Toon posts:

Extern HD probleem 80GB = 16MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik bij Norrod een kastje gekocht waar je een HD in kan stoppen om zo zelf een externe hd te maken.

Meteen heb ik mijn oude maxtor diamond +9 80Gb ingebouwd en uitgeprobeert.
Na het aansluiten werd de HD direct herkent door WXP, hardstikke mooi.. . maar..

Het probleem:
De HD werd herkent als een van 16 MB ipv 80Gb, dus heb ik hem meteen geformatteerd als NTFS, de jumpers op slave / master geprobeert en een HD controle vanuit norton gedaan.

Dit alles zonder succes.

In het FAQ heb ik gelezen dat het een probleem met de bios kan zijn, dit lijkt me ook uitgesloten omdat het een nieuw moederbord is met de laatste bios update.
Verder heb ik de laatste USB2 drivers geinstalleerd. Ook heb ik servicepack 1 voor windows XP geinstalleerd.

Een externe HD van een vriend van mij (ook 80Gb) wordt wel goed herkent.... .
Hieruit concludeer ik dat het niet aan de usb of bios ligt.

Dat betekend dat het probleem bij de HD moet liggen.
Maar die deed het vorige week nog heel goed in mijn oude systeem.

Ik hoop dat iemand een idee heeft van wat het probleem kan zijn, of in welke richting ik moet zoeken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ooit een 16MB flashkaart of iets dergelijks op de PC aangesloten? Hoe ziet de externe HDD in de apparaatbeheer en schijfbeheer eruit?

Oh ja, ik heb de bits in de titel even aangepast naar Bytes ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 21-03-2004 09:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hem even intern hangt, debug uitvoert op die schijf dan een partitie aanmaken en vervolgens in je casing hangt. Heb je het probleem dan ook nog?
Heb een soortgelijk iets mee gemaakt met een 40GB Maxtor, ding was gewoon niet als 40 GB te formatten voordat ik er debug overheen had laten lopen. Daarna deed hij het wel goed (nouja, goed. hij deed het).

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
maak eens 2 partities aan van 2x 40gb, dan ziet hij ze beiden wel (teminste bij mij)
tevens als je er een andere ide kabel op zet en andere voeding heb je 2 aansluitingen die werken (zo heb ik nu mun DVD en DVD-fikker op mijn bureu staan en de kast een eindje weg, lekker stil)

Verwijderd

Topicstarter
Bij apparaatbeheer wordt de hd herkent als een Maxtor 6 16Mb.
Dit zou volgens mij een Maxtor 9 moeten zijn omdat het een maxtor diamond 9 is.
ik hoop dat ik hier gelijk in heb.

Terw-dan, ik het het direct proberen, vanacht in bed dacht ik daar ook aan..

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer gelukt.

Ik heb de hd aangesloten op het moederbord.
Daarna partition magic geinstalleerd.
En vanuit partition magic zag ik de rest van alle verloren gigabytes, die ik vervolgens opnieuw heb gepartioneerd.

In elk geval bedankt voor de reacties.
Pagina: 1