Sinds een aantal maanden geeft mijn ATi Radeon 9500np 64mb problemen. Het is heel lastig te beschrijven, maar op zeer willekeurige momenten verspringt het beeld ineens. Het is lastig te beschrijven, zeker ook omdat ik er geen screens van kan maken. Het komt erop neer dat het beeld compleet naar rechts vervaagt, het rekt een stukje naar rechts, en het beeld word heel erg fel (erg licht). Ik heb geen flauw idee wat het probleem veroorzaakt. Monitor uitzetten, en weer terug aan heeft geen nut. Even de plug van de monitor uit de computer trekken ook niet, het is dus ook geen monitor probleem. De enige oplossing tot nu toe is het opnieuw opstarten van mijn pc. Het probleem ligt niet aan warmte, want soms gebeurt het 5 minuten nadat hij aanstaat, soms pas na 5-6 dagen. Hij is aangepast (de resterende 4 pipelines via stukje soldeer werk ingeschakelt), en het enige probleem wat dat ooit gegeven heeft, is dat het niet wilt werken met hogere drivers dan 3.2. Maar dat komt volgens mij door het flash-programma wat we toen gebruikt hebben om deze kaart te verbeteren. Dit is ook meteen de reden waarom ik er niet mee naar de winkel durf, simpelweg omdat ze dan zouden zeggen: daar is het probleem. In mijn ogen is dat het niet want het is pas sinds een paar maanden, en als het solderen het probleem was geweest had hij vanaf het begin wel al kuren gegeven. Heeft er iemand soortgelijk probleem gehad met deze kaart, en valt er iets tegen te doen. Het duurt namelijk een aantal minuten voordat mijn pc opnieuw opgestart is, en zie maar is een file te resumen op mIRC 
Hier zijn de specificaties van mijn systeem.
AMD Athlon XP2000+
512MB DDR400
MSI Kt4V moederbord
Club3D ATi Radeon 9500 non pro 64mb
300 watt MyCom voeding.
Hier zijn de specificaties van mijn systeem.
AMD Athlon XP2000+
512MB DDR400
MSI Kt4V moederbord
Club3D ATi Radeon 9500 non pro 64mb
300 watt MyCom voeding.