Zoek goede koptelefoon - Wie wil zijn ervaringen delen ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Topicstarter
Mijn koptelefoon is vanavond helemaal naar de haaien gegaan en nu ben ik op zoek naar een goeie liefst draadloze koptelefoon.

Merk maakt me niet uit......... hij moet wel goed de lage tonen (bass) aankunnen, vanaf 10hz ofzo (vanaf hoelaag gaat het eigenlijk :? ), en draadloos omdat ik gedoe met dat kabeltje nu wel eens zat ben, en moet natuurlijk comfortabel zitten
En de prijs, tja...... tot rond de 130 euro, moet natuurlijk niet te gek worden :z

Ik ben wel wat op internet op zoek gegaan naar tests met koptelefoons maar kan eigenlijk niet veel bruikbaars vinden, heb ook de GOT search gebruikt maar kon niks bruikbaars vinden (topics over dit onderwerp te oud)

Dus wie wil zijn ervaringen delen zodat ik een goede keus kan maken :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
Watvooreen je het best kan pakken weet ik niet zo zeer... Ik ben zelf zeer tevreden over een Technics, al heeft die wel 400 gulden gekost 3 jaar geleden (wordt mij gezegd :P) en die heeft'n snoer.
Verder is 10Hz um.... Een beetje laag :P Vanaf 20 kan je horen als je perfecte oren hebt, en dat wordt geproduceerd door extreem laagreikende subwoofers. Ik denk dat vanaf een Hz'je of 40 je kunt hopen dat een koptelefoon er iets van bakt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
Ja nou 10hz, ik weet het ook niet hoor.... :)
Ben een nOOb op audio gebied :z

De koptelefoon moet wel goed de bass/lage tonen ten gehore kunnen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ahwel, 10Hz ga je niet kunnen horen (min. 20Hz ;)), maar higher-end hoofdtelefoons gaan vaak tot ongeveer 5Hz.

Draadloos -- weet je 't zeker? Je hebt _altijd_ ruis met die dingen namelijk. Tenzij je voor een infrarood model gaat, maar daar kun je niet serieus meer rondlopen (line of sight nodig). Of een digitale en die zijn weer meteen duurder.

Met een draadje: zoek naar bijvoorbeeld de Philips SBC-HP890. Kost ongeveer 90 euro, zit heerlijk en klinkt goed.
Ik heb zelf een Sennheiser HD590. Zit ook geweldig en klinkt ook geweldig. Kost alleen wat meer, de gemiddelde winkel heeft 'm voor 180 euro ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
Draadloos en ruis,......hmm ja daar had ik nog niet over nagedacht, ruis kunnen we natuurlijk niet gebruiken :)

Een lang snoertje dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:21

scorpionv

This space for rent

Sennheiser HD 580 hier. Geeft een prima geluid, maar dat mag ook wel voor +- 180 (? bonnetje kwijt) Euro.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De meeste higher-end hoofdtelefoons hebben een snoer van 3 meter lang :) Da's lang genoeg voor de meeste mensen :) Desnoods koop of maak je een verlengsnoertje (ik heb er een van 5 meter, om nog aan het origineel van 3 meter te hangen, dus 8 meter snoer :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja kan ook voor de plantronics audio 90 gaan, heeft prima bass (20hz) en kost maar +/- 50 euro. Ik gebruik hem nu ook en hij geeft perfect geluid, cker bij films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:16:
ja kan ook voor de plantronics audio 90 gaan, heeft prima bass (20hz) en kost maar +/- 50 euro. Ik gebruik hem nu ook en hij geeft perfect geluid, cker bij films en muziek.
Mja. Neem jij die plantronics van jou eens mee naar een audiozaak en vergelijk 'm met een willekeurige hoofdtelefoon van Sennheiser/Beyerdynamic/AKG, en bepaalde Sony/Philips modellen (MDR-CD3000 en SBC-HP890 respectievelijk). Je zult vervolgens die plantronics in de meest dichtbijzijnde prullenbak gooien en met een nieuwe de winkel uitlopen.

(Ja, het verschil is zo groot.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04-2022
Beyerdynamic, de referentie!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat een site met een overzichtje van verschillende koptelefoons die ze getest hebben.

http://www.hifichoice.co....ory=HPH&subcategory=HDPHN

Ik heb zelf de Philips HP890 super apparaat zuivere tonen. Maar als het moet ook een lekkere bas ! De oorschelpen vind ik persoonlijk wat minder maarja het geluid is uber!

Btw dit kan je ook terug vinden in de search :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

in de consumentenbond hadden ze er pas een hoop getest, als je wilt kan ik dat wel ff voor je opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02

Flotter

Pelipper!

scorpionv schreef op 21 maart 2004 @ 01:07:
Sennheiser HD 580 hier. Geeft een prima geluid, maar dat mag ook wel voor +- 180 (? bonnetje kwijt) Euro.
Ik heb er ook 1 en ben er ook erg tevreden mee :)

Kostte mij f299,- (€135.68), was toen een redelijk gemiddelde prijs (issie duurder geworden? Ik zie vaker dat ie voor meer aangeboden wordt...)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een zeer teveden gebruiker van de Beyerdynamic DT250. Als ik me niet vergis rond de 170€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu (na wat schrik origineel) de Sennheiser HD500. Maar ben uiteindelijk blij te vermelden dat die helemaal niet dof klinkt of enkel maar bass uitpompt. Dus ben er zeer tevreden mee.

Hij zet je wel ongeveer 80-100€ achter en is een bedraad model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ScrooLoose schreef op 21 maart 2004 @ 00:58:
Merk maakt me niet uit......... hij moet wel goed de lage tonen (bass) aankunnen, vanaf 10hz ofzo (vanaf hoelaag gaat het eigenlijk :? ), en draadloos omdat ik gedoe met dat kabeltje nu wel eens zat ben, en moet natuurlijk comfortabel zitten
En de prijs, tja...... tot rond de 130 euro, moet natuurlijk niet te gek worden
Draadloos is altijd af te raden als je goed geluid zoekt. Betaalbare draadloze types halen het gewoon niet bij bekabelde types.
Ik ben wel wat op internet op zoek gegaan naar tests met koptelefoons maar kan eigenlijk niet veel bruikbaars vinden, heb ook de GOT search gebruikt maar kon niks bruikbaars vinden (topics over dit onderwerp te oud)
Gewoon in het forum van Head-Fi gaan zoeken. Die site gaat volledig over koptelefoons en is behoorlijk actief.
CyBeR schreef op 21 maart 2004 @ 01:24:
Mja. Neem jij die plantronics van jou eens mee naar een audiozaak en vergelijk 'm met een willekeurige hoofdtelefoon van Sennheiser/Beyerdynamic/AKG, en bepaalde Sony/Philips modellen (MDR-CD3000 en SBC-HP890 respectievelijk). Je zult vervolgens die plantronics in de meest dichtbijzijnde prullenbak gooien en met een nieuwe de winkel uitlopen.
Helemaal mee eens. Ik heb die Plantronics zelf ook en daarnaast 2 "echte" koptelefoons en de Plantronics komt niet eens in de buurt als het om serieuze muziekweergave gaat. Ik gebruik 'm alleen als ik persé een microfoon nodig heb.

Overigens is de vergelijking met bv. die Sony CD3000 niet echt reeel. Die Sony kost € 358 (bij Stassen). Voor dat geld heb je 7 Plantronics.

Kijk anders eens op de site van Jan Meier. Hij bouwt z'n eigen koptelefoonversterkers maar verkoopt ook koptelefoons voor, naar mijn idee, concurrerende prijzen. Daar staan zeker ook types van Sennheiser en Beyer bij voor minder dan € 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 07-09 22:34
Ik ben zelf tevreden bezitter van de al genoemde Philips SBC-HP890. Hij gaat geloof ik van 5-35000Hz, dus met frequentiebereik zit het goed. Het snoertje is vervangbaar (zit niet vastgebakken in de koptelefoon), dus je kunt er eventueel een 5m snoer aan hangen.

Het belangrijkste: hij klinkt gewoon goed. Naar mijn mening beter dan de (duurdere) concurrentie.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb dezelfde als de persoon hierboven en hij bevalt uitstekend. Lekker makkelijk als je snoer kapot gaat etc.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DiMension schreef op 21 maart 2004 @ 11:30:
Ik ben zelf tevreden bezitter van de al genoemde Philips SBC-HP890. Hij gaat geloof ik van 5-35000Hz, dus met frequentiebereik zit het goed.
Frequentiebereik zegt natuurlijk helemaal niks. Het feit dat een koptelefoon tonen kan weergeven die alleen een hond kan horen wil niet zeggen dat de kwaliteit van dat geluid ook OK is.

Afgezien daarvan staat die Philips (en z'n grote broer de SBC-HP910) inderdaad bekend als een goede koptelefoon voor het geld. Beide moet je voor minder dan € 130 kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb zelf de Ixos dj 1002 (ministry of sound) koptelefoon, luisterrijk ding, zit prettig en zeer goede geluidsweergave, ik heb hem bij Raf gekocht, daar kun je lekker luisteren en ze allemaal proberen.Dit raad ik je ook aan want het ligt er maar helemaal aan of de koptelefoon goed zit en of je hem goed vind klinken, dat kun je alleen zelf bepalen ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDJ 1000 Poineer .. ik draai ook maar als soms een spelletje of dvdtje aant zien ben dan zet ik hem ook op .. alleen prijzig maar ja loop je maar wat harder met je krantenwijkie 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Wanneer je "Bang for your buck" zoekt kan ik je Sennheiser zeker aanbevelen.

Ik heb nu zelf een HD 430, dat ding is al oud. Ik kocht hem in 89 en hij heeft nog steeds een perfect geluid, laag en hoog.

2 jar geleden waren de oorschelpkussens verteerd. Ik kon echter voor zo'n 10 euro nieuwe bestellen zodat ie weer als nieuw is.

BTW deze heeft indertijd een kleine 300,- gulden gekost maar dat haal je er zo uit. :)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 07-09 22:34
/downtime/ schreef op 21 maart 2004 @ 11:49:
[...]
Frequentiebereik zegt natuurlijk helemaal niks. Het feit dat een koptelefoon tonen kan weergeven die alleen een hond kan horen wil niet zeggen dat de kwaliteit van dat geluid ook OK is.

Afgezien daarvan staat die Philips (en z'n grote broer de SBC-HP910) inderdaad bekend als een goede koptelefoon voor het geld. Beide moet je voor minder dan € 130 kunnen krijgen.
Ik heb hem (de HP890 dus) voor 70 euro gekocht, en een vriend van mij ergens in de aanbieding voor 50 euro.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Met een Sennheiser HD570 kun je nooit de mist in gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele maanden terug een Sony TMR-RF850R koptelefoon gekocht.
Dit is een wireless FM koptelefoon met een soort van cradle als lader en zender (bereik 100 meter, maar in de praktijk zo'n 50 meter.

Hij koste 80 euro en is zeker niet slecht voor die prijs.
Ja je hebt af en toe ruis maar je kan wisselen van kanaal (3) en dan is het bijna altijd weg of zo zacht dat je het bij mijn favoriete muzieksoort (metal) toch niet hoort.

Het licht er puur aan hoe belangrijk je geluidskwaliteit vindt, persoonlijk draag ik hem toch enkel na 11 uur, voor de rest gebruik ik gewoon m'n boxen.

Mocht je geluidskwaliteit erg belangrijk vinden (de meesten zeggen wel van ja maar luisteren ondertussen gewoon naar 128kbps mp3s), dan zou ik of wachten of voor een normale koptelefoon gaan (met draad dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
CyBeR schreef op 21 maart 2004 @ 01:24:
[...]

(Ja, het verschil is zo groot.)
Dat in de prullenbak is ook overdreven, want welke microfoon gebruik je anders voor het gamen ?

Muziek gaat bijna altijd over mijn stereo, en gamen dat doe ik met die plantronics, daar is die wel goed genoeg voor.

Koptelefoon heb ik alleen nog liggen voor als ik idd veel muziek op mn koptelefoon wil luisteren.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

/downtime/ schreef op 21 maart 2004 @ 11:22:
[...]
Overigens is de vergelijking met bv. die Sony CD3000 niet echt reeel. Die Sony kost € 358 (bij Stassen). Voor dat geld heb je 7 Plantronics.
Hihi, yup. Vaak nog meer zelfs ;) Maar ik moest even zeker maken dat 'ie niet een Sony V-[5|6|7]00 zou proberen. Die zijn namelijk ook Knap Kut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sennheiser HD-540 Reference II hier. Perfect ding, zit heerlijk, slijt niet, snoer is vervangbaar en geluid is perfect (voor 300 gulden dan).
Absolute aanraders, de hd-serie van sennheiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Zoek eens naar reviews van de MDR-V900 van Sony. Wordt ook veel bij de radio en in geluidsstudios gebruikt. Ik heb hem zelf nu een paar maanden en ben er nog steeds zeer tevreden over. Hiervoor had ik een V700 en daarvoor een Samson.

Heb hem toendertijd ook vergeleken met dezelfde prijsklasse van Sennheiser, maar die waren me veel te schel en hadden totaal geen bas. Ook vergeleken met de HDJ-1000 van Pioneer, maar die klonk nog beroerder dan de V700 van Sony die ik al had.

Zelf gebruik ik hem voor muziek luisteren en DJ-en, voor beiden is hij perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:42

DataGhost

iPL dev

DiMension schreef op 21 maart 2004 @ 14:57:
[...]

Ik heb hem (de HP890 dus) voor 70 euro gekocht, en een vriend van mij ergens in de aanbieding voor 50 euro.
8)7 ik heb die ook, echt PERFECT :)
ik had hem voor 55 euro bij netonnet(.de) en daar kwam 25 euro verzending bovenop.. nog steeds 19 euro onder de adviesprijs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sennheiser HD-280 pro.
Klinkt lekker laag, en niet te héél hoog (precies mijn smaak !).

Ik zou zeggen, ga naar een vakman, en beluister ze even....

De HD-280 kostte mij zo'n 120 euro met snoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik heb een Philips HD890 en vind die OK voor films en spellen. Wat muziek betreft, is deze koptelefoon minder vermoeiend dan oordopjes/schelpjes/gemiddelde PC speakers.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Ik zou het inderdaad in de hoek van Sennheiser proberen. Sennheiser wordt veel gebruikt voor professionele toepassingen. Voor een lokale radiozender van ons waren alle koptelefoons en mics van Sennheiser.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
DiMension schreef op 21 maart 2004 @ 14:57:
[...]

Bij RAF zag ik hem laatst staan voor 50 euro, en ook bij Mediamarkt is hij 50 euro geloof ik.
Ik zelf heb er dik een jaar terug 80 euro voor betaald, en ben nog steeds erg tevreden over. Voor 50 euro zeeeeer goed!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kijk hier eens, allemaal headphone freaks bij elkaar :-)

http://www5.head-fi.org/f...8a31546f63dd843&forumid=2

Zelf gebruik ik de Sennheiser HD580 aan mijn echte audio-installatie, en de HD590 voor gebruik op mijn PC. De HD590 is kwa klank 'brighter' dan de 580. Als ik tussen deze 2 moest kiezen zou ik zeker voor de HD580 gaan.

Zowiezo zou ik niet voor draadloos gaan vanwege de al eerder genoemde nadelen. De 590 heeft slechts 1 draadje wat dus wel weer iets makkelijker is. De 580 heeft er 2 maar klinkt gewoon strakker. Deze kon ik, ik dacht voor €125 kopen bij RAF in de uitverkoop weken enkele jaren terug. Ben ik nog steeds erg happy mee.

Maar goed er zijn natuurlijk nog meer goede merken hoor, zoals Grado, AKG, BeyerDynamics etc.

Kijk ook of je een gesloten of open systeem nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Ik ben gewoon ergens een beetje gaan luisteren naar verschillende koptelefoons. Kun je ook nog kijken welke het beste aan jouw smaak voldoet. Zelf heb ik de AKG K240 studio genomen, gewoon omdat hij het meest naturel klonk. Ook met een snoertje eraan dat makkelijk te vervangen is mocht je eroverheen rijden met je bureaustoel :P

Heeft iets van 130 euro gekost gok ik (geen zin om bonnetje te zoeken nou :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:04
Ik heb de Philips HP800, en die zit echt perfect hoor. Die zit echt helemaal om je oren heen, dus je hebt geen last van pijnlijke oorschelpen wat ik altijd heb. Verder is ie ook lekker zacht en het geluid is prima. Alleen kwa bass is het wat minder, maar als ik bass wil dan zet ik m'n subwoofer wel aan. Ik heb alleen geen idee wat ie kost, want ik heb hem met de kerst gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 15:26

ThaHandy

Discovery Channel

nadat mijn Vivanco SR 950 naar de haaien is, een overdeel wat volgens hun niet vervangen kan worden |:( (wat wel kan en maar beter een nieuwe kan kopen) iemand nog een defecte 1?
Afbeeldingslocatie: http://www.geizkragen.de/img/150/22314.jpg

ben ik opzoek naar een vervangende

welke van die philips/Sennheiser(gaan lang mee ;) ) zit lekker op et hoofd 3mtr snoer en bedekt kompleet je oren (niet mijn oren raken zegmaar) zoals mijn vorige koptelefoon :)
budget ~100 euro

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 25-03-2004 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:40

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Ik heb nu de Sennheiser HD 200
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/hd200.jpg
Deze koptelefoon vult qua prijs het gat tussen de hifi koptelefoontjes en de professionele koptelefoons. Het geluid is neutraal, geen overdreven bas, stemmen klinken helder en met detail. De pasvorm is goed, de kussens gaan over je oren en ook de hoofdband is gepolsterd. De hoofdband is redelijk flexibel, dit maakt het wegdraaien van een schelp (DJ's) makkelijk. Hij weegt erg weinig (absoluut pluspunt) wat op de langere termijn voor meer comfort zorgt. Sennheiser geeft op dat de demping van omgevingsgeluid goed is, maar dat valt mij wat tegen.

Mocht je echt het beste van het beste willen hebben dan moet je de Beyer dynamic DT 770 pro hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.com/standard/images/small/dt770pro_sm.jpg
Hij is nogal vrij duur maar dan heb je wel het beste van het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJoxer schreef op 25 maart 2004 @ 01:44:

Nou, als dat het beste van het beste is dan vind ik 'm prijstechnisch gezien toch nog wel te doen met z'n 175€.

Wat ik ook wel een puntje vind om naar te kijken, is de kwaliteit van het kabeltje. Met m'n sennheiser (weet niet van buiten welk type) heb ik daar genoeg problemen mee gehad. Kabel al 2x vervangen en hoppa, na 2 maanden al weer slecht contact :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kav
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Kav

Een Sony MDR-V900 of V700, veel beter is er niet. Ik heb zelf de 900 en ben er heel erg tevreden mee. Wordt ook heel vaak in de studio gebruikt door geluidstechnici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitMeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02-2019
Het blijft gezegd - zelf luisteren naar muziek die jij meebrengt is nog steeds het belangrijkste.

Ik heb zelf de Sony MDR-V600 - zéér tevreden over. Speciaal die gekocht en de duurdere Sennheiser laten liggen want ik wilde dichte schelpen hebben - die Sennheiser was open, zat trouwens als een veertje! - omdat ik mijn directe buren niet wilde storen (lees: ik gebruik hem op mijn werk en 's avonds als iedereen al lig te slapen).

Nogmaals - zelf luisteren

My 2c
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/180x180/MDRV600.jpg

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik al jaren sennheisers. die zou ik nemen als ik jou was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:42

DataGhost

iPL dev

TheJoxer schreef op 25 maart 2004 @ 01:44:
*KNIP*
daar valt over te twisten 8)7 mijn pa heeft een Stax, die klinkt toch echt wel goed :) dat is een elektrostatische hoofdtelefoon, met een eigen versterker erbij
in het blad audiovision (oid) werd ie beoordeeld met 80+ klankpunten, pas gevolgd door een 'normale' hoofdtelefoon rond de 65 punten, en daar zitten een heleboel vlak bij elkaar... die beyerdynamic is een ouwetje, mijn pa had een DT-990 (30 jaar geleden ja !! iets stuk gegaan, RIP) en de DT-770 is dezelfde maar dan gesloten..... dus daar zit weinig nieuws aan

iig over de stax... ik neem er maar ff de Omega uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.stax.co.jp/JPG/007-12.jpg

Type: Push-pull Configuration Electrostatic Headphone
Frequency Response: 6---41,000Hz
Impedance: 170KOhms (10kHz)
Sound Pressure Sensitivity: 100dB/100Vr.m.s. Input/10kHz
Bias voltage: 580VDC
Ear Pads: Crafted from high quality natural leather for durability and comfort.
Cable: Low capacitance wide format with 6 parallel PC-OCC (Pure Crystal Ohno Continuous casting) conductors.
Weight: 365g without cable.

die kost dan wel 4500 euro inclusief buizenversterker 8)7

Stax website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dataghost schreef op 25 maart 2004 @ 06:38:
[...]
die beyerdynamic is een ouwetje, mijn pa had een DT-990 (30 jaar geleden ja !! iets stuk gegaan, RIP) en de DT-770 is dezelfde maar dan gesloten..... dus daar zit weinig nieuws aan
Dat valt wel mee hoor. De DT770, DT990 en de nieuwe DT880 zijn niet zo heel geweldig lang geleden geintroduceerd. Wel was er voor de huidige DT880 een totaal andere met hetzelfde typenummer. Dus dat is dan waarschijnlijk ook het geval geweest met de 990.

edit:

Opgezocht, het is zo :) (bron)

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 25-03-2004 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarTAC schreef op 22 maart 2004 @ 11:21:
[...]

Bij RAF zag ik hem laatst staan voor 50 euro, en ook bij Mediamarkt is hij 50 euro geloof ik.
Ik zelf heb er dik een jaar terug 80 euro voor betaald, en ben nog steeds erg tevreden over. Voor 50 euro zeeeeer goed!
Ik was net bij de mediamarkt en daar is hij 89,- :'( Mijn budget ligt eigenlijk meer rond de 50/60 euro. Wat is RAF eigenlijk ? Iemand een idee waar ik de HP890 voor rond de 50/60 kan krijgen ? En zo niet; wat zou ik voor dat bedrag het beste kunnen kopen. Ik wil er vooral muziek (trance) mee beluisteren. Zie door de bomen ff het bos niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
sennheiser heeft een nieuw draadloos instapmodel voor mensen met kleiner budget

de Sennheiser RS 120 http://www.hear.nl/cgi-bi.../index.cgi?nieuws_id=1861 reviewtje

op kieskeurig.nl zie ik een prijs van tussen de 90 en 100 euro .... toch niet te veel voor draadloze sennheiser dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR net de Beyerdynamic DT770PRO besteld :) (Niet beinvloed door dit topic overigens, maar ik heb nu pas weer genoeg geld enzo ;))

Roobje: Kijk eens bij Correct in Rotterdam. Daar hebben ze 'm voor € 59,- incl. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sennheiser. Super kwaliteit en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik heb zelf de Sennheiser HD 497
http://www.headphone.com/...D=26&productID=0020080497

+/- 1 jaar geleden gekocht voor 79,95 (dacht ik) pleuro bij MegaPool.

Ben dr zelf erg tevreden mee, gewoon goed voor niet al te veel geld :D

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Sennheiser HD500 Hier. Perfect ding voor 90 euro.
Je moet niet te dure hoofdtelefoon kopen als je Stereo of alle kabel/Uitgangen van middelmatige/Slechte kwaliteit zijn.
Hoe duurder de koptelefoon deste meer hoor je hoe slecht je stereo is. Of je moet gewoon al goede apperatuur hebben.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen audiofiel, maar een opmerking bij bassen in een hoofdtelefoon:

Is de golflengte van een laag signaal (< 50Hz) niet te groot om in een koptelefoon te kunnen weergeven? Dat is toch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:42:
Geen audiofiel, maar een opmerking bij bassen in een hoofdtelefoon:

Is de golflengte van een laag signaal (< 50Hz) niet te groot om in een koptelefoon te kunnen weergeven? Dat is toch niet mogelijk?
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Geluid is en blijft gewoon een trilling, ook bij lage tonen. Omdat de driver erg dicht bij je oor zit, kun je ook die trilling oppikken. Het zou inderdaad niet gaan als de driver een eindje bij je oor verwijderd was, zoals een speaker. De driver zou de tonen dan wel reproduceren (want hij trilt gewoon 50x per seconde heen en weer), maar je zou ze niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de HD25-SP (goedkope *kough* versie van de HD25). Kheb'm iets langer dan een jaar en ben er erg tevreden over. Het is een gesloten headphone dus ik hoor de omgeving echt nauwlijks tot niet.
Kheb niet erg veel vergelijkingsmateriaal maar ben er toch heel erg tevreden over. Wel wat meer bass dan andere headphones maar dat vind ik wel prettig als ik d&B luister.

Hier een draadje erover Sennheiser HD25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op 21 maart 2004 @ 00:58:
Mijn koptelefoon is vanavond helemaal naar de haaien gegaan en nu ben ik op zoek naar een goeie liefst draadloze koptelefoon.

En de prijs, tja...... tot rond de 130 euro, moet natuurlijk niet te gek worden :z

Dus wie wil zijn ervaringen delen zodat ik een goede keus kan maken :)
Sennheiser RS65

FM-draadloze half gesloten hoofdtelefoon

- Licht en zeer comfortabel model
- Velours oorkussens
- Werking 864 MHz
- Signaalruisverhouding: typ. 68 dBA
- Frequentiebereik: 20-20.000 Hz
- Max. geluidsniveau: 100 dB
- minder kans op storing HF signaal
- Automatische afstemfunctie
- Geïntegreerd audiofilter
- Schakelbare Surround Sound geluid
- Twee sets onafhankelijk in 1 ruimte te gebruiken
- 2 batterijen tegelijkertijd kunnen laden
- Bij terugplaatsen van ontvanger op zender wordt batterij herladen
- Oorkussens en batterij los leverbaar
- Standaard meegeleverd 2 accu's
- Reikwijdte: tot 100 meter
- Werkingsduur accu ca. 4 uur
- Gewicht ca. 160 g met zender T40
- Afmetingen 23.4 x 20.7 x 14 cm
- kleur zwart

*** 2 jaar garantie ***

Optioneel leverbaar:
- Extra hoofdtelefoon HDR65
- Extra accu BA151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoofdtelefoon kost wel wat euries 165 maar dan heb je wel wat er zijn er van dit merk die nog luxer zijn gr Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik moet zeggen mijn Sennheiser HD497 doet het nog steeds gewoon goed..
Ik heb wel een voordeel die hele hogen tonen hoor ik haast niet, omdat ik die niet kan horen (ivm.. hoge tonen doof)

Hij kostte mij toendertijd €80 , maar je kan hem tegenwoordig voor €69 krijgen.

Verder wou ik graag weten, in welke prijsklasse de TS zoekt.. Het kan namelijk zo te zien behoorlijk verschillen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ik heb de hd 457, is leuk geluidje drukt alleen tegen je oorschelpen aan :/

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Laatst online: 28-07 00:14

RLB

E Pluribus Unum

CyBeR schreef op 25 maart 2004 @ 21:54:
[...]

Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Geluid is en blijft gewoon een trilling, ook bij lage tonen. Omdat de driver erg dicht bij je oor zit, kun je ook die trilling oppikken. Het zou inderdaad niet gaan als de driver een eindje bij je oor verwijderd was, zoals een speaker. De driver zou de tonen dan wel reproduceren (want hij trilt gewoon 50x per seconde heen en weer), maar je zou ze niet horen.
Volgens mij is dat niet mogelijk omdat de lengte van een geluidsgolf met een erg lage frequentie niet in deze kleine ruimte past. Kan zijn dat ik er nu volledig naast zit hoor, maar zoiets staat me ergens van bij en ten tweede, onder de 20 herz kun je niet waarnemen door te horen, hooguit te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RLB schreef op 25 maart 2004 @ 22:19:
[...]

Volgens mij is dat niet mogelijk omdat de lengte van een geluidsgolf met een erg lage frequentie niet in deze kleine ruimte past. Kan zijn dat ik er nu volledig naast zit hoor, maar zoiets staat me ergens van bij en ten tweede, onder de 20 herz kun je niet waarnemen door te horen, hooguit te voelen.
Dat hoeft ook niet, lijkt me. Je oorbuis is ook niet bepaald lang, tenslotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niets met de ruimte te maken, dan zou je een toon van 100 megahertz ook niet kunnen horen via een koptelefoon omdat deze toon te laag is :) . De golflengte past met zijn 3 meter ook niet in een koptelefoon.

stom, verschil in golflenget bij geluid en radio is de geluidssnelheid, iets ven 335 meter/s en lichtsnelheid van ±300 km/s

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Laatst online: 28-07 00:14

RLB

E Pluribus Unum

CyBeR schreef op 25 maart 2004 @ 22:38:
[...]

Dat hoeft ook niet, lijkt me. Je oorbuis is ook niet bepaald lang, tenslotte :)
Nee, precies. Maar als je (normale) speakers neerzet, en met name subwoofers, dan past een golf van zo'n lage toon wel (mits je geen te klein studentenkamertje hebt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bij Megapool hebben ze sinds een paar dagen de Philip HC200 koptelefoon in
de aanbieding voor €35. Ik heb em gekocht en ik moet zeggen dat hij het voor die prijs zeker waard is.

ff wat specs van de doos:

Infrarood: bereik tot zo`n 7 meter ( getest en de mijne pakt zelfs een kleine 8m)
Het zendertje geeft (als je hem in een goede hoek zet) bijna volledige dekking
op mijn rechthoekige kamer. Binnen dit reikveld is het geluid dus ook ruisloos.
Daarbuiten krijg je last van ruis wat niet verwonderlijk is....

18-20000 Hz

Batterijen: 2* AAA... deze gaan zo`n 15 uur mee.
Je krijgt er trouwens 2 oplaadbare batterijen bij van Philips (1,2v - 550mah).
Hij doet het uiteraard ook op de 1,5v batterijen (kheb er nu duracells inzitten)
Daarnaast zijn de batterijen op te laden IN de koptelefoon. Deze sluit je met een snoertje aan op het zenderte...en laden maar.

Gewicht: Zou het niet weten, maar op mijn hoofd vind ik em niet zwaar. Hij zit goed stevig om je oren en je merkt weinig van omgevingsgeluiden.

Ik heb em rechtsreeks aangesloten op de achterkant van mijn pc (splitter-minijackplug) En de bas met 10% verhoogt in windows en het geluid is ZEER goed te noemen....

Ik moet wel zeggen dat ik mijn oude sennheiser (6 jaar oud ofzow) toch net iets beter klinkt met bass en mede omdat hij een snoer heeft...maja....betaalde ik toen ook een paar honderd harde guldens voor..

ik zou zeggen.....zoek een mooie koptelefoon uit en laat ons weten hoe die bevalt!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 08-09 16:28
Ik ben ook op zoek naar een goede koptelefoon en m´n budget ligt rond de 50 euro.. Nu heb ik al een paar keer iets gelezen over de Creative HQ-1300.. Deze kost dacht ik iets van 40 euro en schijnt een zeer goede prijs/kwaliteit af te leveren.. Iemand al ervaring met deze koptelefoon???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Als je 50 euro hebt, koop dan bij Mediamarkt de Philips HP890. Die is het geld dubbel en dwars waard. Zoek maar op GoT/google, je zal enkel positieve ervaringen vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Altec Lansing AHS - 502, zeer tevreden en maar voor 20 € :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Ik ben al tijden op zoek waar ik de Amphony 2500 (Digitaal 5,8GHz wireless) kan kopen. Helaas geen succes. Weet iemand misschien waar ze Amphony verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
Ik heb zelf ook de Philips SBC HP890 en het geluid is inderdaad prima. Het enige nadeel van deze koptelefoon vind ik alleen dat hij nogal groot is, zowel de schelpen als de band over je hoofd. Verder zit hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Laatst online: 11-09 21:17
Heb de Sennheiser HD 433

Zeer goed geluid en tevens een groot bereik

Afbeeldingslocatie: http://www.smhifi.com/Images/Sennheiser/hd433.jpg

en voor een leuke prijs...
Wat mij heel erg aanspreekt het is toch een koptelefoon met grote oor-schelpen maar toch geen "Bomfunk Mc's - Free styler" koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

/downtime/ schreef op 21 maart 2004 @ 11:22:
[...]

Draadloos is altijd af te raden als je goed geluid zoekt. Betaalbare draadloze types halen het gewoon niet bij bekabelde types.
offtopic: zelfde met muizen, een echte gamer zal altijd voor een bedraadde muis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 11:11

Wom

Zijn er mensen die ervaring hebben met de AKG K240 studio ? Ben hier erg in geinteresseerd en ben benieuwd naar ervaringen. Tevens zou willen weten waar ik deze eventueel online zou kunnen bestellen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
headphone.com

Geven een leuke beschrijving van de hoofdtelefoon en je kan hem evt. ook bestellen (is wel uit amerika, dus hoge verzendkosten en invoerrechten en btw).
Je kan ff op kieskeurig.nl kijken, mischien dat je daar een nl dealer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De Europese merken (Sennheiser/AKG/Beyerdynamic/etc) kun je beter in Europa kopen. In Amerika zijn ze duurder en moet je bovendien verzendkosten en invoerrechten betalen.

Alleen de Amerikaanse merken (Grado/Koss/Etymotics/etc) kun je soms beter daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ik heb mijn AKG inmiddels in bestelling. Heb hem hier gevonden in Nederland : http://www.tach-tally.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

heb zelf de hd570 en daar ben ik heel tevreden over.
die beyerdynamic dtx900 lijkt me ook heel fijn.
zowiezo een open koptelefoon raad ik je aan, vind gesloten echt zo brak klinken.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifibitz.co.uk/uploads/products/std/2681_dtx900_bg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kyodensha.com/YmImagHead/ZEN-HD570%5B1%5D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Weer een tevreden Beyerdynamic DT770 gebruiker aan het woord ;)

Ik heb de afgelopen jaren heel wat koptelefoons opgehad en de meesten langer dan een week beluisterd met allemaal soorten muziek, maar tot nu toe wint de Beyerdynamic het glansrijk.

Mijn ervaringen tot nu toe:

* Beyerdynamic DT770: "Wow... wat is dit" toen ik 'm voor het eerst opzette. Hoog, mid, laag, subbbblaag, het is er allemaal en allemaal ook nog in de juiste verhoudingen. Waarschuwing: kan verschrikkelijk luid zonder vervorming, denk om je oren; hij staat altijd luider dan je denkt.

* Sennheiser HD565 "Ovation": Wordt niet meer gemaakt, maar deze komt dicht in de buurt van de Beyerdynamic DT770 en persoonlijk vind ik 'm beter(!!) dan de HD580. Uitstekende detaillering.

* Sennheiser HD265: Zeer directe, maar voor referentie doeleinden zeer geschikte, gesloten koptelefoon. Overdrijft niks, duidelijk.

* Sennheiser HD580: Klinkt goed, maar alles nét niet 'af'.

Overig:
* Philips SBC-HP890
* Sennheiser HD280
* Sennheiser HD570
* Ixos "welk hoog?" DJ 1002
* nog wel wat Sony, nog meer Sennheiser, maar type vergeten

Ik hoop ooit nog eens wat AKG koptelefoons rustig te kunnen beluisteren, het schijnt dat die ook zéér goed zijn (mag ook wel voor die prijs)

Een goeie tip: neem geen draadloze koptelefoon. Ook een lang snoer is vervelend als je bijvoorbeeld veel zit te computeren (ik reed altijd over het snoertje heen met de bureaustoel). Een krulsnoer is dan wel handig (rara, wat heeft Beyerdynamic :P)

Kijk ook even of je zelf een open of gesloten koptelefoon wilt. Als je moeder altijd mee loopt te genieten van je muziek is het misschien een idee om een gesloten koptelefoon te nemen.

In principe zijn alle koptelefoons boven de 100 euro het beluisteren wel waard en is het dan alleen nog maar wat jij "lekker" vind klinken. Als je gaat kopen dus eerst ff beluisteren. Bij Feedback Utrecht heb ik de mijne gehaald en daar laten ze je lekker pielen met de koptelefoons en een cd-speler. Ideaal.

Aanraders:
Gesloten: Beyerdynamic DT770 pro, Sennheiser HD280
Open: SennheiserHD570/HD580, Beyerdynamic DT990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

AudiRS4 schreef op 14 mei 2004 @ 13:21:
Ik heb mijn AKG inmiddels in bestelling. Heb hem hier gevonden in Nederland : http://www.tach-tally.nl
Ik heb hem binnen :) Dat ding is superlicht, valt gelijk op. Zal vanavond mijn bevindingen wel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb een goeie koptelefoon

leuk he 7(8)7

Okee ff sereneus :)

Het is een Typhoon multimedia for living
Ook aansluitbaar aan je USB (trilt op de bas) :P
17 euro ofzo :P

*incl koppijn*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arend71
  • Laatst online: 30-08 15:25

arend71

Audionut

AKG fan hier. Heb zelf de k270 playback. Is een gesloten koptelefoon met aan beide kanten 2 speakertjes. Wordt nog steeds heel erg veel in studio's gebruikt! Volgens mij niet meer leverbaar als je de catalogus ziet maar heel veel goede hifi zaken kunnen er nog wel aankomen. Supergoed, strak geluid, heel erg veel laag maar wel realistisch. het voordeel van een gesloten koptelefoon is dat achtergrond geluid bijna niet meer kan binnendringen en je omgeving hoort bijna geen geluiden uit je koptelefoon komen. Sennheiser heeft een concurrent voor deze koptelefoon gemaakt, dat was toendertijd de hd250 linear (geluid was ook super maar ik vond hem minder lekker op mijn hoofd zitten). Misschien bestaat deze nog wel gewoon overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 10-09 23:33
Philips SBCHP1000:

Zie hier

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E5N636597RO9/picserver.jpeg

voor de prijs een erg goede koptelefoon en kan zeer goed meekomen met de hooftelefoons in die prijsklasse.

de sensheiser 555/595 zijn ook in mijn inzicht ook voor de prijs zeer goede koptelefoons.

[ Voor 13% gewijzigd door _Drake_ op 19-05-2004 12:00 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op 25 maart 2004 @ 21:11:
* CyBeR net de Beyerdynamic DT770PRO besteld :) (Niet beinvloed door dit topic overigens, maar ik heb nu pas weer genoeg geld enzo ;))
Inmiddels ook (al een tijdje ;)) binnen. Geweldig ding. Als er ook maar een beetje bass in je muziek zit, vindt deze hoofdtelefoon 'm :) (Oh, en de hogere tonen zijn er ook nog ;))

Next up: headamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 13:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Zag net een aanbieding in de folder van de 8) shop; jvc HA-G11 koptelefoon voor 10 euro 8)7
alleen ik kon geen enkele review of test vinden van die ding alleen op de site
van jvc staat wat info :

freq range : 18hz-22khz
driver unit : 30mm
impedance : 32 ohms - 50mW
sensitivity : 98dB / 1mW
gewicht : 150 gram

Kan ik deze gewoon op mijn audigy 2 aansluiten zonder versterker tussen?
Is wel handig af en toe als je nog snachts aan het gamen bent........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 10-09 23:33
Erkandude schreef op 19 mei 2004 @ 20:30:
Zag net een aanbieding in de folder van de 8) shop; jvc HA-G11 koptelefoon voor 10 euro 8)7
alleen ik kon geen enkele review of test vinden van die ding alleen op de site
van jvc staat wat info :

freq range : 18hz-22khz
driver unit : 30mm
impedance : 32 ohms - 50mW
sensitivity : 98dB / 1mW
gewicht : 150 gram

Kan ik deze gewoon op mijn audigy 2 aansluiten zonder versterker tussen?
Is wel handig af en toe als je nog snachts aan het gamen bent........
alles onder de 50 ohms is aan te sluiten zonder een verterker (daarboven kan ook maar dan treed er verlies in geluidskwaliteit op )

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat iedereen het hier over grotere koptelefoons (met een band over het hoofd) heeft. Zelf bevallen gewone oordopjes me beter. Ik heb gewone wat duurdere sony oordopjes. Zover ik gehoord heb klinken ze ook beter dan iets duurdere gewone koptelefoons. Maar natuurlijk is dit voornamelijk een persoonlijke kwestie

Met name het gewicht en de harde (strakke) bassen vind ik een voordeel. Het is ook veel makkelijker om even 1 oordopje in te doen als je even ergens anders naar wilt luisteren. Het is echter wel een nadeel dat de meeste kabels wat korter zijn, zo tot 2 meter dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Zoals je zelf zegt " een persoonlijke kwestie" en in dit topic zitten voornamelijk
mensen denk ik die een koptelefoon net wat fijner vinden; ik persoonlijk ook,
lekker lage bas en ruimtelijk geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt lekkere bassen op je oren wil hebben, neem dan een pioneer,
de hdj1000:

Headphone
In keeping with their legacy of bringing high-end quality products to market, Pioneer has done it again with another release - new HDJ-1000 headphones. While primarily targeted towards the Professional DJ, these stunning headphones will appeal to all serious music consumers. Whether you are a DJ, Studio Musician, Sound Engineer or just an avid listener of music, the HDJ-1000 is the answer to all your headphone needs.

* Type: Tightly closed dynamic headphones
* Frequency Range: 5 to 30,000 Hz
* Impedance: 40 Ohm
* Maximum Input: 3,500 mW
* Output Sound Level: 107 dB/mW
* Unit Type: 50 mm dome
* Plug: 3.5 mm 3P mini plug (gold-plated)
* Weight: 270g (excluding cord)
* Accessories: 06.3 mm 3P plug adapter with screw & carrying bag
* Connection cord: 3.94 ft long single coiled cable (approx. 9.84 ft when straight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

WAA 8)7 dat ding is 230 euro! daar koop ik 23 van die jvc dingen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar hij wilde toch laag uit z'n hoofd-telefoon hebben???
Tis idd een hele investering...(209,- bij http://www.feedback.nl)
De specs spreken voor zich...

Verwijderd

Ik weet dat de topic vrij oud is maar dit moest ik toch ff delen, Beyer DT 660 voor 90! euro gekocht bij de Saturn in duitsland, in nederland +/- 200 euro! Dus mensen aan de grens.... :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

yeah ik heb mijn DT770 ook een stuk goedkoper uit de UK gehaald. 'k weet niet wat dat is hier in nederland maar... :P

Verwijderd

Omdat ik muziek maak, ben ik toch maar weer over gestapt op met bedrading, met infrarood is de actie radius beperkt, maar het geluid klinkt beter dan met radiografisch vind ik, met radiografisch had ik echter wel het probleem dat die koptelefoon niet met computers gebruikt kan worden.

De radiografische koptelefoon ligt nu niks te doen, gooi hem dan maar weg denk ik. (Nieuw in doos, kan zo prullenbak in wegen niet te gebruiken aangesloten op de computer.) Computers veroorzaaken een hele hoge frequentie en die frequentie zit in de band van de zender.

Let dus op! Kan je hem gebruiken met de computer erop aangesloten.

Nu heb ik een flut koptelefoon van 6 euro 95, en jaah als het op die koptelefoon goed genoeg klinkt, dan weet ik tenminste dat het op duurdere modellen beter zal klinken, en dat het stereobeeld nog dieper is.

Kortom, maak je muziek, ga dan aan het werk met flutkoptelefoon bij het afmixen, of zelfs al tijdens het maken. Vervolgens moet je ook nog over flut speakers gaan fine-afmixen en dan wat betere speakers.

Alleen jammer dat ik nog niet zo goed ben in muziek maken. Dit is het liedje van vandaag met die flutkoptelefoon gemaakt, ik ben nu alleen nog maar klaar met de algemene schets van het liedje, fine mixen moet nog, dat zul je duidelijk horen. (Niet op die flutkoptelefoons.)
your saterday night dancetreatment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier een AKG K-240DF. Fantastisch ding dat veel in de studiowereld gebruikt wordt. Iemand in deze topic zei dat ie de K-240 studio heeft gekozen omdat ie zo neutraal klinkt, en de K-240DF is een diffuse field headphone met 600Ohm impedantie die echt op studiowerk is gericht met z'n neutrale klank.

Veel mensen vinden dit soort headphones 'saai' klinken omdat het een minder goeie opname niet verdoezelt, maar dat zijn meestal mensen die gewend zijn aan lekker veel bass en flink wat hoog. Een geluid waar bepaalde merken (ik noem geen namen) op inspelen met wat commercieler gerichte headphones. Die laten bijna elke opname lekker klinken, voor die mensen die van die sound houden.

Er zijn mensen die hun K-240 model al 20 jaar hebben dus hij gaat nog wel even mee denk ik :P Ik heb 'm nu ruim 2 jaar en ben er enorm tevreden over :)
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 23:38:
Kortom, maak je muziek, ga dan aan het werk met flutkoptelefoon bij het afmixen, of zelfs al tijdens het maken. Vervolgens moet je ook nog over flut speakers gaan fine-afmixen en dan wat betere speakers.
Hier ben ik echt niet mee eens. Slechte weergevers zijn er legio, en ieder daarvan is het op een andere manier. De ene vervormt bij bepaalde frequenties, de andere weer bij andere frequenties, de een heeft daar en daar een dip of piek in de curve zitten, en de ander weer ergens anders, etc... Je kan er dus echt geen pijl op trekken hoe je opname uiteindelijk klinkt als je zo'n beroerd ding als referentie gebruikt. Je moet gewoon mixen op een zo neutraal mogelijke weergever. Daarna kun je altijd nog checken of het op minder goeie setjes (lees: de autoradio's en portable zut waar 80% van de mensen naar luistert) ok klinkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Exirion op 26-09-2004 00:10 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die een Stanton Dj Pro 2000s hebben?

Ik zoek een nieuwe koptelefoon die stevig is maar ik heb geen behoefte om meer dan 100 euro te gaan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
ik heb zelf nu sinds enkele dagen een Philips HP890, en ik wil geen andere meer, wat een geluid komt daar uit zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc00t schreef op 26 september 2004 @ 01:11:
ik heb zelf nu sinds enkele dagen een Philips HP890, en ik wil geen andere meer, wat een geluid komt daar uit zeg :9
Yupz, ik heb uhm ook, rechtstreeks op een Creative Audigy Player. Niet ideaal versterkt ofzo, maar haast geen ruis. Het geluid klinkt heel erg strak en hij zit heel comfortabel op het hoofd, je voelt ondanks zn grootte haast niet dat je uhm op hebt (al vaak gehad dat ik weg wil lopen, maar vergeet de hoofdtelefoon af te doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een AKG K301 op m'n hoofdje zitten, heerlijk ding. Wel met kabel, maar errug lange kabel dus niks last 8). Weet wel niet wat'k er voor betaalt heb :? maar toch geen 200€ hoor, zou dat heus wel gemerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 13:23
Heb zelf een HD570, heerlijk ding, toendertijd vergeleken met een AKG in dezelfde prijsklasse maar vond daarvan het geluid te schel.

Waarom heeft niemand het hier over een merk als Stax?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

technopeuter schreef op 26 september 2004 @ 02:45:
Heb zelf een HD570, heerlijk ding, toendertijd vergeleken met een AKG in dezelfde prijsklasse maar vond daarvan het geluid te schel.

Waarom heeft niemand het hier over een merk als Stax?
Omdat stax buiten de prijsklasse ligt die de gemiddelde tweaker overheeft voor een hoofdtelefoon ;) Al zou ik er graag een hebben. Of een Sennheiser Orpheus :9 Maar goed die laatste is duurder dan een kleine auto :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat 'n slimme opmerking technopeuter iedereen heeft hier 2k+ over voor een koptelefoon namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een Sennheiser HD595.
Ik gebruik hem ook vaak op mijn pc. Nu raden mensen mij een "koptelefoonversterker" aan.
Omdat mijn audigy2 niet sterk genoeg is om alles te kunnen leveren.
Ik krijg deze versterkers niet gevonden. Kan iemand mij helpen in mijn zoektocht?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 21:14 ]

Pagina: 1 2 Laatste