Toon posts:

[Filmpje] Screenshots maken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zoekfunctie heftig zitten doorspitten, en heb al verschillende programma's gebruikt, zoals SnagIt en HyperSnap... maar allemaal geen succes.

Het blijft namelijk allemaal het zelfde, ik speel een film af in Windows Media Player, SubSync, BSPlayer, DivXPlayer, RealPlayer en allemaal zelfde effect, je maakt een screen van je full-screen (films speel ik FS af), en dan heb je in je 'capturing progamma' een hele mooie screen, MAAR GEEN SCREEN VAN HET FRAGMENT UIT DE FILM. Hij blijft de film ook gewoon afspelen, in het screenshot.

Zelfs als ik de film op Pauze zet, is het probleem het zelfde.

Ik heb ook verschillende extenties geprobeerd, en de enige waarmee het wel een beetje wil lukken is .MPG/.MPEG, maar probleem is, dat al me films in .OGM/.OGG of .AVI zijn. Dus dan schiet ik er weinig mee op.

Ik heb inmiddels ook PowerDVD geprobeerd, op advies van een vriend, maar deze heeft ook geen succes, en hetzelfde probleem als bovengenoemt, een screenie van alles wat je wil zien, maar doorlopende film in je screenie.

Mijn vraag dus;
Kan iemand me hier bij helpen? Vooral het screenies maken van .OGM/.OGG bestanden is voor mij een must, omdat ik hun beeldkwaliteit stukken beter vind als die van .AVI films.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:24
euhm, bsplayer heeft toch een build-in screenshot functie die goed werkt?

https://wren.co/join/Devian

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:16

Gotiniens

Fairly odd Tim

Dat komt door dat er overlay wordt gebruikt, zet deze functie uit in het optie menu van je videospeler en je kan een screenie maken :)

Verwijderd

Topicstarter
BSPlayer, ik zal het eens proberen, ik heb die functie nog niet kunnen ondekken.

Overlay?! Is dat werkelijk... als dat het is, dan bump ik me hoofd tegen de muur, even checken.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 06:06

grimson

domeingrommer

PowerDVD en WinDVD zijn de betere commerciële (software)DVD-spelers.
Waarvan door kenners wordt (werd?) gezegd dat WinDVD het beste beeld geeft.

Misschien kan je een trial van WinDVD proberen ? deze heeft ook de mogelijkheid om screenshots te maken.
http://a1394.g.akamai.net...5/release/Enu/WinDVD5.exe

Ik neem aan dat je bedoeld dat je een 'gewone' screenshot wilt maken van een film ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
Met Virtual Dub moet het ook lukken om een screenshot te maken, als je gewoon een screenshot van bijvoorbeeld WMP maakt zal dat je inderdaad niet zo snel lukken door de overlay. Dat is een soort beveiliging om copyrightbeschermde filmpjes te beschermen :)
edit:
Dat laatste was onzin :+

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 21-03-2004 11:53 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
@ Grimsom : Ja, een screenshot van dat moment
@ December : VirtualDub vind ik nog steeds een programma wat niet lekker werkt.

BSPlayer nog even aan het testen :S Functioneerd even niet goed.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 06:06

grimson

domeingrommer

December schreef op 21 maart 2004 @ 11:48:
... door de overlay. Dat is een soort beveiliging om copyrightbeschermde filmpjes te beschermen :)
Zover ik heb begrepen is de overlay technisch gezien een truuk van je videokaart om dat beeld los te koppelen van de normale schermopbouw ofzo. Maar ik geloof niet dat dit komt door de beveiliging van een film. Meer een technische methode om films beter en zonder meer belasting van je cpu en of vpu dacht ik.

edit:
An "overlay" function means that the video capture card is able
to DMA transfer data directly over the PCI/AGP bus to the video
memory of your display adapter.

The video appears as real-time and smooth as possible, and the
cards do the transfer themselves, without bothering the main CPU.

If there is no hardware overlay function, you probably can't
use any full-screen video preview windows without severe lag
and a low, jerky frame rate.

[ Voor 32% gewijzigd door grimson op 21-03-2004 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
BSPlayer heeft geen capture functie .. lijkt het nu, ff WinDVD proberen

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 11:54:
BSPlayer heeft geen capture functie .. lijkt het nu, ff WinDVD proberen
BSPlayer heeft wel een capture functie.

Druk tijdens het afspelen op "P", en dan word er een screenshot opgeslagen in de map "Mijn Afbeeldingen" (uit mn hoofd). Bij de preferences kan je deze locatie eventueel aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26174/full.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Zoefff op 21-03-2004 12:03 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, thanks

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10

Zoefff

❤ 

You're welcome :)

Overigens, mocht je ooit op een computer zitten waar je geen BSPlayer hebt, en toch een screenshot van een film wilt maken, dan is er altijd nog een workaround.

De reden waarom je namelijk geen directe screenshot van een film kan maken, is omdat deze op de overlay van je videokaart wordt afgespeeld. Wil je nou toch een screenshot maken, dan moet je 2 mediaplayers openen, en ook 2 films afspelen. De eerste word op de overlay afgespeeld, en de 2e word gewoon afgespeeld door je processor zegmaar, softwarematig dus. Van deze film kan je vervolgens prima een screenshot maken :)

Maarja, dat is nu wat overbodige info. Wellicht voor iemand die dit topic ooit met de search vind ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Problemen, en ten einde raad' is eeeeuhm niet erg duidelijk als titel, kleine edit :+

Overigens is dit al vaak gevraagd, maar goed. Zakt nu wel weg geloof ik :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1