Toon posts:

waterkoelblok bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, nadat ik veel geleze heb op got en veel gepost op hardware forum heb ik me toch ook maar aangemeld.

mijn probleem is,ik heb een zelf gemaakt waterkoelblok (inclusief gaten voor de schroeven in het mobo) maar Ik heb geen schroefgaten in mijn moederbord. hoe zet ik het blok nu vast? (hij is ongeveer 3,5 cm dik)

alvast bedankt

p.s. plaatjes of links van bevestigings manieren zijn zeer welkom

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
dat heb oik dus ook, ik wil binnekort ook zelf een waterblok gaan maken en k heb ook gen gaten in mn moederbord :(. k denk dat je m dan aan de sokket vast moet zetten en ergens mee moet ondersteunen, bijv draadje naar boven in je kast.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

als je ff een foto post van je koelblok en hoe die dan op de proccesor moet zitten post kunnen we misschien iets mee

en wat voor moederbord heb je

Verwijderd

je hebt weinig andere keus dan je socket gebruiken. Alleen moet je natuurlijk wel rekening houden met gewicht/kracht aan je socket. wat je ook kan doen is een mini lijmklem om je mobo doen en die dus aan de onderkant van je cpu en boven op je koelblok laten klemmen.

Moet je socket wel aan de zijkant van je mobo zitten.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/zo.JPG

zo dus

zo'n lijmklem zit vaak bij figuurzaag setje

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 12:46 ]

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Geeft eerst even alle afmetingen van je koelblok (lengte x breedte x hoogte). Dat helpt al een stuk.

Watvoor koeling je ook op je cpu bevestigt, het moet altijd op je socket passen. Kijk dus hoe groot je socket is, waar daar de bevestigings punten in zitten, en maak dan je koelblok aan de hand van die metingen. Afhankelijk van hoe groot je blok is kan je misschien nieuwe gaten maken die wél op de goeie plek zitten. Zo niet, dan rest je niets anders dan overnieuw te beginnen.

Frogstar#2151

Verwijderd

Bertrand schreef op 21 maart 2004 @ 12:42:
Geeft eerst even alle afmetingen van je koelblok (lengte x breedte x hoogte). Dat helpt al een stuk.

Watvoor koeling je ook op je cpu bevestigt, het moet altijd op je socket passen. Kijk dus hoe groot je socket is, waar daar de bevestigings punten in zitten, en maak dan je koelblok aan de hand van die metingen. Afhankelijk van hoe groot je blok is kan je misschien nieuwe gaten maken die wél op de goeie plek zitten. Zo niet, dan rest je niets anders dan overnieuw te beginnen.
anders lees je eerst even ;)

- hij heeft dus al een koelblok
- koelblok past op zijn socket
- gaten maken heeft geen nut, want in zijn mobo zitten geen gaten.

• Pink Panther
  • Laatst online: 14-11-2025
Misschien toch maar zelf een bevestiging maken.....
Ik weet niet of het voor een P4 of een AMD is, maar kijk maar eens op de volgende site voor een voorbeeld http://www.cooling-store.de/csshop/index.php
Kijk dan onder Wasserkühlung -> Halterungen om een idee te krijgen hoe je het zou kunnen maken....

Verwijderd

Topicstarter
mijn koelblok is 7,5 bij 6 met de gaten voor event. goed mobo
koelblok is 3,5 cm dik dus een standaard klemmetje van een fan gaat niet lukken.
de socket zit ook niet aan de zijkant

mijn bordje is beetje butget esc elitegroup k7s5a pro

(mischien toch een nieuwe)

• Pink Panther
  • Laatst online: 14-11-2025
Dan zal het inderdaad wel een nieuw boardje worden (althans als je perse met dat waterkoelblokje wilt draaien).
Ik heb zelf een WC blokje gemaakt en dat heb ik gewoon kunnen bevestigen met een clip van een gewone luchtkoeler, maarja, mijn blokje is ook maar 1,5 cm dik.....

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 12:03
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1255-1294G.JPG

Ik denk dat je waar wel wat aan zou kunnen hebben. Volgens mij past 6cm nog boven de socket.

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier is een gast op het forum van de Asetek Waterchill die ook geen mounting holes heeft, en het als volgt oplost: Link-naar topic Hij doet het met een soort van schroefdraad die onder zn socket vaszit. Misschien werkt dat ook bij jou.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is wel te doen denk ik

maar nu begint het toch te kriebelen voor een mooi asus mobo :*)
Pagina: 1