2 zelfs) Armada E500. Toen ik geheugen wilde uitbreiden ben ik naar Memo gegaan om geheugen op te halen. Het reepje wat ze daar hadden (merkreepje alleen weet niet meer welke) wilde m'n laptop niet slikken. Toen naar een website gegaan met vele soorten laptopgeheugens. Per laptop (ook de E500) stond aangegeven welke geheugentypes wel en niet zouden werken. Dus een merk reepje besteld die door m'n E500 geslikt zou worden volgens die site. Eenmaal ontvangen en geinstalleerd bleek dat dus niet het geval te zijn. In combinatie met het originele reepje deed m'n laptop helemaal niets, met alleen dat nieuwe reepje gaf hij maar de helft van het geheugen weer in het bios (en ook in windows). Dat reepje heb ik dus teruggestuurd. Dus al het 2e merkreepje wat niet werkte. Toen een merkloos reepje besteld... en die slikt m'n laptop zonder problemen.

Ik heb goede ervaringen met Compaq; het zijn gewoon goede machines als je het mij vraagt. Maar geheugen vreten doen ze niet zo best.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mijn ervaring is dat het aan het type ligt... Heb compaqs gezien die alles eten, en sommige die heel moeilijk doen... Gewoon proberen dus, en kijken of het werkt... Werkt het niet, dan zou ik niet dat belachelijk dure Compaq-geheugen nemen, maar naar www.geheugen.com of www.crucial.com/eu (of iets anders vergelijkbaars) gaan en dan via de selector compatible geheugen scoren. Da's vast goedkoper... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

ik heb deze gekocht en deze werkt prima in mn e500 PIII 600
http://www.laptopgeheugen.nl/p44.html

gr., jacob

• Laurent
  • Niet online
Bedankt voor de bijdrage. Aangeizen het topic redelijk oud is, gaat deze toch nog dicht. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.