Toon posts:

Sweex wireless BB-router defect na firmware upgrade??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex wireless Broadband router (LB200010) en heb op deze in verband met problemen met Wanadoo (heel veel zaken niet bereikbaar enzo) de firmware van Sweex conform de handleiding geupgrade.
Precies gedaan volgens de site, geen problemen, voldeed aan de vereiste runtime, en kreeg na de upgrade de melding dat alles gelukt was. Daarna nog ruim gewacht met restarten, en alles leek in orde.

Na het upgraden was het echter helemaal niet meer mogelijk om via de router verbinding met het modem te maken. In de logfile stonden allerlei vage opmerkingen over 'modem hung up' enzo. Meldingen die ik daarvoor nog nooit gezien had. Het apparaat was met geen mogelijkheid meer werkend te krijgen.

Hierna de oude firmware er weer overheen gegooid die het weer in orde maken. Echter, nu krijg ik de router weer zover dat hij verbinding maakt (status scherm geeft aan PPPoE connected enzovoorts), maar lijkt het er op of de router bijna geen signalen meer doorgeeft aan de pc.

Rechtstreeks vanaf de pc met het modem communiceren lukt, en ik kan dan internet op. Maar als ik via de router wat probeer duurt het een eeuwigheid en lukt het 99 van de 100 keren niet om verder te komen dan de melding "pagina kan niet worden weergegeven".

Ook heb ik de netwerkverbindingen al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar niets schijnt te helpen.

Is de router gewoon kapot of zou er wellicht een instelling in de router niet goed staan die ik niet ken ?? Ik heb alles bekeken, maar moet zeggen dat ik niet bij alles volledig begrijp wat het is of doet.
Resetten van de router (zowel webbased als knopje achterop de router) heb ik al gedaan...

Ik heb elders gelezen dat de firmware van Edimax wellicht een optie zou zijn? Ik heb die gedownload, maar twijfel alleen om die te installeren. Aan de ene kant ben ik bang dan alles helemaal te verkloten, aan de andere kant lijkt het dat er weinig meer verkloot kan worden :)

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Robert