Toon posts:

windows geef gd grootte verkeerd aan!

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb dit irritant probleem, kheb pas xp home geinstaleerd en kheb aantal partities gemaakt, ze zijn 100% leeg, maar windows geeft aan dat er beetje in gebruik is, terwijl dat niet waar is, ze zijn 1000% leeg!!! kan iemand mij helpen?

http://www.freewebs.com/nejko/hdprobleem.JPG

plz help

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
Er zijn wel een paar dingen waar ik aan kan denken:
- Overhead
- Je hebt "schijf indexeren om zoekacties te versnellen" aanstaan, dat neemt ook automatisch ietwat in beslag (ja, ook van tevoren als er niets op staat, welkom in de wereld van MS)
- Misschien zie je de Verborgen bestanden niet? ( Extra -> Mapopties -> Weergave: "verborgen bestanden en mappen: Verborgen bestanden en mappen weergeven")

Dan nog een extra tip van de zaak: Je station staat tevens als "Station Comprimeren om schijfruimte te besparen" terwijl het je "Games & Multimedia" partitie is :?
Vroegah was dat absoluut verboden in games land, maar misschien dat je ermee kan leven :+
offtopic:
Denk dat overgrote deel gewoon overhead van het type FileSystem zelf is op dit moment

[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-03-2004 01:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom mag dat niet voor games? gaat het dan slomer?

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:53:
waarom mag dat niet voor games? gaat het dan slomer?
Ja onder andere ja. Wegschrijven en lezen gaat wat trager en als je echt een hypermodern systeem hebt en je speelt wat oudere spellen zal je het niet werken, maar als je up2date spellen gaat spelen zal dat er snel in gaan hakken.

(Of je kan blijven compenseren met geheugen toevoegen, maar dat is uitstel van executie)

Verwijderd

Topicstarter
waar is het dan wel voor aanbevolen om dat in te schakelen?

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 02:00:
waar is het dan wel voor aanbevolen om dat in te schakelen?
Data, word docu's, MP3'tjes onzin dat geen performance nodig heeft, backups etc, noem maar op (zou er zelfs nog wel films opzetten als je systeem wel meevalt)

Verwijderd

Topicstarter
ja een p4 2800 met HT en 768 mb DDR ^^ :9

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 08:14

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14
En wat is het verschil met dit topic? geeft hd grootte verkeerd aan

edit:

dat zeg ik gamma

[ Voor 17% gewijzigd door Jimster op 21-03-2004 02:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry had in verkeerde dinges geplaatst..

maar ik heb games en films in 1 partitie, heeft iemand een goede combinatie?

kheb dus games, films, audio, backups, software enz..

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik zou sowieso dus een windows partitie doen, en een spellen/software partitie (bij een format ff de savegames eruitplukken en formatteren, daarna de spellen weer op die partitie reinstallen, en een "overige" partitie, die nooit ende tenimmermeer geformatteerd mag worden.

Verwijderd

Topicstarter
en de films dan? vertel mij hoe jij het hebt staan, dan doe ik ook zo :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah - dit topic gaat nergens over Nejko :)

We hebben op GoT wat richtlijnen opgesteld waar we verwachten dat ook jij je een beetje aan houd - hiermee ben je bv. akkoord gegaan toen je je registreerde op GoT :)

Kort samengevat is het belangrijkste:
  • Toon zelf initaitief - laat zien dat je al het een en ander geprobeerd hebt. Waarop heb je gezocht? Wat kwam je tegen? Wat werkte er niet? Neem dat allemaal even op.
  • Als je er na het zoeken toch niet uitkomt, kies dan wel een goede topic titel aan - een topic titel is het visite kaartje van je topic. Er typefouten in zetten is nogal slordig, bovendien eisen we in Windows Operated Systems dat je het OS tussen vierkante haakjes zet.
  • Ook zien we graag dat je in je openingspost je probleem duidelijk en helder omschrijft.
Verder dan nog - je hebt je topic ook in Opslagmedia & I/O Controllers geplaatst - het dubbel posten van topics is niet toegestaan, en ervaar ik zelf ook altijd een beetje als onbeschoft. Mensen doen moeite om je hier te helpen en steken daar tijd in, terwijl andere mensen misschien opnieuw diezelfde tijd erin steken - dat is gewoon niet netjes.

Ik ga je topic dan ook sluiten - lees bovenstaande info nog even goed door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.