ti4200 krijgt wit scherm

Pagina: 1
Acties:

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:04
Beste Allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Mijn sparkle ti4200 heeft af en toe problemen met 3d games. Bijvoorbeeld in far cry wordt het beeld na een tijdje plotseling wit en hangt het spel. Zodra ik de settings naar beneden haal en op medium plaats kan ik veel langer spelen zonder dat het beeld hangt. Het lijkt erop dat de kaart flink op zijn donder krijgt bij hoge kwaliteit textures etc. Hoe kan dit verholpen worden?

• Orion
en af en toe krijg ik ook allemaal fraaie blokjes in het beeld waarna de pc hangt.
Kent niemand dit probleem?
ik heb de nieuwste drivers en bios geinstalleerd en de pc wordt niet te warm.
Ook mijn voeding moet voldoende zijn (300W) aangezien ik maar 2 hd's en 2 dvd dvd spelers erin heb zitten.
het moederbord is een abit nf7-s.

suggesties zijn welkom.

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om eens een extra fan in je kast te laten blazen (of een bureauventilator) want het lijkt erop dat de kaart te warm wordt, zeker omdat het pas na een tijdje spelen gebeurt en sneller bij hoge settings (en Far Cry is denk ik wel een van de zwaarste games die je kunt proberen), en de blokjes waar je het over hebt duid op een te warme GPU...

Verder zou je kunnen kijken voor andere drivers, want dat wil ook nog wel eens helpen.

• Orion
Maar als ik de kast open zet krijg ik dezelfde freeze.
Bij het 2e level van far cry hangt de pc telkens bij dezelfde plek.
Ik kreeg of een wit beeld of een beeld met allerlei blokjes. Ik hoor nog wel geluid maar kan niets meer doen. Alleen resetten is de oplossing.
dus genoeg stroom/ niet te warm/ nieuwste drivers en bios
plus hij heeft onlangs nog prima gedraaid met medal of honor en call of duty
daar wilde hij ook wel eens ermee ophouden maar dat was echt sporadisch
heeft iemand anders dit probleem wel kunnen verhelpen??

• Orion
Ik heb het probleem opgelost
Ik heb de aperture size naar 32mb gezet en nu hangt het spel niet meer en krijg ik ook geen wit scherm of een schaakboord waarna het spel hangt.
Maar ik begrijp alleen niet hoe een vergroting van de aperture size kan zorgen voor deze problemen.

Verwijderd

broodjepoep schreef op 24 maart 2004 @ 11:41:
Ik heb het probleem opgelost
Ik heb de aperture size naar 32mb gezet en nu hangt het spel niet meer en krijg ik ook geen wit scherm of een schaakboord waarna het spel hangt.
Maar ik begrijp alleen niet hoe een vergroting van de aperture size kan zorgen voor deze problemen.
als je geheugen niet genoeg kan leveren (bv je hebt maar 256 MB) dan haalt de game het geheugen van je videokaart af (als je 64 MB hebt,) haaltie 64 MB geheugen van je videokaart af, dus dan heb je nog 0 mb videokaartgeheugen..

volgens mij klopt dit wel :)
Pagina: 1