[Audigy 2] Game ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
hoi,

ik wil graag deze kaart gaan kopen.
maar ik hoorde dat ie soms best wel vertraagd in games..

ik wil dus een audigy 2 omdat mijn AC97 :X mijn BF:vietnam vertraagt met 80 FPS

(aan = 30 fps) (uit = 110 FPS)

dus zou ik gewoon 110 fps halen met m'n audigy 2 dan?

oja en wat is het verschil tussen Audigy 2 ZS en non ZS ?

alvast bedankt :)

ik wil dit laten lopen op
Windows XP SP1

check sig voor verdere specs.

ps: ik heb de logitech z-540 speakers klik voor pic

dus ondersteund Audigy 2 ook 4.1?

[ Voor 28% gewijzigd door Imperium op 21-03-2004 04:18 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Audigy is een hardwarekaart, dus afhankelijk van hoeveel kanalen je gebruikt, vertraagd het wel wat, maar niet veel. Ik geloof dat als je alle 64 kanalan gebruikt, dat hij dan op een gemiddelde bak (P4 2.5, AMD 2600+) iets van 3-4% CPU pakt. Goed te doen dus.

Verschil tussen de ZS en de niet ZS is dat de ZS 7.1 is en de niet ZS 5.1.

Wat bedoel je met 4.1? Dat hij ook geluid kan doen zonder de Center? Ja hoor, dat kun je gewoon instellen in je speakerconfig.

Voor wat hij precies aan CPUload pakt, zoek eens een review op.

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 21-03-2004 15:03 ]

Aannames zijn fataal.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

GaMeOvEr schreef op 21 maart 2004 @ 15:02:
Audigy is een hardwarekaart, dus afhankelijk van hoeveel kanalen je gebruikt, vertraagd het wel wat, maar niet veel. Ik geloof dat als je alle 64 kanalan gebruikt, dat hij dan op een gemiddelde bak (P4 2.5, AMD 2600+) iets van 3-4% CPU pakt. Goed te doen dus.

Verschil tussen de ZS en de niet ZS is dat de ZS 7.1 is en de niet ZS 5.1.

Wat bedoel je met 4.1? Dat hij ook geluid kan doen zonder de Center? Ja hoor, dat kun je gewoon instellen in je speakerconfig.

Voor wat hij precies aan CPUload pakt, zoek eens een review op.
Ik meen dat audigy en ook wel andere kaarten, hun eigen "CPU" hebben om het geluid te verwerken, dus de gewone CPU niet meer gebruiken. Correct me if i'm wrong.

• Imperium
  • Niet online
ok dus dat is echt het enigste verschil? ZS = 7.1 en non ZS = 6.1? (m'n pa heeft de niet ZS en die heeft 6.1)
geen chip verbeteringen ofzo?

Verwijderd

De audigy 2 ZS is de 'opvolger' van de 'normale' audigy 2 serie en heeft wat meer aan boord, zoals eax 4, 7.1, nieuwe foefjes (zoals een equalizer) en wat kleine verbeteringen in geluidskwaliteit. Veel scheelt het niet maar de kale ZS is vaak niet duurder dan niet-ZS versies.

Ik heb de kaart nu een maandje en ben goed tevreden. Zowel games als muziek klinken beter dan op m'n live!.

Er zijn veel andere merken met hardware acceleratie, maar creative is wat betreft games nog steeds koploper. Als je ~90 euro te duur vind voor een ZS kun je bijvoorbeeld ook de Audigy ES voor de helft van dat bedrag nemen. Dat betekent wel minder fps prestatie, 5.1, minder zuiver geluid en geen firewire, mocht dat boeien.

• Imperium
  • Niet online
ik ga voor de ZS denk ik :)

• Kotor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2010
Hallo,
ik zit er over te denken om een Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS kaart aan te schaffen om in te bouwen in mijn medion 8080xl, is dat mogelijk?
en zit er een optical in (spdif) en/of out op die kaart?

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 18:26
Kotor schreef op 22 maart 2004 @ 13:45:
Hallo,
ik zit er over te denken om een Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS kaart aan te schaffen om in te bouwen in mijn medion 8080xl, is dat mogelijk?
en zit er een optical in (spdif) en/of out op die kaart?
Lijkt me wel en de player heeft geen optische in/uitgang
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:27:
De audigy 2 ZS is de 'opvolger' van de 'normale' audigy 2 serie en heeft wat meer aan boord, zoals eax 4, ...
NON ZS heeft ook eax4. Enige verschil is 6.1 vs 7.1

[ Voor 47% gewijzigd door Kawa op 23-03-2004 16:42 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zelfs de Audigy 1 heeft EAX 4 middels een driver-update. Alleen de Audigy LS heeft geen EAX 4 omdat die geen hardware chip voor EAX heeft maar het in software moet doen.

Even gezocht op www.soundblaster.com en het volgende gevonden:
The EAX 4.0 ADVANCED HD driver is currently available for the Sound Blaster Audigy (Windows 2000 and XP only), Audigy 2 and Audigy 2 ZS (Windows 98SE, Me, 2000 and XP). It is not available for the Audigy LS and the USB Sound Blaster Audigy 2 NX.
Pagina: 1