[XP] Herkent usb schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb sinds gisteren een nieuwe kast met USB aansluitingen aan de voorkant.

Dat heb ik aangesloten, alleen nu krijg ik de volgende melding als ik mijn usb harde schijf daarop aansluit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ja.nl/oliver/untitled.jpg

• De schijf werkt wel op de usb poorten aan de achterkant
• Volgens mijn moederbord boekje is het wel usb 2.0 (de schijf ook)
• Als ik een m'n camera op de voorkant aansluit, werkt het wel!

Wat kan dit zijn?
In de search vind ik alleen topics over usb poorten die niet in windows herkend worden danwel driver problemen....

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 14:16
USB 2.0 drivers geïnstalleerd? Zitten in Windows XP Service Pack 1. Hoewel die drive dan wel op USB1 speed zou moeten draaien eigenlijk.

(Andere USB poorten al geprobeerd?) Ja dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Noel op 21-03-2004 11:19 . Reden: beter lezen.. ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Kijk even in je apperaatbeheer of er genoeg ruimte is gereserveerd voor de usb onder tab advanced. Mischien ligt het daaraan?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:49

GreyGhost

Het is een spook

Zie je rare meldingen in je Device manager? en word je usb wel goed herkend? Chipset drivers geinstalleerd?

En voor de zekerheid check de kabels naar je moederbord, je hebt vast ook een kabel gekregen voor vanaf je moederbord naar de achterkant van de kast (naar een pci slot, d-bracket-2, volgens de msi site)? Test die eens met je hd zodat je je kast kunt uitsluiten.

For I am grey, between the darkness and the light

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
GreyGhost schreef op 21 maart 2004 @ 11:38:
Zie je rare meldingen in je Device manager? en word je usb wel goed herkend? Chipset drivers geinstalleerd?

En voor de zekerheid check de kabels naar je moederbord, je hebt vast ook een kabel gekregen voor vanaf je moederbord naar de achterkant van de kast (naar een pci slot, d-bracket-2, volgens de msi site)? Test die eens met je hd zodat je je kast kunt uitsluiten.
Ik heb het d-bracket op dezelfde poort aangesloten en dan werkt de disk wel. Dus ik vrees dat het aan de poorten van de kast ligt....

Maar toch vreemd dat m'n pc wel de camera vind....

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 19:11

mace

Sapere Aude

Ye Greate'96 schreef op 21 maart 2004 @ 12:54:
[...]

Ik heb het d-bracket op dezelfde poort aangesloten en dan werkt de disk wel. Dus ik vrees dat het aan de poorten van de kast ligt....

Maar toch vreemd dat m'n pc wel de camera vind....
Het klinkt alsof je usb aansluiting aan de voorkan alleen usb1 ondersteunt ofzo, hoewel me dat vreemd lijkt omdat het gewoon alleen een aansluiting is zonder hub ofzo :?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:49

GreyGhost

Het is een spook

Check de kabel eens aan het eind bij de "kast kant" zie je daar misschien iets vreemds? Volgens de site zou de kast wel usb 2.0 moeten ondersteunen.

En check of de Pin layout van kast en moederbord overeen komen, bij MSI verwacht je wel at het klopt, maar checken kan geen kwaad.

[ Voor 34% gewijzigd door GreyGhost op 21-03-2004 16:28 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Pagina: 1