Niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Ik heb momenteel het probleem dat wanneer ik mijn computer aanzet, dat hij NIETS doet. Ik hoor mijn drives een zelftest doen, maar ik kom (op mijn beeldscherm blijft 'no signal' staan) niet verder, en ook niet naar mijn bios van mijn video kaart (s540, SIII) laat staan mijn bios van de mobo. Wanneer ik een harde reset geef, gebeurt dit pas wel.

Nu heb ik dit eerder gehad, en na het openhalen en wat frommelen aan mijn kaarten die ik er op dat moment in had heb ik dat probleem nooit meer gehad.
Ik heb sinds deze week een dvd speler en een Hollywood + kaartje er in zitten, en sindsdien gebeurt me dus weer het zelfde. Na weer gefrommel aan de kaarten, is me niet van het probleem verholpen...

Kortom... wie weet wat?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

IRQ conflict, klinkt het ...

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Oke,
Ik heb nu mijn mpg kaart in een ander pci slot gedaan, op aanraden van een vriend van me. Opstarten is nu geen probleem meer, in 1x draait ie de biossen er door heen, zonder eerst op de reset knop te klikken.
MAAR nu is in Windows mijn beeld ietwat onscherp! En flikkert het beeld een beetje.
Hoe kan dat dan?

Ik wil er nog even aan toe voegen dat dit vnl. op witte achtergronden voorkomt, dat flikkeren dan...

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
In tegenstelling tot bovenstaande, mijn computer start weer niet in 1x op.
Ook wordt het flikkeren erger, vnl bij harde schijf activiteit!

Help me, plz

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 17:45
Ik heb nu ook last van dit probleem ( na het aanzetten van de PC hoor ik de harddisk een zelf test doen en zie de lampjes van de cdrom-spelers branden maar voor de rest gebeurt er niks). Ik heb geen kaarten toegevoegd de laatste tijd dus een irq conflict zou het wel niet zijn. Wel heb ik vlak daarvoor mijn kast van binnen lopen stofzuigen ( toen hij uit was hoor( dit was misschien niet zo slim)). Zou iemand weten hoe ik dit ding weer draaiend kan krijgen.

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Dit klinkt misschien wat simpel maar rop eens echt alles eruit ook processor en geheugen en stop het er dan weer met beleid in miscchien maakt het een en ander niet goed contact.?? :?

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Dit zou heel goed je voeding kunnen zijn. Kijk eens of je met een andere pc de voeding uit kunt wisselen ofzo?

Het eerst niet willen doorstarten en naar een reset wel, is een symptoom van een voeding die het niet helemaal meer trekt... bij start-up vreet de pc veel namelijk.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 17:45
Is dit te veel voor een 230 watt voeding??

- TNT AGP video kaart
- SCSI kaart
- Netwerkkaart
- TV-kaart
- Geluidskaart
- 2 harddisks
- 1 cdromspeler
- 1 cd-writer
- Celeron 400@450
- 128 mbram

Verwijderd

ja dat is te veel voor 230 watt je, hebt tenminste een 3000 watt voeding nodig

Verwijderd

3000 moet natuurlijk 300 zijn :?

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik had hetzelfde onlangs. Had extra geheugen in m'n PC geprikt en toen wou ie niet meer opstarten. Beetje rommelen met kaarten, een modempje eruit en ineens deed ie het wel weer.
Tot vorige week zondag, toen mijn PC ineens vastliep. Uit en aanzetten, maar dat ging niet. Begint ineens m'n voeding te roken. Gewoon kats doorgebrand. Was ook maar een 125W voeding, dus was niet zo heel verwonderlijk met al het spul wat er in hangt. Heb afgelopen week maar een nieuwe 300W voeding gehaald, en nu doet ie het weer als een speer.

Probleem zal dus hoogstwaarschijnlijk de voeding zijn.

• blaatenator
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

'k denk ook dat de voeding het probleem is, maar je zou, als je kosten wil besparen, misschien eerst eens een bios-update willen uitproberen. Wil soms wel eens helpen...

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
dank dank. Hier kan ik iets mee. Echter, van het bios flashen zal moeilijk gaan, ik heb ooit al eens naar een update gezocht, en niet kunnen vinden.
Ik zit er nu aan te denken om maar een kaartje eruit te halen.
Ik momenteel:
SIIIS540(agp),
Sblaster Live!,
Ethernet kaartje,
Mpgkaartje,
2 harde schijven,
1 plextor 12/10 schrijvertje
en de pioneer 105s dvd speler.
Dit alles op een 200 watt. Dus ik kan me zo voorstellen dat dit te weinig is.
Is het niet gevaarlijk? Kan er niets doorbranden bij het volledig runnen van dit systeem?
Kan iemand ook tips geven aangaande het wellicht 'delayen' van boot sequence, waardoor de stroomgebruik wordt verspreid aan het begin?

edit:

was ik nog vergeten:
196mb sdram
pii (netjes @) 266

Verwijderd

ik zweer het je !
- TNT AGP video kaart
- SCSI kaart
- Netwerkkaart
- TV-kaart
- Geluidskaart
- 2 harddisks
- 1 cdromspeler
- 1 cd-writer
- Celeron 400@450
- 128 mbram

wil Wel op 230 watt

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Is overigens nogal een wezenlijk verschil hoor: van 200 Watt (welke ik heb) naar 230 Watt.

Pagina: 1