Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Zo ja voer dan even een test uit met een tooltje van de fabrikant en kijk of er iets mis mee is.
ARME AOW’er
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 00:52 ]
Verwijderd
Kabel is idd ook een optieVerwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:52:
Jumpersettings goed? Andere kabel geprobeerd? Werkt de harddisk in een andere computer wel?
Edit: Zijn kabelproblemen etc logisch als hij er zomaar mee ophoud? Er is niets veranderd aan de kabel, toch? Ga zoizo wel ff testen hoor... Jumpersettings heb ik zoizo niets aan veranderd, hij hield er dus zomaar mee op.
Er komen nu ook soms vreemde geluiden uit m'n pc, lijkt het, maar die zouden ook van een Fan kunnen zijn. Recover sw zal natuurlijk wel de disk moeten kunnen aanspreken
[ Voor 41% gewijzigd door PanMan op 21-03-2004 00:55 . Reden: Nu al meer reacties.. ]
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
Verwijderd
Ik had vandaag namelijk hetzelfde probleem met een Maxtor 30 GB. Waarschijnlijk storing in de IDE kabel. Met een andere werkt ie weer goed
Ja ik had vandaag een klant waarvan de hdd niet meer herkend werd, even kabel verwisseld en het werkte weer.Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:54:
[...]
Ik had vandaag namelijk hetzelfde probleem met een Maxtor 30 GB. Waarschijnlijk storing in de IDE kabel. Met een andere werkt ie weer goed
Rounded kabels vertrouw ik sowieso niet meer, want daar komt het probleem iets te vaak voor
Daarmee maak je een bootable floppie, waarmee je opstart en het tooltje zijn werk kan doen. Btw. als die tool je hdd ook ziet en de tests draait heb je iig geen brakke kabel.
ps: wat je zoekt heet "Powermax" . Suc6
[ Voor 44% gewijzigd door Madrox op 21-03-2004 01:47 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Het klinkt eng en slecht, maar zo krijg je 'm wel opgestart (alleen als jij dus ook hebt dat ie maar 1 keer ipv 2 keer tikt).
Persoonlijk denk ik dat het bij mij aan de voeding ligt, hetzij kabels, hetzij te weinig prik.
* Eegee heeft een Maxtor schijf die dit een aantal jaar geleden deed en helaas nu weer doet, maar het nog wel steeds doet
[ Voor 9% gewijzigd door Eegee op 21-03-2004 01:55 ]
Als tool hem herkend zegt nog niks over dat de kabel niet brak kan zijn en een test zou je ook nog een eind kunnen komen (wel met fouten vaak, maar niet altijd).Madrox schreef op 21 maart 2004 @ 01:43:
Zou zeker ff een tooltje bij www.maxtor.com ophalen om je HDD te testen, je weet maar nooit. Heb je wel ff een andere hdd voor nodig om het op te slaan denk ik.
Daarmee maak je een bootable floppie, waarmee je opstart en het tooltje zijn werk kan doen. Btw. als die tool je hdd ook ziet en de tests draait heb je iig geen brakke kabel.
ps: wat je zoekt heet "Powermax" . Suc6
Ik heb zelf nml een keer een kabel gehad die werd gewoon keurig herkend ed. maar ik bleef maar een blauw scherm krijgen in windows. Dus ik de maxtor test gedaan, kwam er gewoon goed uit
Dus ik kabel maar vervangen en wat blijkt alle problemen opgelost.
Ja en about powermax.. dit kun je natuurlijk opslaan in je geheugen zoals knoppix dus doet
Maarja het op diskette krijgen is wat lastiger, ik weet niet of maxtor ook een linux bestandje heeft?
Tja, hoop dat ze een linux-versie hebben. Heb je helemaal geen reserve hdd ?
Of een kennis en/of internetshop in de buurt ?
[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 21-03-2004 17:12 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Iemand nog een final tip? Andere kabel etc heb ik hier dus al gedaan, dit is compleet andere bak...
Ik weet niet of dit voor jou werkt maar misschien hetzelfde probleem?
:edit: Sorry niet goed gelezen........ je had al een test uitgevoerd, dan zou die dat ook gevonden moeten hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door RobLemmens op 14-04-2004 16:58 ]