Toon posts:

Hoe de standaard geinstalleerde codecs verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De codecs die dus al op je computer staan zodra je windows hebt geinstalleerd?

Die wil ik namelijk graag weghebben, omdat ik het idee heb dat er iets is dat conflicteert met de standaard codecs als divx, xvid, ac3 en mpeg-3.

Ik blijf namelijk om de zoveel tijd even een hapering hebben bij het films kijken en dat is niet echt fijn.
En dit is zelfs het geval na een fresh install van windows, wanneer ik alleen maar bijvoorbeeld de divx codec heb geinstalleerd en dan al een film probeer af te spelen.

Nu dus een keer op een andere manier proberen: alle codecs eraf flikkeren (ook de standaard ingebouwde) en dan alleen de echt benodigde weer installeren.

Het rare is namelijk ook nog eens dat als je via apparaatbeheer alle audio codecs uitschakeld of eraf gooit, dat je dan nog bepaalde codecs blijft hebben :?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:36
Die hapering, komt dat niet doordat je pc wat te sloom is? Hoe snel is ie? 600mhz is wel voldoende voor xvid/divx. Het kan ook komen doordat je de film misschien afspeelt via een cd'tje

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10

Zoefff

❤ 

Ik denk persoonlijk niet dat het aan de codecs ligt. Heb namelijk nog nooit iemand gehoord over conflicten van de standaardcodecs met DivX/XviD/enz.

Is, zoals Westereen al zegt, je computer wel snel genoeg? Wellicht kan je de kwaliteit van DivX instellingen eens minimaal zetten, en kijken wat er dan gebeurt?

En is het probleem alleen bij een specifieke film, of bij meerdere films? Als het alleen bij een film voorkomt, dan kan het gewoon een foutje in de film zijn natuurlijk, verkeerde keyframes of dubbele frames oid. Het heeft dan nog wel eens zin om de film even te openen in VirtualDub en opnieuw op te slaan.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Hèhè, nee, kheb niet echt een langzame computer nee:

P4 2.8 Ghz
1 Gb geheugen
radeon 9600xt

Het is wel alleen bij het kijken van films met mp3 geluid. AC3 geluid werkt perfect.

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
ik had iets dergelijks, maar dat lag niet aan standaard windows codecs. Soms was bij MP3 geluid ook mijn geluid niet meer synchroon met het beeld.

i.i.g lag dat (na veel proberen uitegevogeld) aan de installatie van "Morgan Stream Switcher" die met een codec pack mee kwam (evenals divX). Mijn speler nam namelijk die codec i.p.v. de gewone MP3 codec (van windows of LAME, Fraunhofer oid) en dat gaf de problemen. En ook: met AC3 geen enkel probleem.

Weet je zeker dat je niet een of andere vage codec bij geinstalleerd hebt? Het lijkt me namelijk sterk dat het aan standaard windows codecs ligt

Aurë Entuluva!

Verwijderd

(Standaard) codecs staan als DLL/AX in je system32 folder. En ga nu niet alle files met die extentie weggooien, de meeste zijn compleet ergens anders voor 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:31:
(Standaard) codecs staan als DLL/AX in je system32 folder. En ga nu niet alle files met die extentie weggooien, de meeste zijn compleet ergens anders voor 8)7
Maar je kunt op geen enkele andere manier die dingen uninstallen?

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:33

Hakker

a.k.a The Dude

Ik zou eerst een kijken met Gspot welke mp3 codec er nu juist gebruikt wordt. Daarnaast kan het ook gewoon aan een specifieke versie van 1 codec liggen die een hogere prioriteit heeft na de install. Bij bepaalde programma's als Zoomplayer kan je ook van codec wisselen dus om een voorbeeld te geven kan je de Faunhofer MP3 codec wisselen voor die van LAME om te kijken hoe die is.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Verwijderd

Topicstarter
Hakker schreef op 23 maart 2004 @ 17:03:
Ik zou eerst een kijken met Gspot welke mp3 codec er nu juist gebruikt wordt. Daarnaast kan het ook gewoon aan een specifieke versie van 1 codec liggen die een hogere prioriteit heeft na de install. Bij bepaalde programma's als Zoomplayer kan je ook van codec wisselen dus om een voorbeeld te geven kan je de Faunhofer MP3 codec wisselen voor die van LAME om te kijken hoe die is.
Hmm, nouja, G-spot heeft 2 codecs voor mp3 staan: fraunhofer en de gewone Mpeg3-layer 1 decoder (ofzoiets)

En bij films afspelen pakt ie de laatste altijd, alleen zelfs als ik fraunhofer uitschakel in taakbeheer blijft het probleem.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
codecsniper kan dat, heel makkelijk, met coole geluidseffecten erbij! ;)

zit in het tsunamifilterpack, geloof dat je hem daaruit wel los kan installeren

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 23 maart 2004 @ 18:21:
codecsniper kan dat, heel makkelijk, met coole geluidseffecten erbij! ;)

zit in het tsunamifilterpack, geloof dat je hem daaruit wel los kan installeren
Hmm, klinkt goed

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Hier een directe download site voor codecsniper (dan heb je niet dat hele codec pack nodig :) )

Sometimes human's are...

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig programma!!! _O_

volgens mij is de boosdoener Nero, die ook audio en video decoders mee installeert (voor het geval je avi wilt omzetten enzo).

Ga die er denk ik maar eens allemaal vanaf flikkeren :)
Pagina: 1