13.3Gig Harddisk op wazig Pentium mobo????

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb een 13.6gig IBM HD over en die wil ik voor een zacht prijsje aan een vriend overdoen. Hij heeft echter een wazig pentium-I moederbord, het enige wat ik ervan weet is dat er 1 DIMM slot opzit (en 4x SIMM) en dat er een P133 op draait. Er zijn GEEN agp-sloten ;)

Nou vraag ik me af of dit moederbord deze schijf wel zal herkennen, eventueel met een upgrade. Iemand een idee? Ik wil namelijk wel zeker weten dat hij werkt, want het geld heb ik nodig voor mijn nieuwe hd (die ik nog moet kopen :))

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:28

Vos

AFCA

Bijna elke hd fabrikant heeft een proggie om dat op te lossen, zodat je elke schijf bijna in elke pc kunt stoppen..

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Sluit 'm gewoon aan bij die vriend van je! Dan weet je of ie 't doet.
Je harde schijf gaat er echt niet kapot van.
En als 't niet direct werkt kan je altijd nog proberen het bios op het mobo van je vriend te flashen met iets nieuwers.

Misschien dat je in puur DOS niet de volledige schijf kan gebruiken omdat DOS via je bios de schijf aanspreekt, maar linux (en ook windhoos) gebruiken 't bios niet dus daar moet het wel lukken.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
ff Maxblast downloaden bij www.maxtor.com, dan gaat het absoluut lukken! :)

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Tweaken aan een oud mobo: het EERSTE wat je doet is een BIOS-update!!!

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB