[PHP/MYSQL/JS] In combinatie form, zoals wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zo'n idee (zoals jullie mij misschien kennen, ben ik bezig met een game-database script, heb eerder een paar x over dit gepost)...

Ik wilde ook mogelijk maken om games te wijzigen, maar ik ben echt een n00b bij JavaScript... Wat mijn bedoeling was op het eerste stukje is er een soort vervolgkeuzelijst met de lijst van games, dit doe ik met behulp van mysql, dus zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<select name="game">
<?
$query = "SELECT * FROM games";
$select = mysql_query($query);
$result = mysql_num_rows($select);

if(!$result){
echo "<option selected value=\"niks\">Geen game gevonden om te wijzigen...</option>";
} else {
echo "<option selected value=\"kies\">Kies hieronder een game uit om te wijzigen!</option>";
  while($obj = mysql_fetch_object($select)){
  echo "<option value=\"$obj->id\">$obj->naam</option>";
  }
}
?>
</select>

Zoiets ongeveer... Dat is voor mij geen probleem, maar wat ik wou (en volgens mij kan dit alleen met JavaScript), dat als ik een game klik en dan bij de input-texten (bv. Naam, CD's, Serienummer etc...) dan de gegevens van dit spel weergeeft, nadat ik een game van de vervolgkeuze lijst heb geselecteerd. Dus meteen, zonder een pagina te herladen of naar een ander pagina te gaan... En dan als ik op de 'submit' knop druk, het dan gaat wijzigen, maar dat kan ik allemaal wel, behalve de JavaScript... Weet iemand hier hoe?

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, nu misschien nog wat duidelijker uitleg:

De bedoeling is dat ik een spel selecteer van een vervolgkeuze lijst, nadat ik het geselecteerd heb, gegevens weergeeft. Het form ziet dan het volgende ongeveer uit:

Game: |vervolgkeuzelijst|
Naam: |tekst, nadat ik iets heb gekozen v/d vervolgkeuze lijst, weergeeft hier de informatie v/d spel|
Type: |zelfde als bij 'Naam', maar dan de type v/d spel (CD-ROM of DVD-ROM)|
CD's: |zelfde als bij 'Naam', maar dan het aantal CD's|
Serienummer: |zelfde als bij 'Naam', maar dan de serienummer|
|submit-knop (Wijzigen!)|

Ik hoop dat ik wat duidelijker ben... Zoiets moet dus met JavaScript combo met PHP/MYSQL dacht ik :)...

Alvast bedankt!

modbreak:
Mensen hebben ook andere dingen te doen dan jouw problemen oplossen, zeker in het weekend :) Dus als je binnen een uur geen antwoord hebt hoeft dat niet te betekenen dat men je probleem niet snapt oid... wacht gewoon netjes 24 uur tot je topic is weggezakt voordat je een kick geeft, en als je extra info hebt edit die er gewoon bij aub in je originele post :P

[ Voor 42% gewijzigd door curry684 op 21-03-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
Kun je niet de dropdown elke keer een iframe laten 'openen'? Of begrijp ik je verkeerd?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou je op 2 manieren kunnen doen denk ik. 1. Als je het vooral bij php wilt houden zorgen dat wanneer je een andere optie kiest in je Gamekeuzelijst de pagina refresht en bijvoorbeeld uit de url $_GET['game']; ophaalt en aan de hand daarvan uit de database de data van die game. Of je gaat het via javascript doen met een aantal <div id="gta3cds"></div> en dan bij je script gta3.innerHTML="3 cd's";

Dit is even wat me snel te binnen schiet , voor een volledige code kan ik je op het moment niet helpen, zit hier nog met een kater van gisteravond :)

Edit:
Misschien dat je wat hebt aan deze webpagina:
java-scripts

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha oke, maar toch snap ik het niet :P
en over de modbreak: hehe heb je gelijk :P

edit: Simon, ja je begrijpt mij verkeerd :P
hopelijk begrijpt iemand anders hier mij wel, want het lijkt me wel een simpele javascriptje :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die site je me gaf, javascripts.. nope niks gevonden.. maar het leek me toch een simpel script eh?!..
Pagina: 1