Toon posts:

Xbox: gaat niet " live"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel topics te hebben doorgelezen heb ik nog niet de oplossing voor mijn probleem gevonden.

Dit is mijn opstelling
Xbox <-----crosslink---->Ethernet kaart ->PC->wireless Ethernet ->Router/switch->Kabelmodem

Mijn probleem is dat ik e.e.a niet goed geconfigureerd krijg om met de Xbox "live" te gaan.

Ik heb al van alles geprobeerd: settings automatisch detecteren, handmatig etc etc.

De kabel is in orde, (xbox<->xbox werkt) en als ik de Xbox rechtstreeks met een (Straight)UTP kabel in de switch hang, werkt alles ook perfect.

Router: Sitecom Wl-025

Heeft iemand anders deze (of een vergelijkbare) opstelling? Zo ja, wat zijn jouw settings en waar moet ik op letten?

Verwijderd

Topicstarter
[img]http://www6.tomshardware.com/consumer/20020204/images/schema3.jpg[img]

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 09:47

x-man

Proud newbie!

-

[ Voor 99% gewijzigd door x-man op 21-03-2004 11:43 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Verwijderd

Topicstarter
Never mind dat plaatje dan maar (stond schematisch mijn opstelling op)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
waarom hang je niet de xbox direct in de router? dat is sneller en werkt net zo goed geloof ik

LinkedIn
BlackIntel

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:34

DrDrax

Bacdafucup

Al geprobeerd rechtstreeks aan de router te hangen ?!?
(ruk, te laat) :+

[ Voor 18% gewijzigd door DrDrax op 21-03-2004 11:47 ]

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Verwijderd

Topicstarter
ThaKiller schreef op 21 maart 2004 @ 11:44:
waarom hang je niet de xbox direct in de router? dat is sneller en werkt net zo goed geloof ik
Omdat ik dan 15 meter UTP kabel door mijn huis heb lopen. :(

Ik heb de Box al rechtstreeks in de router (is dus ook de switch) gehangen, dat werkt prima, maar dat is geen werkbare oplossing ivm bovenstaande

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 11:44:
Never mind dat plaatje dan maar (stond schematisch mijn opstelling op)
Dit plaatje: :?
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/consumer/20020204/images/schema3.jpg

Je moe(s)t daar nog even een / in de [/img] aan het einde ipv [img]. Een oplossing voor je probleem weet ik dan weer niet.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Kom er net trouwens achter dat als ik de ehternet kaart enable (waar de Xbox op zit) dat deze dan ip x.x.x.1 krijgt..
Da's ook niet goed dus, want dat moet volgens mij IP v.d. router zijn?

Verwijderd

Als je geen 15 meter UTP kabel wil, je hebt toch draadloos internet wat dacht je hier van: Linksys Ethernet to Wireless Bridge Adapter WET11. Te koop bij o.a. informatique: www.informatique.nl

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:05

dlmh

Lo-Fi

Ik denk dat je in Windows (XP?) een "'bridge" zult moeten maken tussen de twee netwerken. De bedrade verbinding loopt dan via de PC naar de draadloze.

Ik heb het thuis zo (wel iets anders een geen X-Box)

[Router] ---kabel---> [PC] ---Wireless---> [Notebook]

Mijn PC krijgt 'n IP toegewezen van de router en op de Wireless kaart heb ik 'm een static IP gegeven (192.168.1.1). De laatste werkt nu als een DHCP server een is dan weer in staat om wireless connecties een IP toe te wijzen. Bij jou zitten de wireless verbinding en de bekabelde verbinding andersom, maar dit maakt voor het idee niks uit.

Suc6!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 11:56:
Als je geen 15 meter UTP kabel wil, je hebt toch draadloos internet wat dacht je hier van: Linksys Ethernet to Wireless Bridge Adapter WET11. Te koop bij o.a. informatique: www.informatique.nl
Ik heb al een draadloos netwerk
Omdat me xbox naast mijn pc staat wil ik via crosslink die wireless verbinding " sharen" (de verbinding naar de router dus)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC krijgt 'n IP toegewezen van de router en op de Wireless kaart heb ik 'm een static IP gegeven (192.168.1.1). De laatste werkt nu als een DHCP server een is dan weer in staat om wireless connecties een IP toe te wijzen. Bij jou zitten de wireless verbinding en de bekabelde verbinding andersom, maar dit maakt voor het idee niks uit.

Suc6!
Hmzz hoe ken ik een static IP toe aan een netwerkkaart.?

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 12:02:
[...]

Hmzz hoe ken ik een static IP toe aan een netwerkkaart.?
Dat kun je vast wel terugvinden in de FAQ ;)

Jou situatie wordt dus als volgt:

[Router] ---wireless--> [PC](IP via DHCP van router), (192.168.1.1), ---kabel---> [X-Box]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op 21 maart 2004 @ 12:05:
[...]

Dat kun je vast wel terugvinden in de FAQ ;)

Jou situatie wordt dus als volgt:

[Router] ---wireless--> [PC](IP via DHCP van router), (192.168.1.1), ---kabel---> [X-Box]
Thanx ..dat laatste schema maakt het een stuk duidelijker _/-\o_

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Lijkt me vrij simpel op de pc gewoon de wireless kaart en de ethernet kaart bridgenm dit doe je door bijde te selecteren, rechts klikken en dan bridge kiezen.

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Tha_Lord schreef op 21 maart 2004 @ 12:23:
Lijkt me vrij simpel op de pc gewoon de wireless kaart en de ethernet kaart bridgenm dit doe je door bijde te selecteren, rechts klikken en dan bridge kiezen.
...
SerialThrillaZ schreef op 21 maart 2004 @ 11:58:
Ik denk dat je in Windows (XP?) een "'bridge" zult moeten maken tussen de twee netwerken. De bedrade verbinding loopt dan via de PC naar de draadloze.
Dus... eerst ff lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tha_Lord schreef op 21 maart 2004 @ 12:23:
Als ik de twee bridge, werkt het nog steeds niet, hij zou " de default gateway" niet kunnen bereiken.
Deze is (op de xbox) handmatig ingesteld op 192.168.0.1 (de router dus)
Als ik trouwens die bridge leg, dan kan ik op de PC niets meer (internet op bedoel ik)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 12:48:
[...]

Als ik de twee bridge, werkt het nog steeds niet, hij zou " de default gateway" niet kunnen bereiken.
Deze is (op de xbox) handmatig ingesteld op 192.168.0.1 (de router dus)
Als ik trouwens die bridge leg, dan kan ik op de PC niets meer (internet op bedoel ik)
Je hoeft ook niet te bridgen... het enige wat je hoeft te doen is je netwerkkaart een vast IP adres te geven. Windows is dan slim genoeg om het verkeer via die kaart naar je wireless kaart over te brengen.
Maar zoals ook al voorbij gekomen is, kan je een verloopplug kopen die je op je netwerkaansluiting prikt van je XBox en die maakt het er een wireless verbinding van. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel makkelijker (en practischer...)

Verwijderd

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op 21 maart 2004 @ 12:54:
[...]

Je hoeft ook niet te bridgen... het enige wat je hoeft te doen is je netwerkkaart een vast IP adres te geven. Windows is dan slim genoeg om het verkeer via die kaart naar je wireless kaart over te brengen.
Maar zoals ook al voorbij gekomen is, kan je een verloopplug kopen die je op je netwerkaansluiting prikt van je XBox en die maakt het er een wireless verbinding van. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel makkelijker (en practischer...)

Verwijderd

Topicstarter
Dat toekennen van ip aan kaart is gelukt, maar mijn Xbox kan nu de " standard gateway" (router dus) niet bereiken.. :(

Heb xbox handmatig ip x.x.x.9 toegewezen, subnetmasker ingesteld, en aangegeven wat het ip is van de standard gateway.

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03-2025
\/\/ \/\/ \/\/
------------------
|Kabelmodem|
------------------
|
|
----------
|Router| (zelfde instellingen als nu)
----------
|
|
|
-------
|Pc 1| (deel je internetverbinding hier, lan dus)
-------
|
|
------------
|X-Doos | (zelfde instellingen als nu)
------------

Zal zo wel werken

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!.
Heb "Sygate Home Network" (trial) geïnstalleerd en alles werkt perfecto.

Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1