Toon posts:

9500 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal maanden geeft mijn ATi Radeon 9500np 64mb problemen. Het is heel lastig te beschrijven, maar op zeer willekeurige momenten verspringt het beeld ineens. Het is lastig te beschrijven, zeker ook omdat ik er geen screens van kan maken. Het komt erop neer dat het beeld compleet naar rechts vervaagt, het rekt een stukje naar rechts, en het beeld word heel erg fel (erg licht). Ik heb geen flauw idee wat het probleem veroorzaakt. Monitor uitzetten, en weer terug aan heeft geen nut. Even de plug van de monitor uit de computer trekken ook niet, het is dus ook geen monitor probleem. De enige oplossing tot nu toe is het opnieuw opstarten van mijn pc. Het probleem ligt niet aan warmte, want soms gebeurt het 5 minuten nadat hij aanstaat, soms pas na 5-6 dagen. Hij is aangepast (de resterende 4 pipelines via stukje soldeer werk ingeschakelt), en het enige probleem wat dat ooit gegeven heeft, is dat het niet wilt werken met hogere drivers dan 3.2. Maar dat komt volgens mij door het flash-programma wat we toen gebruikt hebben om deze kaart te verbeteren. Dit is ook meteen de reden waarom ik er niet mee naar de winkel durf, simpelweg omdat ze dan zouden zeggen: daar is het probleem. In mijn ogen is dat het niet want het is pas sinds een paar maanden, en als het solderen het probleem was geweest had hij vanaf het begin wel al kuren gegeven. Heeft er iemand soortgelijk probleem gehad met deze kaart, en valt er iets tegen te doen. Het duurt namelijk een aantal minuten voordat mijn pc opnieuw opgestart is, en zie maar is een file te resumen op mIRC ;)

Hier zijn de specificaties van mijn systeem.
AMD Athlon XP2000+
512MB DDR400
MSI Kt4V moederbord
Club3D ATi Radeon 9500 non pro 64mb
300 watt MyCom voeding.

Verwijderd

Misschien is de koeling niet mee goed genoeg :?
Of moet je hem weer in originele staat terugmodden.
En probeer eens verschillende drivers (gewone, Omega).

Ik weet het verder ook niet.

Verwijderd

zeker ook omdat ik er geen screens van kan maken
Sluit er eens een andere monitor op aan, want als je captures/screenshots brandschoon zijn is het probleem niet je videokaart imo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:41:
Misschien is de koeling niet mee goed genoeg :?
Of moet je hem weer in originele staat terugmodden.
En probeer eens verschillende drivers (gewone, Omega).

Ik weet het verder ook niet.
Cooling is in orde, hij heeft al een aantal keer (toen ik het probleem al had) hele nachten benchmarks gedraait. En geen 1 keer gaf hij een kuur. Cooling kan het dus niet zijn. Zoals al verteld, drivers gevne ook problemen. Vanaf 3.9 doet hij het pas, maar die geeft slecht spel ondersteuning (bij oa nfs:u en pop:sot). Maar ik zal zeker nog de 4.xx proberen.
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:09:
[...]
Sluit er eens een andere monitor op aan, want als je captures/screenshots brandschoon zijn is het probleem niet je videokaart imo ;)
Das het probleem, het beeld is zo slecht dat ik paint niet meer kan vinden, en als je je pc opnieuw opstart ben je je save kwijt, dus dat is geen optie...Ik zal is kijken of ik een snelkoppeling kan maken, mocht dat lukken zal ik snel een print screen plaatsen.

Verwijderd

Gebruik anders HypersnapDX voor die captures ;)

Verwijderd

Hier had ik ook last van met mijn Powercolor 9500 np 128 mb en ik had er n 350 watt voeding in gehangen en toen was het gefixt.

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04-2025
ik heb een vraagje over mijn ati radeon 9500 pro met nieuwste catalyst drivers en niet overclocked.

ik krijg als ik bv call of duty of splinter cell 2 multiplayer speel allemaal rare blauwe strepen van kleine blokjes in beeld. weet iemand wat dit betekent? ik heb het ook al met andere drivers geprobeerd. in windows desktop enzo heb ik hier geen problemen mee. alleen spellen.

bedankt

Verwijderd

Jeronimusius schreef op 30 maart 2004 @ 22:41:
ik heb een vraagje over mijn ati radeon 9500 pro met nieuwste catalyst drivers en niet overclocked.

ik krijg als ik bv call of duty of splinter cell 2 multiplayer speel allemaal rare blauwe strepen van kleine blokjes in beeld. weet iemand wat dit betekent? ik heb het ook al met andere drivers geprobeerd. in windows desktop enzo heb ik hier geen problemen mee. alleen spellen.

bedankt
Oververhit? Niet overgeklokt, lijkt op geheugen probleempje :?

• Jeronimusius
ik zou het niet weten.:?

ik heb net 3dmark 2003 gedaan
alles op hoogste settings en dan die tests loopen een keer of 3.
geen een lijn of blauw blokje. alles perfect
rare is als ik daarna Farc Cry doe dat ie goed werkt , en dan na een tijd weer terug kom. dit geld ook voor COD

raar toch :?

Verwijderd

Jeronimusius schreef op 31 maart 2004 @ 21:12:
ik zou het niet weten.:?

ik heb net 3dmark 2003 gedaan
alles op hoogste settings en dan die tests loopen een keer of 3.
geen een lijn of blauw blokje. alles perfect
rare is als ik daarna Farc Cry doe dat ie goed werkt , en dan na een tijd weer terug kom. dit geld ook voor COD

raar toch :?
Mijn 9500 doet ook vreemd :+ . Nadat ik ooit een 9500>9700 softmod had gedaan wat resulteerde in een schaakborden patroon en terug geflasht te hebben heb ik er nog steeds af en toe last van.
Vandaag begon er zelfs het zo erg te worden dat hele beeld fucked up was. |:( !
Ik zat al te kijken naar een nieuwe en door even een TNT2 in eht systeem te brengen en daarna toch nog eenmaal te proberen met de 9500 deed hij het in ene weer :?
Echt een hele vage kaart, en houd dus ook rekening ermee dat hij binnenkort dood gaat :)

BTW: CLub3d 9500 128mb

• Jeronimusius
ik heb een hercules,

weet je zeker dat ie dood gaat?
ik heb er namelijk geen last van in 3d mark 2003
maybey moet je dat eens proberen, kijken of het bij jou ook zo is.

bij mij is het ook een blauw schaakbord idee. plus dat ie textures verkeerd kleurd en rare lijnen trekt in het beeld. bij jou ook?

heb hem trouwens niet geoverclocked

Verwijderd

Jeronimusius schreef op 31 maart 2004 @ 21:24:
ik heb een hercules,

weet je zeker dat ie dood gaat?
ik heb er namelijk geen last van in 3d mark 2003
maybey moet je dat eens proberen, kijken of het bij jou ook zo is.

bij mij is het ook een blauw schaakbord idee. plus dat ie textures verkeerd kleurd en rare lijnen trekt in het beeld. bij jou ook?

heb hem trouwens niet geoverclocked
Nee 3dmark alles doet hij goed. Maar eens in de zoveel tijd gaat hij vreemd doen. Dus ik neem aan dat hij er niet beter op wordt ;) Dus houd ik er al rekening mee. Ondanks dat als het gebeurd ik eerst even een tijdje op een TNT2 met 32mb ga werken, omdat de videokaart prijzen gaan stijgen etc. En het slim is om even te wachten op de wat nieuwere games+ kaarten :*)

• Jeronimusius
heb jij ook agp op 4x en fast write uit?
want als ik die gewoon op 8x zet en fastwrite aan dan loopt 3dmark ook niet :?

ik zie het somber in. ga denk ik maar eens naar de winkel toe. kijken wat hun zeggen.
heb je toevallig een site waar je nog meer van deze dingen kan komen te weten?

Verwijderd

Jeronimusius schreef op 31 maart 2004 @ 21:48:
heb jij ook agp op 4x en fast write uit?
want als ik die gewoon op 8x zet en fastwrite aan dan loopt 3dmark ook niet :?

ik zie het somber in. ga denk ik maar eens naar de winkel toe. kijken wat hun zeggen.
heb je toevallig een site waar je nog meer van deze dingen kan komen te weten?
8x AGP staat aan en Fastwrite aan dacht ik ook O-)

• Jeronimusius
ik denk dat het misschien door een softmod komt.
snap alleen niet dat ze overal dan zeggen als je oude drivers installed heb je er geen last meer van.???

doe ik het verkeerd ofzo?
Pagina: 1