[XP] ICS "Opnieuw" installeren?

Pagina: 1
Acties:

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Sinds vannacht werkt het DHCP-onderdeel niet meer van ICS. Geen enkele client krijgt meer een ip-adres. Netwerk werkt gewoon, want elke client heeft "Alternative" netwerk settings. Elke client ziet dus ook gewoon hetr netwerk en mekaar, maar omdat DHCP niet werkt, werkt internet ook niet.

Ik heb al geprobeerd om de ip-settings te verwijderen en opnieuw te installeren, heb ook al internet sharing uit en weer aan gezet (ook via de Network Setup Wizard), maar ik krijg het niet voor elkaar. De eventlog geeft geen enkele melding hierover.

Is er een manier om ICS "opnieuw" te installeren ofzo? kan ik het verwijderen en dan weer opnieuw installeren? of is ICS gewoon een onderdeel van het netwerk en kun je het niet los installeren of verwijderen?

ps. Gebruik ook een Debian machine en daar zie ik in de log staan "connection refused" op poort 67 (dhcp poort van de server), dus het lijkt wel dat de dhcp "server" van ICS niet meer start ofzo.

Signature van nature

Verwijderd

Handmatig stopen en starten via Services ook niet? (Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services) Staat daar trouwens DHCP Server apart bij vermeld? Indien ja; die ook herstarten.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
ok... heb even in de service browser gekeken... ICS is DISABLED?? Omgezet naar automatisch... weer gestart..... en plots.. is ie weer DISABLED en uit.
Nu weer in de eventviewer gekeken... en ik zie dat de service "Application Layer Gateway Service" steeds klapt. Volgens de beschrijving is die nodig voor ICS en andere aanverwante services.
Hoe kom ik hier nou weer uit? Kan ik losse service opnieuw installeren?
Bedankt alvast

Signature van nature