Toon posts:

ADSL via 2 draadjes van telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Internet op mijn oude P2 hebben. Maar hier in huis heb in een Draadloos netwerk van SMC en die kaarten doen het er niet in :'( . Ik liet het tot nu toe aan via mijn P4 lopen, maar sinds kort doet daar t netwerk niet meer op. Drivers/mobo probleem ( dat zit me zo mooi, hij liep er steeds door vast met opstarten)

Nu zat ik te denken, in de telefoonlijn zitten 2 ongebruikte draadjes. Kan je die dan niet gebruiken. Want ik mag geen Kabel door het huis heen trekken en de telefoonlijn ligt er toch al :) .
Afbeeldingslocatie: http://www.pureoc.d2g.com/uploaded_images/17593.jpg

Zoiets wil ik dan eigenlijk doen. Maar ik dat mogelijk, zo ja. HoeHoeHoe.
Dat zou namelijk wel heel mooi uitkomen.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
je hebt 4 draadjes nodig voor netwerk, dus gaat niet werken
kan je niet een Wlan usb ofzo aanschaffen en deze er tussen plaatsen ?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Vierkant228 schreef op 21 maart 2004 @ 10:44:
je hebt 4 draadjes nodig voor netwerk, dus gaat niet werken
kan je niet een Wlan usb ofzo aanschaffen en deze er tussen plaatsen ?
Je hebt 2 draadjes nodig voor een 10 Mbit netwerk.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ethernet heeft 2 twisted pairs nodig. dus 2 paren van 2 draadjes die om elkaar heen gedraaid zijn.
doe trouwens even die "telefoonlijk" typo wegeditten. er gaan al te veel mensen dood de laatste tijd :'(

[ Voor 5% gewijzigd door arikkert op 21-03-2004 10:58 ]

Verwijderd

_Rayman_ schreef op 21 maart 2004 @ 10:48:
[...]

Je hebt 2 draadjes nodig voor een 10 Mbit netwerk.
Nee, je hebt 2 paren nodig. Dat zijn 4 aders.

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Een andere mogelijkheid is, om de bestaande telefoonkabel te vervangen door een utp kabel. (mits deze door een buis o.id. loopt.) Je hebt dan 4 aderparen ter beschikking. gebruik 2 aderparen voor het netwerk, en 1 aderpaar voor de telefoon. Dit vergt enige inventiviteit, v.w.b. aanknijpen van de utp stekers, en het uitsplitsen.

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Houd er nog wel rekening mee dat je bij je modem een hub o.i.d. moet plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
de kabel licht hier vast in de muur. Jammer dan houd t dus op :'( Usb werkt niet. irritant Accespoint toch :(

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
arikkert schreef op 21 maart 2004 @ 10:57:
doe trouwens even die "telefoonlijk" typo wegeditten. er gaan al te veel mensen dood de laatste tijd :'(
De laatste tijd? Er gebeurd meer in de wereld dan dat wat je op het nieuws ziet, hoor.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Je kan geen netwerkkabel maken van die bestaande telefoonkabel.
Wat je natuurlijk wel kan doen is de modem verplaatsen naar PC2. Dus de modem aansluiten naast pc 2 over de bestaande telefoonlijn.

Afbeeldingslocatie: http://haranaka.dyndns.org/netwerk_pic.jpg

Een andere mogelijkheid is misschien je PC1 te fixen zodat ie het weer gewoon doet 8)7

...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

of een gewone netwerkaadapter kopen en daar een bridgeadapter aan te hangen...

maar dit wist je vast al: je hoeft bij wireless niet van het zelfde merk te gebruiken, alleen van de zelfde standaard

en een netwerk en telefoonlijn in een dat gaat probleemjes opleveren (storing, opgeblazen poorten in router)

[ Voor 22% gewijzigd door Romke op 21-03-2004 14:22 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dan houd het toch echt op. Dan misschien maar via USB of mobo proberen te fixen. Tnx voor jullie aandacht ;)
Pagina: 1