CD-ROM backup herstellen

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
ik heb netjes al mijn foto's op CD-rom geback-uped voor het geval mijn systeem eens zou crashen. Nou is dat laatst gebeurd, en wilde ik mijn foto's weer terug op mijn pc hebben, blijkt de CD-ROM beschadigd.

Dus ik ben meteen op zoek gegaan hier naar mogelijke oplossingen, maar blindwrite en NERO ed komen er allemaal niet aan uit, ook polijsten met autowas bood geen soelaas.

Nu ben ik ten einde raad, want de cd-rom is eigenlijk nauwelijks beschadigd, en toch krijg ik de data er niet af. Ik ben dus op zoek naar een beter programma da blindwrite ed, of naar een bedrijf in NL wat gespecializeerd is in het terughalen van dit soort data. Desnoods kost het me maar wat... maar ik moet die foto's terug! ;) :'(

Wie helpt me? :?

Problemen zijn als volgt: de cd wordt wel door windows erkent, en ook de eerste en tweede map kan ik in maar als ik dan een foto wil bekijken kan hij hem niet meer lezen...

Ik heb hem in mijn lite-on dvd speler geprobeerd, maar ook in mijn phillips cd-rw, beide met hetzelfde resultaat.

[ Voor 18% gewijzigd door 911GT2 op 21-03-2004 11:51 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even iets meer - krijg je foutmeldingen als je de CD leest? Waarmee heb je die backup gemaakt? etc :)

Verder lijkt me dit een typisch probleem voor Opslagmedia & I/O Controllers - ik verplaats je topic dan ook nog eventjes :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder CD/DVD lezers/branders/media » Hoe krijg ik verloren gaande data terug? :)

• 911GT2
BalusC schreef op 21 maart 2004 @ 11:30:
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder CD/DVD lezers/branders/media » Hoe krijg ik verloren gaande data terug? :)
Dit heb ik dus allemaal al geprobeerd alleen cd-roller ga ik nog proberen, die had ik nog niet geprobeerd...

Andere tips zijn ook meer dan welkom!

• 911GT2
CD-roller kwam er ook niet uit, maar gek genoeg kwam ik op het idee dat de iso die ik van de disk gemaakt had, met nero en blindwrite uit te pakken met isobuster. Dat werke eigenlijk best redelijk, behalve dat sommige foto's gescrabled waren. (de voor mij meest belangrijke)

Maar daar is hier : http://gathering.tweakers...message/20313046#20313046 weer meer over te vinden.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-03 16:01
Geen oplossing voor dit moment, maar een tip voor de toekomst :
Backup je gegevens op cd-rom met winrar inclusief quickpar files.
Pagina: 1